Full version: Snigel i juleskrud
Aqvakul
På allmän begäran har jag (tillfälligt?) bytt min förhatliga spanska skogssnigel mot en liten sötare variant. Räknar med att bli mycket populärare nu!! giggle.gif

(fast är den inte lite tjejig?)
Tezzla
Den nya snigeln är mycket bättre yes.gif Inte alls tjejig utan manlig flirting.gif
*Stintan*
Den e ju jättesöt men vadå tjejig??????? är inte sniglar hmmmm...........? shy.gif giggle.gif
AnnammA
CITAT (Stintan43 @ 27-11-2007, 08:38) *
Den e ju jättesöt men vadå tjejig??????? är inte sniglar hmmmm...........? shy.gif giggle.gif



Jo, visst är de hermafroditer...
ingrid fuxwall
En mycket stilig snigel bravo.gif
Wilmer
Fast din förra snigel var faktiskt vacker! En och en är de fina.

Wilma
Aqvakul
CITAT (Tezzla @ 27-11-2007, 08:29) *
Den nya snigeln är mycket bättre yes.gif Inte alls tjejig utan manlig flirting.gif

Tveksamt, tycker jag. Möjligen manlig på det där pyntade sydländska viset. Ingen robust vikingaman, precis.
Piccante
CITAT (Stintan43 @ 27-11-2007, 08:38) *
Den e ju jättesöt men vadå tjejig??????? är inte sniglar hmmmm...........? shy.gif giggle.gif

sniglar är lite queer så sminket stör inte på den giggle.gif
Snöflinga
Denna snigel har karaktär, verkar ha ett mål och är dessutom husägare tongue.gif
Aqvakul
Tackar för det fina omdömet!
blush.gif kompiskram.gif blush.gif
pejori
CITAT (aq42 @ 27-11-2007, 12:20) *
Tveksamt, tycker jag. Möjligen manlig på det där pyntade sydländska viset. Ingen robust vikingaman, precis.



då är det väl en "veloursnigel " då...mycket manlig rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 27-11-2007, 20:23) *
då är det väl en "veloursnigel " då...mycket manlig rotfl.gif

Du, jag hade faktiskt velourkläder på 70-talet. Det finns t.o.m. fotografiska bevis på detta. Hur kunde jag? Aldrig mer! Jag vill absolut inte vara någon veloursnigel!
Lilla Birka
CITAT (aq42 @ 27-11-2007, 20:54) *
Du, jag hade faktiskt velourkläder på 70-talet. Det finns t.o.m. fotografiska bevis på detta. Hur kunde jag? Aldrig mer! Jag vill absolut inte vara någon veloursnigel!

Det ser du väl att det är en vikingasnigel! Han har ju den omisskännliga konturen av ett vikingaskepp! tummenupp.gif
pejori
CITAT (aq42 @ 27-11-2007, 20:54) *
Du, jag hade faktiskt velourkläder på 70-talet. Det finns t.o.m. fotografiska bevis på detta. Hur kunde jag? Aldrig mer! Jag vill absolut inte vara någon veloursnigel!

rotfl.gif rotfl.gif ok...då får det bli en vikingasnigel istället då bravo.gif
snigel
Ja, en söt en....liksom jag....
Aqvakul
Ja visst är vi söta! kompiskram.gif
pejori
CITAT (aq42 @ 27-11-2007, 22:37) *
Ja visst är vi söta! kompiskram.gif



jättesöta rolleyes.gif
bättre än min julbild förra året, då körde jag med grinchen naughty.gif
Tezzla
CITAT (aq42 @ 27-11-2007, 20:54) *
Du, jag hade faktiskt velourkläder på 70-talet. Det finns t.o.m. fotografiska bevis på detta. Hur kunde jag? Aldrig mer! Jag vill absolut inte vara någon veloursnigel!



Och när man ger sånt till känna så krävs det faktiskt bildbevis! tummenupp.gif
Leia
CITAT (Tezzla @ 28-11-2007, 00:42) *
Och när man ger sånt till känna så krävs det faktiskt bildbevis! tummenupp.gif

Japp, så är det !!! biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Tezzla @ 28-11-2007, 00:42) *
Och när man ger sånt till känna så krävs det faktiskt bildbevis! tummenupp.gif

Uteslutet att detta skulle visas utanför den närmaste familjekretsen!! nono.gif
LindaLunda
Fast ... jag gillade den gamla snigelbilden... happy.gif .. den var fin... och så såg man ju med en gång att det var du!
Linda
Aqvakul
Så nu har man blivit en liten anonym stackare! Om jag ska vara ärlig så tycker jag nog att den nya bilden är lite mesig.

Men det kommer en vår och då dyker kanske mördarsnigeln upp igen! devil.gif
LindaLunda
CITAT (aq42 @ 28-11-2007, 15:00) *
Men det kommer en vår och då dyker kanske mördarsnigeln upp igen! devil.gif


Ja.. huga mad.gif ... det gör de garanterat!
Linda happy.gif
Aqvakul
CITAT (LindaLunda @ 28-11-2007, 15:31) *
Ja.. huga mad.gif ... det gör de garanterat!
Linda happy.gif


Fast det känns väl lite bättre med en mördarsnigel som man känner? kram1.gif
pejori
CITAT (aq42 @ 28-11-2007, 16:33) *
Fast det känns väl lite bättre med en mördarsnigel som man känner? kram1.gif



g.gif g.gif du menar att dom är snällare mot växterna än dom man inte känner??? confused.gif
ska genast bli "polare" med mina marodörer på uteplatsen crying.gif giggle.gif giggle.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 28-11-2007, 19:12) *
g.gif g.gif du menar att dom är snällare mot växterna än dom man inte känner??? confused.gif
ska genast bli "polare" med mina marodörer på uteplatsen crying.gif giggle.gif giggle.gif

Jag tänkte närmast på denne lundasnigeln. Fast han kanske inte mäktar att ta sig ända hem till dig!? giggle.gif
pejori
rotfl.gif han ser lite för fet ut för att orka naughty.gif
fast här blir det iofs. bantarkost...SALT är allt den får....visst är jag en sann snigelvän? naughty.gif innocent.gif
Aqvakul
Ja snigeln är lite gammal och en aning rund om magen. Men så har han också blitt morfar, å en morfar ska va rund och go! biggrin.gif
pejori
bara han inte blir för rund...barnbarnet ska få plats i knät också... giggle.gif whist.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 28-11-2007, 22:43) *
bara han inte blir för rund...barnbarnet ska få plats i knät också... giggle.gif whist.gif


Det ska ju vara mjukt och mysigt, eller hur? whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon