anna_rispan
Jag gillar fakta. Stämmer det påstående som sammanfattade att de flesta på odla inte är medlemmar i kyrkan?

Ni behöver alltså inte skriva vad ni röstat på.

Tillägg:Citatet som gjorde att jag blev nyfiken hur det ligger till.

CITAT (ingrid fuxwall @ 01-11-2007, 22:01) *
Sammanfattningsvis är medlemmarna på Odla inte speciellt kyrksamma och flertalet har gått ut svenska kyrkan

cic
Gick ur -93.

Är inte medlem i föreningar som jag inte tror på eller stöttar.
LadyG
Jag är medlem, trots att jag inte är kristen, eftersom jag i mångt och mycket tycker att Svenska Kyrkan gör många andra bra saker som jag tycker är vettiga.
Anma
CITAT (anna_rispan @ 02-11-2007, 13:31) *
Jag gillar fakta. Stämmer det påstående som sammanfattade att de flesta på odla inte är medlemmar i kyrkan?

Ni behöver alltså inte skriva vad ni röstat på.


Saxat från Wikipedia:

Svenska Kyrkan har idag (2006) nästan 6,8 miljoner medlemmar, vilket motsvarar ca. 75,6 % av befolkningen. Under 2000-talet har antalet medlemmar minskat med cirka 1 % per år, men på grund av befolkningstillväxten har andelen av befolkningen som är medlemmar i svenska kyrkan minskat med cirka 1,3 % per år under samma tid.

Om röstningen här på odla stämmer så är trädgårdsfolk mer okristligt än resten av befolkningen... angel_not.gif

edit:stavfel
Rossi
CITAT (Anma @ 02-11-2007, 16:26) *
Om röstningen här på odla stämmer så är trädgårdsfolk mer okristligt än resten av befolkningen... angel_not.gif

edit:stavfel


Jag tror faktiskt inte att alla som är medlemmar i Svenska Kyrkan är kristliga/religiösa. För många - som för mig t.ex. - så är det p.g.a. automatik som jag är medlem.
Tezzla
Precis som Rossi är jag fortfarande medlem p.g.a. automatik samt att jag aldrig får tummen ur att lämna. Jag är dock troende, men tycker inte Svenska Kyrkan följer det syfte som den skapades till.
anna_rispan
CITAT (Anma @ 02-11-2007, 15:26) *
Saxat från Wikipedia:

Svenska Kyrkan har idag (2006) nästan 6,8 miljoner medlemmar, vilket motsvarar ca. 75,6 % av befolkningen. Under 2000-talet har antalet medlemmar minskat med cirka 1 % per år, men på grund av befolkningstillväxten har andelen av befolkningen som är medlemmar i svenska kyrkan minskat med cirka 1,3 % per år under samma tid.

Om röstningen här på odla stämmer så är trädgårdsfolk mer okristligt än resten av befolkningen... angel_not.gif

edit:stavfel

Och så kan man vara kristen utan att vara med i svenska kyrkan. Så det blir krångligt att jämföra fakta också. Min fråga tar bara upp frågan om medlemsskap. Inget om troende.
anna_rispan
Nej! vad hände?? Har rösterna försvunnit för er också??
Tezzla
CITAT (anna_rispan @ 02-11-2007, 15:49) *
Nej! vad hände?? Har rösterna försvunnit för er också??


Ja! ohmy.gif Jag fattade ingenting. Trodde du startat ännu en tråd i ämnet giggle.gif
anna_rispan
Jag startade en ny omröstning nu istället. Jag är hemskt ledsen. Jag förstår inte hur det kunde gå till! sad.gif
Tezzla
CITAT (anna_rispan @ 02-11-2007, 15:52) *
Jag startade en ny omröstning nu istället. Jag är hemskt ledsen. Jag förstår inte hur det kunde gå till! sad.gif


Inte vara ledsen! Det är ju inte ditt fel smile.gif
Anma
CITAT (anna_rispan @ 02-11-2007, 15:40) *
Och så kan man vara kristen utan att vara med i svenska kyrkan. Så det blir krångligt att jämföra fakta också. Min fråga tar bara upp frågan om medlemsskap. Inget om troende.


Och jag var inte ett dugg seriös med mitt påstående, kunde inte tro att någon skulle tro det?! giggle.gif wacko.gif confused.gif
Det enda seriösa i inlägget är det som är saxat från wikipedia, om man nu kan lita på det.


Tillägg: Och nu börjar omröstningen likan samma siffror som hos befolkningen för övrigt.

Jag ser omröstningen. Verkar som andra inte gör det?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon