Full version: Tupperware
Floppy
Är det någon som vet vart man kan hitta denna Tupperware grejen?....det är en sockerströare...
[attachment=9569:54934696_1.jpg]
Har varit inne på tupperwares hemsida men där finns bara nyare grejer...den här har funnits ett tag...jag hittade 2 st på Tradera men den ena vart jag överbjuden på när jag var på jobbet och den andra är jag också överbjuden på... -cry-.gif ...och det verkar som att den personen verkligen vill ha den...auktionen är uppe i över 200 spänn... ohmy.gif ....och där gick min gräns... sleep.gif no.gif ...jag tänkte att min svärmor skulle få den för hennes håller på att gå sönder...och hon tycker så mycket om den...
inglan
De har väl livstids garanti på sina grejer, såvida man inte orsakat själv att de gått sönder. Men jag har fått bytt ut flertal saker som gått sönder. Kolla upp det med någon återförsäljare innan du köper!
Hälsningar Inglan
Floppy
Tyvärr är det så att hon har orsakt det själv... sad.gif ... visserligen en olyckshändelse
...men finns det inte att köpa nya då?..tänkte att hon skulle få en ny i julklapp... santa.gif
inglan
Tror att återförsäljare kan ha ett litet lager själv ibland, åtminstone värt att fråga, annars vet jag inte... sad.gif
malin72
om man vet om någon återförsäljare i närheten så kan man ju även bara beställa delen som gått sönder..kostar inte mycket, oftast finns alla reservdelar att finna även till dom äldre modellerna tummenupp.gif
Floppy
Tackar för svarena....kanske det går att plocka ihop en från reservdelarna så att det blir en hel... tongue.gif tummenupp.gif
...Herkules...jag har kollat på Blocket redan...och ringt på många av dem...väntar på ett samtal ifrån en som inte var hemma...(talade in ett meddelande på telesvararen)...får se om hon har den...
Floppy
*suck*...jag har ringt distributören men det finns inga längre...och på Blocket finns det inte heller...inte mycket att göra...hade velat göra svärmor glad...crying.gif
Floppy
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif ...äntligen har jag fixat en sockerströare...det var en som hade lagt ut flera saker i ett paket på Tradera och där hade de även lagt in funktionen 'köp nu'...å det gjorde jag...jag är även med i en auktion på en till...det går ju inte att dra sig ur...men det är bra att ha flera...så nu är jag glad...och svärmor kommer att bli gladare till julen... yahoo.gif wub.gif
malin72
bravo.gif grattis vad skojj fick du flera roliga saker i paketet då eller g.gif inte så hemma på tradera blush.gif
Floppy
Njae...inte direkt...nån bunke och en shaker...shakern har jag redan och bunke... wink.gif g.gif behöver jag nog inga fler av...undrar vad den där vita plattan med hålena är till g.gif
[attachment=9930:55703664_1.jpg]
malin72
CITAT (Floppy @ 25-11-2007, 13:14) *
Njae...inte direkt...nån bunke och en shaker...shakern har jag redan och bunke... wink.gif g.gif behöver jag nog inga fler av...undrar vad den där vita plattan med hålena är till g.gif
[attachment=9930:55703664_1.jpg]


den vita plattan är för att det du har i byttan ska hålla längre!! tex om du lägger in kokt potatis eller sallad mm så blir den ju blöt.....den gör så att vattnet ur salladen lägger sig under den vita plattan och salladen håller sig krispig längre tummenupp.gif alltså inte bara en vatten pöl dagen efter
Floppy
idea.gif ...aha...då är det ju en tummenupp.gif bunke...
Margith
Floppy, var rädd om "bunken" Den är det enda jag har från Tupperware som verkligen är kanonbra!
Köp nån sorts bladsallad, skölj den, lägg den i bunken och sen in i kylen. Efter ett par dar kommer du att förstå varför jag är väldigt rädd om min bunke giggle.gif
Och ja, den vita plattan ska ligga i botten av bunken.
Floppy
Okidoki...jag ska göra som du skriver när jag får bunken...
Då betyder det att jag gjorde ett kanonkap när jag betalade 150:- för alltihopa... yahoo.gif ...och den personen som vann den förra auktionen med 'bara' sockerströaren fick ju betala 205:-... giggle.gif
Margith
Jaah Floppy, jag tror att du har gjort ett kanonkap. I sanningens namn minns jag ju inte vad jag betalade för min bunke, det är många herrans år sen jag köpte den, men 150,- kostade den nog då.. g.gif och den är värd varenda krona!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon