råse-marie
skulle brygga kaffe på em .
hällde i vatten i behållaren och gick iväg och fixade lite innan kaffet skulle vara klart . kom tillbaka och det finns ju inget kaffe för det hade jag glömt att ha i ...........
Nåväl det var väl inte så farligt ..
häller i kaffe i i filtret och väntar ...läser en tidning ...mmmmm känner kaffedoften sprider sig .
Går för att hälla upp en kopp -fear-.gif
NEJ !!!!!!!!!!!!
jag har glömt att sätta under kannan som står på DISKBÄNKEN ....allt kaffe rinner över bänken , kaffebryggaren , golvet......

whist.gif ja nu fick det bli en kopp snabbkaffe medan kaffebyggaren fick sig en rengöring och torka upp lite giggle.gif
Tosan
Nejmen, det var ju inge bra.
Kanske dags å slå av på tempot? Var rädd om dig.
Alba
Nämen ......förlåt om jag skrattar rotfl.gif

Vissa dagar går allt galet. Sätt dig nu på händerna så du inte ställer till med något mer. biggrin.gif
Piccante
Säger inte vem som har gjort det whist.gif men det har hänt när jag har gått ut i köket för att hämta kaffe så har kaffebryggaren stått på, men vattnet är kvar i kannan och inte i behållaren duh.gif
Anma
Om jag känner igen mig!! whistling.gif blush.gif
Numer kör jag med bara pulverkaffe, svårare att strula till det med vattenkokaren...

(jag ska prata tyst om alla de gånger jag satt på vattenkokaren utan vatten och alla gånger jag fyllt på vatten men glömt att knäppa på kokaren...)
Alphaville
Jag tog fram filter och hällde i kaffe men glömde vattnet. Fattade inte varför det tog så lång tid... duh.gif

Det finns tydligen fler än jag...
Magdis
CITAT (Alphaville @ 22-10-2007, 20:54) *
Jag tog fram filter och hällde i kaffe men glömde vattnet. Fattade inte varför det tog så lång tid... duh.gif

Det finns tydligen fler än jag...

Samma sak har jag gjort också o då puffade kaffet åt alla håll av luftpustarna som kom ut istället för vattnet. rotfl.gif Glömma sätta kannan under har jag gjort också, hemma hos mina föräldrar till råga på allt. rolleyes.gif
Netha
Jaadu... vem har väl inte råkat ut för liknande. blush.gif

Aj,aj... kolla noga att det inte for in vätska i bottendelen där det elektriska sitter.
Så gick det för mig för några år sedan... när jag skruvade upp bottenplattan rann det ut kaffe.
Det hade kunnat bli kortslutning.



Råse-Marie... började du förskollärarutbildning?
yla
själv gjorde jag som alla morgnar o gick upp öppnade kylskåpet tog fram paketet o grävde upp två rejäla skopor till mina katter o hällde i deras skål
dom tittade storögt på mej o undrade om dom skulle äta detta
jag brukar ge dom mat först o fixa kaffet sen
men av någon anledning blandade jag ihop de hela ,,hrmmm,, morgontrött jag?????
Gossen Ruda
Det finns en smart lösning på alla era problem, drick the istället. rolleyes.gif
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2007, 21:59) *
Det finns en smart lösning på alla era problem, drick the istället. rolleyes.gif

Men det finns ju tebryggare som är lika kaffebryggarna....
eller t o m är två i en... brygger kaffe i den ena.. te i den andra. tongue.gif

Hur gör man då?
netaave
*fniss* kul att läsa om andra virriga och att man inte är ensam.
Gossen Ruda
Brygga the???? Nä, inte hos mig. Koka upp vatten, i med bladen, på med tiduret och sila efter 4 minuter, klart. Visst har det hänt att jag glömt sätta på plattan/gasen eller tiduret men det sker inga små katastrofer då. Det som händer när man är "tankspridd" brukar vara att hjärnans arbetsminne är överbelastat. Inget allvarligt, stressa ner bara.
yla
ruda kanman vara mer avstressad än på morgonen då man ännu inte fått upp varvet om äns nåt varv alls
haha
de va bara katternas blickar som fick mej o vakna till,,hehe o dom vill bergis inte ha the heller whistling.gif
pejori
CITAT (Anma @ 22-10-2007, 20:34) *
( alla gånger jag fyllt på vatten men glömt att knäppa på kokaren...)



Hm g.gif det trodde jag var min speciallitet slap.gif
är bra på att koka ägg, utan att sätta på plattan också...tar lång tid det rotfl.gif
Miamamma
När man ska hälla kaffet i en termos på morronen så är det nog ett moment för mycket. För att inte kaffet ska kallna för fort så slår jag varmvatten i först.
Sen står man där med kaffekannan i ena handen och termosen i den andra och så häller man kaffet i vasken och undrar vad det var som hände. confused.gif g.gif
pejori
CITAT (Miamamma @ 22-10-2007, 23:14) *
När man ska hälla kaffet i en termos på morronen så är det nog ett moment för mycket. För att inte kaffet ska kallna för fort så slår jag varmvatten i först.
Sen står man där med kaffekannan i ena handen och termosen i den andra och så häller man kaffet i vasken och undrar vad det var som hände. confused.gif g.gif



eller börjar hälla på kaffet utan att hälla av varmvattnet först rotfl.gif
Gossen Ruda
Förutom att arbetsminnet kan vara överbelastat så kan det också vara svårstartat på morronen. smile.gif En gång i tiden hade jag en arbetskamrat från Björkö i Göteborgs skärgård. Förutom att öborna där oftast är religiösa så lever dom på kaffe. Att han kom till jobbet på morronen måste ha berott på nån slags instinkt för han var inte kontaktbar innan han fått ett par koppar kaffe. laugh.gif
Ewa L
Jag stod med ett mycket hungrigt litet barn på höften, vispade välling och bryggde the i kaffebryggaren.
Inte förrän jag hällde upp vällingen i flaskan insåg jag att den såg väldigt konstig och grynig ut. Fullt med the-blad i flaskan!

Kollade kaffebryggaren. Javisst hade jag hällt i vällingen där istället.

Just då såg jag inget roligt alls i det hela, men har skrattat åt det efteråt.
lena:-)
Jag laddade kaffebryggaren redan igårkväll, ett ovanligt förutseende från min sida men ibland gör man framsteg. Så sagt och gjort jag bara knäppte på bryggaren imorse, rostade brödet , fram med tidningen , kaffet i koppen, men..........jag hade bara fyllt på vatten inga bönor...Det var svagt minst sagt!
MariaS
CITAT (Gossen Ruda @ 23-10-2007, 07:51) *
Förutom att arbetsminnet kan vara överbelastat så kan det också vara svårstartat på morronen. smile.gif En gång i tiden hade jag en arbetskamrat från Björkö i Göteborgs skärgård. Förutom att öborna där oftast är religiösa så lever dom på kaffe. Att han kom till jobbet på morronen måste ha berott på nån slags instinkt för han var inte kontaktbar innan han fått ett par koppar kaffe. laugh.gif

Detta låter definitivt som mig. Innan två koppar kaffe...Nej.
Men sen måste jag ju erkänna också, det har ju hänt mer än en gång att man har kommit till jobbet med soppåsen i näven whist.gif
matise
En gång skulle jag värma något (minns ej vad) i ugnen...
Hittade ingen ugnsform så jag tog stekpannan, hällde i och in i ugnen.

Tänkte inte på att handtaget hade någon slags gummi/plast-hölje på handtaget och efter en stund så spred det sej en vidrig stank och frän rök i köket.
Tittade in i ugnen och såg att "gummit" på handtaget "bubblade"...

Fort ut ur ugnen med stekpannan, lyckades bränna mej.
Sprang och öppnade fönstret och lyckades slå ner en pelargon.
Krukan gick i bitar, jord över hela golvet, köket rökfyllt, brännskadad och maten förstörd...
Allt på ca. 15 sekunder... Det ni...
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 23-10-2007, 07:51) *
Förutom att arbetsminnet kan vara överbelastat så kan det också vara svårstartat på morronen. smile.gif En gång i tiden hade jag en arbetskamrat från Björkö i Göteborgs skärgård. Förutom att öborna där oftast är religiösa så lever dom på kaffe. Att han kom till jobbet på morronen måste ha berott på nån slags instinkt för han var inte kontaktbar innan han fått ett par koppar kaffe. laugh.gif

Jag hör oxå till den gruppen som inte går att prata med ranting.gif och som är oförmögen att utföra både arbete och någon mental verksamhet innan jag har fått min morgon kopp med kaffe. Vissa behöver lite stimulans för att komma igång.
Tesa
Hör numera til pulverkaffedrickarna...Började som kokare men eftersom hag kokade över kaffet minst en gång om dan så gav jag upp till slut och införskaffade bryggare...men efter ett år gav jag upp äveb det för då hade jag slagit sönder 4 glaskannor. Då övergick jag till den eminenta uppfinningen perkulator som man inte kan slå sönder..iallafall inte när man bytt ut plastknotten på toppen till en i rostfritt..det var ju bara det att för den där ska fungera så måste man komma ihåg att sätta i sladden...helst varje gång då... innocent.gif
...så nu kör jag vattenkokare och pulverkaffe..alltid max tre minuter til kaffet..även om jag glömt starta vattenkokaren.. blink.gif
Eva i Skåne
Jag var hemma hos en kille som fyllde år. Tårtan var framme och kaffet på termos, men så var det ju jag som ville ha te istället...
Tepåsar hade han och jag var genast beredd att sätta muggen med vattnet i mikron men han propsade på att laga te i kaffekokaren som han brukade göra på mornarna med tepåsar som fick dra i kannan medan vattnet droppade ner.

Jag vet inte om man ska kalla det te eller kaffe som slutligen blev i kannan. Odrickbart var det åtminstone. Han hade glömt att ta ur den gamla fyllda melittapåsen innan vattnet passerade ner i kannan. Bläää sick.gif
Storåtjejen
Oj, vilken rolig tråd! rotfl.gif

Så skönt att inse att jag inte är särskilt ensam om min glömska o tankspriddhet. Har tänkt så många gånger att nåt fel måste det vara när jag glölmmer så "vanliga" saker, men här ser jag att jag inte är särskilt ensam om att göra det giggle.gif

Det där med kaffebryggaren tycks vara ett ganska vanligt fenomen flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon