Full version: Nintendo Wii
Netha
Någon som har spelet och vill berätta vad du tycker om det.


Har spelat en hel del Super Mario m.fl spel i dagarna... det gamla nintendo vi har från 80-talet (tror jag den är)
och blev så sugen på att skaffa Nintendo Wii.... påverkad av reklamen med super mario på teve. rolleyes.gif
Fizzgigg
Jag har det inte men har testat det en hel del och tycker att det generellt sett är ganska värdelöst. Usla kontroller, usel styrning och övervägande ganska dåliga spel.
Netha
Ok, då fortsätter jag att spela alla gamla... är ju som nytt ändå när man inte rört spelen på mer än tio år. smile.gif
Magdis
Jag har två gamla stenålders-spelkonsoller (Supernintendo och Nintendo 64) och de funkar bra än. smile.gif Vi kommer nog att vänta med att skaffa nån modernare spelkonsoll ett bra tag till. Det hinner komma en massa nytt innan småttingarna är stora nog att spela.
Netha
Så här ser våran ut...[attachment=9912:nintendo.jpg] den står på högkant när jag fotade.
Magdis
Ja det där är den äldsta Nintendokonsollen va? Det finns ju många roliga spel till det. Grafiken är väl inte den bästa kanske men spelar roll? På mitt Nintendo64 är det väldigt fin grafik tycker jag, särskilt på Zeldaspelen. På de allra nyaste konsollerna är väl grafiken så bra att man nästan blir rädd. rolleyes.gif
Netha
Tror att vi har ett tiotal el fler spel till denna.... är nog den äldsta.
Dotter och svärson har Nintendo 64... den har vi lånat... minns inte nu vad mitt favoritspel hette...
men kul var det.... måste låna det snart igen.smile.gif
Eva i Skåne
Nostalgi Netha yes.gif
Oj vad jag har spelat mycket Supermario på en sån. Hade två skolbarn och två småbarn som sov middag. Gissa vad jag gjorde när dom små sov? blush.gif
Sen kom jag aldrig längre i min spelkarriär. Fick inte tid över när barnen blev lite äldre så jag fastnade på supermario-nivå biggrin.gif
Netha
CITAT (Eva i Skåne @ 24-11-2007, 22:20) *
Nostalgi Netha yes.gif
Oj vad jag har spelat mycket Supermario på en sån. Hade två skolbarn och två småbarn som sov middag. Gissa vad jag gjorde när dom små sov? blush.gif
Sen kom jag aldrig längre i min spelkarriär. Fick inte tid över när barnen blev lite äldre så jag fastnade på supermario-nivå biggrin.gif

Vi spelade ofta långt in på nätterna... köpte 14 tum tv till sovrummet...Jesses vad kul vi hade när vi spelade/tävlade
... skrattade så det säkert hördes in till grannarna.
Just ikväll har vi pratat om den tiden med barn m resp.
Super Mario 3 vill inte funka längre.. vi har bara kunnat spela ettan och tvåan.

Nostalgi... Javisst. wub.gif
*Stintan*
Hepp kanske skulle plocka fram det ur garderoben o se om det fortfarande fungerar. Oj va många timmar jag suttit o tryckt på sådana kontroller. Ja snacka om nostalgi wub.gif
LadyG
Oh, det konsolen på bilden älskade jag!!! *nostalgisk suck*

Synd att Wii inte alls blev lika rolig. sad.gif

Fast nu har jag iofs oförskämt roligt med XBox 360, fast så mycket lajbans till juniorer vet jag inte om jag tycker det finns. Det finns iofs pussel, knåp och den typen av spel. Det jag vet barn älskar så är det Guitar Hero och Viva Piñata.

Spel som Mass Effect, Assasins Creed och Gears of War är mer vuxenaction, för svårt och för snabb action för barn (och för våldsamt, även om det finns teveprogram som är våldsammare).
Magdis
CITAT (LadyG @ 24-11-2007, 23:34) *
Synd att Wii inte alls blev lika rolig. sad.gif

Du har testat det alltså o det var inget kul? Jag har börjat fundera på att skaffa Wii för att jag sett på reklamen att man rör på sig medan man spelar och att det till o med finns träningsspel nu. Ska ungarna prompt spela TV-spel så gör det ju inget om de rör på sig samtidigt. Dottern önskar sig en dansmatta och själv skulle jag gärna prova på att Yoga. smile.gif
LadyG
Problemet är att man lär sig snabbt att inte göra de där stora rörelserna, eftersom kontrollen reagerar även på små handledsvickningar.

Sen att kontrollen är inexakt och ganska svår att spela precisionsspel med är en annan nackdel imho.

Dessutom är utbudet av spel sämre än till de andra konsolerna, iaf ur min synvinkel. Fast jag roas mest av den typen av spel som släpps till XBox360 (dvs lite vuxnare spel men högre svårighetsgrad, lite mer action och mycket mer våld biggrin.gif ). Eller, ja Guitar Hero 3 är ju inte våldsamt direkt, bara roligt och den där kameran man kopplar in till boxen kan man tydligen spela spel med också fast de har jag lyckats undvika hittils.

Wii är nog den konsol som står sist på min lista, jag skulle nog köpa i den här ordningen:

* XBox360 (för spelen, Live och arkadspelen)
* PS3 (För designen)
* Wii (Om jag måste)

Nintendos handhållna skulle nog faktiskt komma högre än Wii på en inköpslista när jag tänker efter, för deras DS är riktigt smart men touch screen, klassiska spel och lättanvänd.
Kathy
CITAT (Eva i Skåne @ 24-11-2007, 22:20) *
Nostalgi Netha yes.gif...//......


yes.gif
Min konsoll ligger undanstoppad någonstanns.....undrar var? g.gif
På den tiden, så var jag den enda vuxna i min bekantskapskrets som spelade TV-spel, så man pratade tyst om det....
Till skillnad mot idag. Nu spelar alla TV eller dataspel.

Favoritspelet var Link.


Då såg han ut som den 2:a från vänster.
Discogiraffen
Vi har ett Wii och vi har verkligen tokroligt när vi spelar (jag och min man - utan barn...). Det är jättekul om man är många och spelar t ex bowling. Vår favorit är annars Mario party och Rayman raving rabbids. Ujujuj... Det enda jag tycker är dåligt är boxningen. Och visst kan man spela tennis när man ligger i soffan, men behöver inte göra stora rörelser för att få det att funka, men det är också lite svårt att låta bli att ta i ordentligt. Jag rekommender varmt!!
Pirum
Jag slutade i stort sett spela spel ungefär i samma veva som "3D"-grafiken började bli vanligt. Ooh så jag tycker illa om det...det ser ännu värre ut än filmer som är gjorda med hjälp av datorer. Ok, en del av de senare datorhjälpta filmerna har ju varit bra på många sätt. Men märkligt nog känns tecknade filmer från 1940-talet ofta bättre animerade än dagens motsvarigheter. Datorgenererade animerade figurer rör sig ganska halvknarkat rätt ofta, som om de rörde sig under vatten...nå, ska inte klaga mer på det.

Wiis idé med kontrollen är egentligen bra. Men används det i spel där det inte behövs blir ju resultatet ofta sämre. Det är ju ganska nytt så jag tror spelen och kontrollen kommer att utvecklas och att konkurrenterna också kommer med liknande system på bred front.

*tillägg : fixade stavfel*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon