anne
huh.gif Örnlandet blev inte riktigt som det var tänkt, tycker att det liknar mest ett enda virrvarr av växter. Eller vad tycker ni????????????
Anne wacko.gif
Hannele
Du har ingen anledning att vara missnöjd med ditt fina örnland.
estet
Nog var det lite virrvarr, men ett fint ett ändå!
Säkert mycket finare också i verkligheten.
Visst är det Eldblomma du har mot ena kanten?
Hade den i fjol och den växte och bredde ut sej, nästan ur rabatten.
tongue.gif
Fialotta
Örnlandet blev ju snyggt...ska ju va virrevarr
för örnar rolleyes.gif
Jag har "virre" utan örnar i mina rabatter...har varit borta ett par dagar
och ett skyfall slog av mina blommor och flyttade på gruset i backen
ner i slänten sad.gif
Snacka om virrevarr unsure.gif
Hasse_h
Jag tycker örnlandet är döfräckt! tongue.gif
Iris i V-botten
Inget fel på ditt Örnland.
biggrin.gif
Det som inte känns rätt i år kan du lätt ändra på till nästa.
Om man blev helt nöjd med sina planteringar så hade man ínget att se fram emot .
Att fantisera om kommande vårar är halva nöjet med trädgården, tycker jag.
Ska gå ut och börja gräva om i min 3 år gamla rabatt....har klurat ut lite nya ideer.
anne
ohmy.gif Det där rengnet kan ställa till med mycket.
Eldblomman har verkligen brett ut sig står i mitten av landet och rosorna som jag just planterat syns knappt, så är fallet med urnorna också. Landet ligger i en skarp sluttning och ser man på det nerifrån så syns eldblomman och inget annat ovanför. Men ovanifrån är det som Hasse säger döfräckt.
Nästa år skall jag nog plantera in enbart perenner och fler Fary rosor.
Kul att ni ville betrakta mitt vittvarr.
Kramisar Anne
Ninnin
Jag tycker att ditt örnland var jättefint! Trädgården runt om var jag djupt imponerad av också!
Ninnin
Kajsa
Det var frodigt och vackert, skymtar man inte en damm mot skogen?
Har du fått ärva örnen, den ser gammal ut. Och så var det alla blommor
härligt! rolleyes.gif
Eva i Skåne
Vilken blomprakt smile.gif Den skämmer inte.

Jag tycker om den taggiga kanten runt om. Är det fyrkantig marksten som du lyckats sätta så jämt? Berätta. Kanske en idé att stjäla wink.gif
anne
CITAT (Eva i Skåne @ 27-07-2003, 23:06)
Vilken blomprakt  :)  Den skämmer inte.

Jag tycker om den taggiga kanten runt om. Är det fyrkantig marksten som du lyckats sätta så jämt? Berätta. Kanske en idé att stjäla  ;)

tongue.gif Ja visst är det vanlig kantsten som vi lagt.
Hälsar Anne
anne
CITAT (Kajsa @ 27-07-2003, 22:12)
Det var frodigt och vackert, skymtar man inte en damm mot skogen?
Har du fått ärva örnen, den ser gammal ut. Och så var det alla blommor
härligt! rolleyes.gif

tongue.gif Nej det är självaste Ljungbyån som flyter fram nedanför tomtgränsen.
Den lilla dammen finns i sommar albumet. Örnen köpte jag för fem år sedan, så där värst gammal är den inte men vacker.
Hälsar Anne.
anne
tongue.gif Till er alla. Jag har troligtvis blivit som min gubbe säger hemmablind.
Har varit och tittat på tre öppna trädgårdar i helgen men de gav inte så värst mycket. Det jag gillade mest var en blomsterruin, man hade byggt upp en klosterruin i miniformat gjutit in lite små skålar för vatten blänk och delat av den i flera mindre planteringsbara sektioner typ där man kan tänka sig att rummen skulle ha legat om det nu hade varit ett kloster eller hus i riktigt skick. Förstår ni hur jag menar.
Vackert och idé rikt mina geniknölar jobbar febrilt.
De andra trädgårdarna var mer grönska än blommning och den som skulle vara engelsk inspirerad tyckte jag var mest rörig.
Och sedan undrar jag varför det skall vara mest äldre människor varför inga ungdomar eller flerbarns familje trädgårdar??????????
Saknar närheten till jämlikar eftersom jag nu har min whiplasch skada och har förlorat en hel del minnen och kommer defenetivt inte ihåg de latinska namnen varför kan man då inte tala svenska????
Jag bad faktiskt om det på ett ställe förklarade också varför och då tittades jag ut och förklarades nog som dumhuvud eller idiot de tyckte inte det var intressant att tala med mig längre. Men sörjer inte för det för jag har ju er allihop här på forumet och ni är alltid så hjälpsamma om man ber om hjälp.
Kramisar Anne
Almdalen
Ditt örnland är härligt inte behöver allt vara exakt, det viktigaste är att man själv tycker om det.
På tal om öppna trädgårdar:
Jag kände inte för att besöka någon trädgård, den som fanns i närheten ägdes av ett äldre par som båda jobbade sex timmar om dagen med att hålla den i ordning. Bara det fick mig att avstå, jag älskar min trädgård och lägger mycket tid på den, men det gör jag för att det är roligt. Hos mig är det inte perfekt och tittar man noga så hittar man en del ogräs också.
wub.gif
Ingegerd
Ewa L
CITAT (anne @ 28-07-2003, 19:57)
:
Saknar närheten till jämlikar eftersom jag nu har min whiplasch skada och har förlorat en hel del minnen och kommer defenetivt inte ihåg de latinska namnen varför kan man då inte tala svenska????
Jag bad faktiskt om det på ett ställe förklarade också varför och då tittades jag ut och förklarades nog som dumhuvud eller idiot de tyckte inte det var intressant att tala med mig längre. Men sörjer inte för det för jag har ju er allihop här på forumet och ni är alltid så hjälpsamma om man ber om hjälp.
Kramisar Anne

Jag tillhör dem som gärna använder de latinska namnen. Det har ingenting med snobberi utan exakthet att göra.
En kollega sade till mig häromdagen att hon skulle vilja ha en Try i sin trädgård, och frågade mig om jag tyckte det var lämpligt. Först fick vi reda ut vilken hon menade, sedan skrev jag det latinska namnet på en lapp. Det är ju en stor skillnad på ex.vis Fagertry och Trädgårdsprakttry.
Dessutom är de svenska namnet väldigt ofta dialektala. Gäller framförallt perenner. De svenska namn jag lärde mig för 15 år sedan, gäller inte idag pga att jag flyttat ca 30 mil.
Däremot skulle det inte falla mig in att använda de latinska namnen bland ej trädgårdsintresserade, eller om de som du nämner — av olika skäl inte vill/kan. Det blir inte mycket av dialog då, bara monolog. tongue.gif

Tycker ditt örnlandskap är hel-häftigt!! biggrin.gif
Mythen
Läckert Vilken fin trädgård!!!!!
Vad avis jag blir min åker plätt är inte mycket att se på.
Fast jag vet inte om jag skulle våga ha en sten örn i trädgården vår havsörn kulle nog få spel då laugh.gif
anne
CITAT (Mythen @ 29-07-2003, 18:55)
Läckert Vilken fin trädgård!!!!!
Vad avis jag blir min åker plätt är inte mycket att se på.
Fast jag vet inte om jag skulle våga ha en sten örn i trädgården vår havsörn kulle nog få spel då laugh.gif

tongue.gif Tja eller kärlekskrank, vem vet.
Tack ska du ha. Jobbar på nästa års växtrikedom hade tänkt mig fler perenner.
H.Anne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon