Rossi
Samma sak hände på Rosengård i Malmö när moskéen brann.
niklaswik
Borde ju gå att lösa ganska lätt med en rätt riktad slang och fullt tryck?

Eller kanske som "Greger" sa en gång i tiden:
"500 liter, rätt upp i Mumindalen... Då gör det ONT sörru!" wink.gif
Tezzla
Händer tyvärr även i Göteborgs förorter. Ungdomarna resonerar som så att samhället skiter i dem unsure.gif Och därför kastar man sten?
Biggan_
CITAT (Tezzla @ 27-11-2007, 12:05) *
Händer tyvärr även i Göteborgs förorter. Ungdomarna resonerar som så att samhället skiter i dem unsure.gif Och därför kastar man sten?


Jag trodde att åtminstonde Göteborgsungdomarna hade respekt för brandkåren med tanke på de många ungdomar som dog i branden där för några år sen.
Betty
CITAT (Biggan_ @ 27-11-2007, 12:35) *
Jag trodde att åtminstonde Göteborgsungdomarna hade respekt för brandkåren med tanke på de många ungdomar som dog i branden där för några år sen.


Den har de glömt, det var ju för drygt nio år sen... sad.gif
Ciczi
Finns bara en sak att säga om sådant beteende.

Ungdjävlar...!!! ranting.gif


Ciczi
Tezzla
CITAT (Ciczi @ 27-11-2007, 15:41) *
Finns bara en sak att säga om sådant beteende.

Ungdjävlar...!!! ranting.gif
Ciczi


Ja, men det är inte enbart ungarnas fel. Låter man 8-åringar springa ute på natten tillsammans med "de större grabbarna" (som skedde i Rosengård) så är det fasen något som är fel hos föräldrarna.
Rossi
På Rosengård var det även vuxna som gav sig på brandmännen. De tyckte inte att de gjorde sitt jobb bra nog/fort nog. De hade visst synpunkter på att vattenposten var för långt bort ...
aanderss
jag tror att många unga invandrare har tappat förtroendet för poliser och brandmänn så de är därför dem gör de. Jag säger inte att de bara är invandrare som kastar sten men i Landskrona var de 90% mörhyjade ungdomar. Det sa en brandman på radion
Tezzla
CITAT (aanderss @ 27-11-2007, 16:58) *
jag tror att många unga invandrare har tappat förtroendet för poliser och brandmänn så de är därför dem gör de.


Tappat förtroendet för brandmän? confused.gif

Jag tror att de gör sån här skit för att de vill göra det. Sedan är det ju naturligtvis smidigt att skylla på polisen, samhället, rasism och allt mellan himmel och jord.


Bettis
Min mamma som är 80 år skulle åka spårvagn här i Gbg, hon har käpp för hon går illa och hon har gula fläcken så hon ser också dåligt, när hon kom på spårvagnen satt där en mamma med sin son i sådär 5-6 års åldern. Mamma frågar lilla pojken vänligt om hon kunde få sitta där han satt. Näää sa hans MAMMA du behöver inte resa dig för någon.......... visst det är ju klart att han inte behövde men, men, hur går det med allt om föräldrarna lär barnen detta. Jag skulle absolut ha rest mig även idag alltså om det kom på någon som behövde sitta gättre än mig. Man blir ledsen när man hör sådant här i alla fall blir jag det.
aanderss
CITAT (Tezzla @ 27-11-2007, 17:07) *
Tappat förtroendet för brandmän? confused.gif

Jag tror att de gör sån här skit för att de vill göra det. Sedan är det ju naturligtvis smidigt att skylla på polisen, samhället, rasism och allt mellan himmel och jord.

ja de har tappat förtroendet för alla svenska myndigheter
Chamomille
CITAT (Bettis @ 27-11-2007, 17:21) *
Min mamma som är 80 år skulle åka spårvagn här i Gbg, hon har käpp för hon går illa och hon har gula fläcken så hon ser också dåligt, när hon kom på spårvagnen satt där en mamma med sin son i sådär 5-6 års åldern. Mamma frågar lilla pojken vänligt om hon kunde få sitta där han satt. Näää sa hans MAMMA du behöver inte resa dig för någon.......... visst det är ju klart att han inte behövde men, men, hur går det med allt om föräldrarna lär barnen detta. Jag skulle absolut ha rest mig även idag alltså om det kom på någon som behövde sitta gättre än mig. Man blir ledsen när man hör sådant här i alla fall blir jag det.

fear.gif Nääe. Fy för fasen!!! Jag mår illa! Inte undra på att ungdomar gör som dom gör...
Bettis
Visst är det tråkigt man blir så lessen, min mamma har jobbat och slitit hela sitt liv hon kan väl för 17 få sitta på vagnen och inte stå och vara orolig att hon ska ramla. Visst fattar jag att mamman har betalt biljett för sin son och att det kanske var jobbigt att ha honom i knät, men ändå....
freddie
Ilska och känsla av utanförskap är viktiga förklaringar tror jag. Samt dålig uppfostran också så klart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon