Full version: Snö och åska
Ciczi
Hej

Idag fick vi minsann lite åska i Skåne.


Till på köpet har det snöat en del också... i morse när jag vaknade var det vitt lite här och där...

Ciczi

edit: stavar visst som en kratta...
MariaS
Ja ni skåningar ska alltid vara värst. Vi västgötar nöjer oss med fina höstdagar när solen skiner på guldgula träd istället. biggrin.gif
Sailor Pluto
Här har det bara snöat (eller snarare slafsat...). Skulle inte tacka nej till lite åska, det är ett väldigt trevligt ljud smile.gif . När jag tänker efter så har jag aldrig hört åska under vintern!
Alphaville
CITAT (Sailor Pluto @ 10-11-2007, 16:57) *
När jag tänker efter så har jag aldrig hört åska under vintern!


Det kanske inte är speciellt vanligt med åska under vintern? Men jag upplevde det för kanske 20 år sedan. Kändes lite märkligt... Blixt och dunder mitt i vintern...
Alexander-VG-zon3
ingen snö här , men i natt va det full storm styrka .

CITAT (Sailor Pluto @ 10-11-2007, 16:57) *
Här har det bara snöat (eller snarare slafsat...). Skulle inte tacka nej till lite åska, det är ett väldigt trevligt ljud smile.gif . När jag tänker efter så har jag aldrig hört åska under vintern!


det har jag hört åska under vintern och höst . under per åskade det .
Anma
Vad jag minns kan det inte bildas åska i minusgrader, men kan ju minnas fel...

Men är det plusgrader mitt i januari torde det kunna bli åska? Men jag har aldrig hört eller sett det...
MariaS
Det är temperaturen i molnen som avgör var det åskar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon