gammelnalle
När jag kollar min mail på yahoo hänger sig programmet när jag har tömt spammailen..
Detta sker inte på min hotmail...
Försökte skriva till yahoo.com FRÅN min yahoomail men samma sak där...
Jag har dessutom fått allldeles på tok för mycket spam där, mest i "junkmailboxen" me faktiskt även i brevlådan.
Många mail kommer med Kyrilliska bokstäver (fd sovjet??)
Det har även förekommit att just kyrilliska mail har nästlat sig in till sidan 3 bland mail... och DIT skall den väl inte kunna gå.. de ligger VÄL(?) i datumordning???

Någon annan som har liknande erfarenheter.???
b
kickibj
Jag får också spam ibland med ordinarie post, också kyrilliska bokstäver ibland men då handlar det mest om masskick... Övriga problem känner jag inte igen. confused.gif
Myosotis
Skumt. Jag har inga problem alls med Yahoo, får aldrig några spam.
Pirum
Mail kan hamna lite var som helst även om de sorteras i datumordning - eftersom de sorteras inte efter mailet ankom yahoo utan när det "skrevs", och speciellt när det gäller spam så kan det vara lite si och så med allt.

Att programmet hänger sig är förmodligen Windows, Internet Explorers, eller något annat programs fel - inte Yahoos.

Min åsikt är att det inte verkar finnas bra spamfilter. sad.gif
gammelnalle
CITAT (Pirum @ 17-11-2007, 17:39) *
Mail kan hamna lite var som helst även om de sorteras i datumordning - eftersom de sorteras inte efter mailet ankom yahoo utan när det "skrevs", och speciellt när det gäller spam så kan det vara lite si och så med allt.

Att programmet hänger sig är förmodligen Windows, Internet Explorers, eller något annat programs fel - inte Yahoos.

Min åsikt är att det inte verkar finnas bra spamfilter. sad.gif



Jag tackar för alla svar.
OK accepterar att det, citat " förmodligen Windows, Internet Explorers, eller något annat programs fel - inte Yahoos"

hur fixar jag det då?
Har Telias antivirus/brandvägg
Kör diskrensning tätt ofta samt CCleaner

och hotmailen, som jag använder mest, verkar ju inte krångla.

b
Pirum
Vilken version av Yahoo mail kör du? Ser det ut "som det alltid gjort", eller har det ändrat utseende på senare tid? Yahoo har uppgraderat till en ny och mer avancerad (och långsammare) mail-hantering. Det går att välja att gå tillbaks till "classic interface" eller vad det kallas.

Det gamla ser mer ut ungefär som det här :

Och det nya ungefär såhär :
gammelnalle
CITAT (Pirum @ 17-11-2007, 21:28) *
Vilken version av Yahoo mail kör du? Ser det ut "som det alltid gjort", eller har det ändrat utseende på senare tid? Yahoo har uppgraderat till en ny och mer avancerad (och långsammare) mail-hantering. Det går att välja att gå tillbaks till "classic interface" eller vad det kallas.

Det gamla ser mer ut ungefär som det här :

Och det nya ungefär såhär :



en GAMMEL-nalle kör alltid efter gamla modellen!!! yaay.gif

har faktiskt inte vågat öppna yahoo nu på ett par dar... och inga större "driftsstörningar".....

b
Ciczi
Min yahoomail är den mest pålitliga mailen jag har. Har dessutom haft samma mail i 9 år nu. Aldrig några problem och spamfiltreringen går utmärkt. Skiten hamnar i bulken och inte i min inbox.

Nallens problem låter som webläsarproblem, precis som andra redan konstaterat.
Ciczi
gammelnalle
CITAT (Ciczi @ 19-11-2007, 08:28) *
Min yahoomail är den mest pålitliga mailen jag har. Har dessutom haft samma mail i 9 år nu. Aldrig några problem och spamfiltreringen går utmärkt. Skiten hamnar i bulken och inte i min inbox.

Nallens problem låter som webläsarproblem, precis som andra redan konstaterat.
Ciczi



Blottar ånyo min totala okunskap i datorämnet: Vad innebär "webläsarproblem" och vad kan jag göra åt det?

b
Ciczi
Nallen, min vän... Webläsaren är det programmet du använder för att surfa med. Byt Internet explorer mot mozilla firefox till exempel.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon