Full version: Inlägg
Kathy
Ibland ser man nytt inlägg där tråden lästs c:a 120 ggr, men så finns det bara en kommentar.
Det kan vara Grattis-trådar, bildtrådar och nu senast, en "trevlig helg"-tråd.
Oftast så kan man lista ut, utifrån rubriken, vad tråden handlar om och när man ändå är inne i den så är det inte så svårt att slänga iväg en kommentar.
Vad beror det på att så många väljer att avstå?
Många gånger kan det kännas trist för trådskaparen att så många har läst ens tråd utan att en enda skrivit något.


Kanske trådämnet inte var intressant av någon anledning, men det är ju trots allt ett forum och det handlar ju trots allt om att ge och ta, bjussa lite på sig själv när man ändå är inne i tråden och läser. Annars kan man ju lika gärna låta bli att besöka trådarna, eller hur? wink.gif








(få se om jag får någon kommentar på denna tråd eller om trådläsarna "bara" väljer att läsa... tongue.gif wink.gif )
Fenja
Visst kan det vara trist att det är så, men det är ju inte helg nu precis heller... Jag tror trots allt att det är bättre att det är som det är än att det ska finnas något outtalat krav att skriva i alla trådar man öppnar. Jag är en av dem som ofta kollar men inte skriver måste jag erkänna, det är ju inte alltid man har något att tillägga liksom.
Mvh
Fenja
Kathy
Helg-tråden var endast ett exempel eftersom den låg närmast till hands.
Ta t.ex bildtrådar....där tror jag det inte gör så mycket om man upprepar vad föregående talare yttrat.
Förmodligen i så fall till desto mer glädje för trådskaparen som visar bilderna.
Kajsa i Arvika
Hrrmmmmm.... blush.gif nu har ju varit inne här och läst Kathy så nu kan ju inte gärna låta bli att skriva något!! giggle.gif

Erkänner.. många gånger ögnar man igenom inlägg men känner kanske inte den rätta gnistan att svara alltid.. andra gånger känner jag inte att jag har något direkt att tillföra ämnet... och då håller jag lika gärna tyst som att hålla med föregående talare... kanske dumt enligt somliga men sån e jag...
MariaS
FAst jag sitter här och skrollar mest hela dagarna, arbetslös som man är, men ibland är det inte riktigt som man får fram ngt att skriva. Det är liksom tomt på loftet wacko.gif blink.gif
Fenja
Trådar som däremot inte har något svar alls brukar jag alltid försöka att svara i om jag kan. Ibland räcker det kanske att bara skicka upp tråden så att någon som vet ser den och ger ett svar.
Mvh
Fenja
vindspel
Om jag inte svarar, vilket jag brukar så är det för att jag inte har ngt att tillägga. Man ser att många varit inne men ibland skriver man ett inlägg och sen går man tillbaka en annan gång för att se vad som skrivits efteråt och då blir det ju en "ny titt" dvs som om ännu en gått in.
Som denna tråden, Står inte vad det handlar om så då öppnar man och..... Ja, man vet inte vad man öppnat.
Jag har startat trådar där kanske en eller ingen har svarat, t ex "mitt favoritställe", ingen svarade medans "trädgårdstomtar" som bara handlar om att man kommit in på den attans sajten jämt fick 25 svar.
Om jag startar en tråd så gör jag det av ett infall, sitter inte och planerar. Sen får ni andra avgöra om ni vill skriva tummenupp.gif
Alba
Då det gäller "trevlig helg"-tråden kan det ju knappast bero på att man inte har något att säga.

Jag förstår Kathys tanke. Vi ska ju inte svara i tid och otid om bara nonsens men jag tror ni förstår hur vi/hon menar.
aanderss
Jag svara de trågar som intreserar mig och där jag kan göra nytta. Sedan finns de ju t6rådar som är mera nöje en nytta som tex nattugletråden
Alba
CITAT (Fenja @ 22-10-2007, 12:30) *
Trådar som däremot inte har något svar alls brukar jag alltid försöka att svara i om jag kan. Ibland räcker det kanske att bara skicka upp tråden så att någon som vet ser den och ger ett svar.
Mvh
Fenja



Det tycker jag är bra att göra så. Det händer att jag puttar upp min egen tråd och då brukar man få svar till sist.
aanderss
CITAT (Alba @ 22-10-2007, 12:54) *
Det tycker jag är bra att göra så. Det händer att jag puttar upp min egen tråd och då brukar man få svar till sist.



oja putta upp trådar gör jag rätt ofta
Irene_L
Jag funderar på en sak....om man är inne som gäst och läser....registreras det i tråden confused.gif I så fall är ju det en förklaring ..varför många är inne i tråden men få skriver. Som gäst kan man ju inte skriva.
Malvia
CITAT (Irene_L @ 22-10-2007, 13:06) *
Jag funderar på en sak....om man är inne som gäst och läser....registreras det i tråden confused.gif I så fall är ju det en förklaring ..varför många är inne i tråden men få skriver. Som gäst kan man ju inte skriva.


De är ju registrerade som gäster och då registreras deras aktiviteter här också.

Nu hade jag nåt att skriva så nu blev det ett inlägg i denna tråd. Att bara upprepa vad föregående skrivit finner jag ingen mening i.

Innan detta forum gjordes om så fick man titlar efter hur många inlägg man gjort. Det känndes ibland som det var en kapptävling hur många inlägg om dan man kunde komma upp i.

I nuläget är Anders en flitig skribent som ligger i topp varje dag.


Magdis
...sen kanske det är några som är inne o läser samma tråd flera gånger för att kolla svaren och då reggas det ju som fler besök. Men jag förstår hur du menar Kathy o det är svårt att svara på varför man inte alltid kommenterar. Ibland känner man att man har nåt man absolut vill tillägga och ibland ids man rent inte. Det kanske är orättvist men så funkar jag iallafall. Däremot brukar jag resonera som Fenja, att om jag uppmärksammar att en tråd inte fått nåt svar alls eller väldigt få svar, så skriver jag nåt. Men det är inte alltid som tiden eller orken räcker till, i mitt fall är det många gånger en liten man som skriker och rycker mig i byxbenen, i de andra medlemmarnas fall kanske det är nån annat likvärdig orsak. Vem vet, inte jag..... confused.gif
MariaS
Händer att man klickar på fel knapp också, och då får man ju gå in i tråden igen för att svara (=flera besök)
Piccante
Om jag känner att jag inte har något att tillföra så skriver jag väldigt sällan. Vore väl lite trist för de som sitter och väntar på svar på sina angelägna frågor så svarar jag, ...vet inte!

Ibland har jag skrivit även om jag inte har haft hela svaret men kanske kan bidra med lite eller så har jag bett frågeställaren formulera om frågan för ibland kan det vara svårt att svara oxå om det inte är preciserat, tex "-hur odlar man träd?" Det är ju enklare att svara på om man vet var (zon?) personen bor, varför man vill odla träd och om det ska vara frukt- eller prydnandsträd?

På sena kvälalr ha rdet hänt att jag helt enkelt varit trött och kanske lite för okoncentrerad för att skriva långa svar. då har jag läst men väntar till dagen efter med att svara.

|Birgitta|
*raderat*
Fialotta
Passar på o skicka en hälsning till er allihop, är inte inne så ofta längre, men trädgården finns kvar tro inget annat...hahaha

Ha det jättebra allihop, sol hos mig just nu kan jag berätta.
// kramisar
Blomstertanten
Men inte ska man behöva skriva för att man känner sej tvungen ? unsure.gif

Det blir ju fel det med ! Har man nåt man skriva eller tror man tillföra nåt så skriver man ju , annars låter man ju bli !
Inte vill jag känna mej tvingad att skriva i varenda tråd jag går in och läser i !!! Eller måste jag bestämma mej innan jag går in och läser en tråd om jag vill svara confused.gif
Tesa
Känner som så många andra här...VARFÖR ska man skriva om man kanske inte ens var intresserad av det som stod....Försöker ibland om jag märker att nån inte får nån resons men... dunno.gif
Nä..jag har fullt upp med att hinna läsa och svara på sånt som intresserar mig...är inne korta stunder inimellan och då får jag välja..
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 22-10-2007, 13:46) *
Men inte ska man behöva skriva för att man känner sej tvungen ? unsure.gif

Det blir ju fel det med ! Har man nåt man skriva eller tror man tillföra nåt så skriver man ju , annars låter man ju bli !
Inte vill jag känna mej tvingad att skriva i varenda tråd jag går in och läser i !!! Eller måste jag bestämma mej innan jag går in och läser en tråd om jag vill svara confused.gif


Självklart ska du inte känna dig tvungen att skriva....
Men, om/när du är inne i en bildtråd under "natur" t.ex och kikar på bilderna, så kanske du har något att säga om dem?
För du var ju intresserad från början då du klev in i bildtråden, eller hur? wink.gif
Förstå mig rätt.

Givetvis inget tvång, men det är ett givande och tagande på ett forum. Vad jag menar är att det handlar om att bjussa på sig själv.
Jag gissar att en medlem som sällan får respons på sina trådar/inlägg/bilder lär nog inte skriva mer av den orsaken, snarare mindre.
Blomstertanten
jag kan i o för sej förstå att man kanske undrar varför ingen skriver i just sin tråd, om det upprepar sej i nästan varje tråd man startar.
Men att känna sej mobbad eller så efter att ha startat en tråd där man inte fått svar på en gång det handlar ju mer om ens egna dåliga självförtroende.
Man måste ha lite tålamod !
Och ibland kanske man måste inse att andra inte tycker samma saker är intressanta som man själv.
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 22-10-2007, 14:32) *
....//.....Men att känna sej mobbad eller så efter att ha startat en tråd där man inte fått svar på en gång det handlar ju mer om ens egna dåliga självförtroende.....//.....


Nu har du missförstått mig.
Jag har inte skrivit något om att någon skulle känna sig mobbad eller om dåligt självförtroende.





Det handlar om ett levande forum, sunt förnuft, ge och ta, bjussa på sig själv.
Enkelt att efterleva. smile.gif
Därmed inte sagt att man ska känna sig tvingad till att ständigt vara på alerten och skriva svar, det är inte det jag säger.
Men, som sagt, ibland är det synd att se trådar med bortåt 70 besök och 1 inlägg - trådskaparens.
Fenja
CITAT (Blomstertanten @ 22-10-2007, 14:32) *
jag kan i o för sej förstå att man kanske undrar varför ingen skriver i just sin tråd, om det upprepar sej i nästan varje tråd man startar.
Men att känna sej mobbad eller så efter att ha startat en tråd där man inte fått svar på en gång det handlar ju mer om ens egna dåliga självförtroende.
Man måste ha lite tålamod !
Och ibland kanske man måste inse att andra inte tycker samma saker är intressanta som man själv.


Det där fick du till bra Blomstertanten! biggrin.gif Sedan tror jag att värdet av trådar man skriver där folk svarar uppenbarligen för att vara snälla inte är så stort till slut... Att skaffa vänner och komma med i grupper på ett forum tar sin tid likväl som ute i riktiga livet. Frågan är väl också om man bara vill ha "mingelvänner" eller en lite djupare relation, för mig kan minglandet vara.
Mvh
Fenja
Gillan
Jaha, nu har jag ju varit inne och läst den här tråden och får väl lova att yttra mig också då giggle.gif .

Det skulle kunna bli ett flera sidor långt inlägg, men det blir det inte............( hoppas jag ).

Jag kan börja med att säga att jag förstår precis vad du menar Kathy. Visst kan det kännas snopet med såna mängder med visningar och inga kommentarer. Klart att trådskaparen reagerar. Och det tycker inte jag har med nåt dåligt självförtroende att göra. Inte alls, men precis som Alba sa, man kan putta upp tråden igen och se om det händer nåt. Kanske att den försvann i mängden?

Men, men, men..............Det skapas hur många trådar om dagen som helst! Och man ( läs jag) orkar helt enkelt inte skriva i alla. En del är dessutom inte av mitt intresse. Tex alla länkar till Aftonbladet eller Youtube. Visst, jag kan få ett ryck och läsa dem och nån sällsynt gång kommentera. Men det har inte ett dugg med trådskaparen att göra. Ibland svarar jag inte ens i de trådar som faktiskt intresserar mig. För nån annan har redan sagt vad jag ev skulle ha velat tillägga.

Och en del trådar har jag, hör och häpna!, inte ens sett. För nu för tiden går jag inte igenom varje avdelning efter nya inlägg dunno.gif . Energin räcker inte till för det. Jag trycker på "nya inlägg" och ibland fungerar inte det som jag skulle vilja.


Men, som jag började med att säga, så förstår jag vad du menar. Jag kommer mycket väl ihåg hur det var när jag kom som ny här och inte ens kände till hur datorn fungerade. Och sen dessutom försöka förstå sig på hur forumvärlden skulle fungera! Hur frustrerad, ledsen och uppgiven var jag inte många gånger. Det har gått några år nu och jag har nog blivit lite mer hårdhudad ja innocent.gif ...........Sorry blush.gif shy.gif
Tesa
CITAT (Kathy @ 22-10-2007, 14:44) *
Nu har du missförstått mig.
Jag har inte skrivit något om att någon skulle känna sig mobbad eller om dåligt självförtroende.
Det handlar om ett levande forum, sunt förnuft, ge och ta, bjussa på sig själv.
Enkelt att efterleva. smile.gif
Därmed inte sagt att man ska känna sig tvingad till att ständigt vara på alerten och skriva svar, det är inte det jag säger.
Men, som sagt, ibland är det synd att se trådar med bortåt 70 besök och 1 inlägg - trådskaparens.


Men ärligt talat så är odla ett av de mest levande forum som jag trillat in på nånsin... wub.gif
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 22-10-2007, 13:46) *
Men inte ska man behöva skriva för att man känner sej tvungen ? unsure.gif

Det blir ju fel det med ! Har man nåt man skriva eller tror man tillföra nåt så skriver man ju , annars låter man ju bli !
Inte vill jag känna mej tvingad att skriva i varenda tråd jag går in och läser i !!! Eller måste jag bestämma mej innan jag går in och läser en tråd om jag vill svara confused.gif


Precis så tänkte jag också 000.gif
Kathy
CITAT (Tesa @ 22-10-2007, 15:12) *
Men ärligt talat så är odla ett av de mest levande forum som jag trillat in på nånsin... wub.gif


Visst kan jag hålla med dig. Det händer alltid något på odla.

Kathy
CITAT (Gillan @ 22-10-2007, 15:06) *
....//....Jag kan börja med att säga att jag förstår precis vad du menar Kathy. Visst kan det kännas snopet med såna mängder med visningar och inga kommentarer. Klart att trådskaparen reagerar. Och det tycker inte jag har med nåt dåligt självförtroende att göra. Inte alls, men precis som Alba sa, man kan putta upp tråden igen och se om det händer nåt. Kanske att den försvann i mängden?....//.....


Precis så menade jag. biggrin.gif


CITAT
....//.....Jag kommer mycket väl ihåg hur det var när jag kom som ny här och inte ens kände till hur datorn fungerade. Och sen dessutom försöka förstå sig på hur forumvärlden skulle fungera! Hur frustrerad, ledsen och uppgiven var jag inte många gånger....//....


Så kan det säkert vara som ny medlem.
Farmor
Nu har också jag läst den här tråden och fått mig en tankeställare. Tycker att min röst kan väl inte intressera så värst mycket, så jag låter för det mesta (nästan alltid) bli att kommentera. Dessutom är jag livrädd för att komma i konflikt med forumkamraterna. Så dumt av mig, för varför skulle det bli så om jag inte skriver något väldigt provocerande och det är ju inte mitt intresse, långt ifrån. Jag gillar uppmuntran och värmen som oftast finns här i trådarna.

Men jag ska verkligen bättra mig när det gäller dom fina bildtrådarna. Jag som inte ens kan lägga in en bild här på forumet borde verkligen skämmas som inte berömmer alla duktiga fotografer och alla snittsiga författare.

Här ska bli bot och bättring! giggle.gif angel_not.gif

Bra Kathy att du tog upp det här ämnet!
Kathy
CITAT (Farmor @ 22-10-2007, 17:56) *
....//.....Jag som inte ens kan lägga in en bild här på forumet borde verkligen skämmas som inte berömmer alla duktiga fotografer och alla snittsiga författare....//......


Säg till om du behöver hjälp med att lära dig lägga in bilder, så kan det ordnas. wink.gif
Floppy
Jag gillar att läsa och inte skriva...men ibland måste jag skriva och ibland så kan jag inte låta bli att lämna en liten kommentar...men för det mesta så läser jag...
...så var det även i skolan...böckerna som läraren hade plockat ut till oss elever att läsa under en termin lästes med glädje igenom kvickt....men när läraren ville att vi skulle skriva en novell...ja då gick det inte alls... no.gif
...så fungerar jag...och detta var en utav de gånger som jag måste skriva... smile.gif
Farmor
Tack snälla för erbjudandet om hjälp. wub.gif Det är bara det att jag är för dum eller lat kanske, för att ta in information här. Förstår helt enkelt inte språket och då menar jag dataspråket. Jag måste ha en människa som sitter bredvid mig och tålmodigt förklarar hur jag ska göra. Då går det lätt som en plätt, i bästa fall.
pejori
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-10-2007, 12:24) *
Hrrmmmmm.... blush.gif nu har ju varit inne här och läst Kathy så nu kan ju inte gärna låta bli att skriva något!! giggle.gif

Erkänner.. många gånger ögnar man igenom inlägg men känner kanske inte den rätta gnistan att svara alltid.. andra gånger känner jag inte att jag har något direkt att tillföra ämnet... och då håller jag lika gärna tyst som att hålla med föregående talare... kanske dumt enligt somliga men sån e jag...



håller med...läser men svarar inte alltid, då "mitt svar" redan finns eller så saknas bara orken rolleyes.gif
pejori
CITAT (Fialotta @ 22-10-2007, 13:39) *
Passar på o skicka en hälsning till er allihop, är inte inne så ofta längre, men trädgården finns kvar tro inget annat...hahaha

Ha det jättebra allihop, sol hos mig just nu kan jag berätta.
// kramisar


ha det så jättebra själv och passa på och njuta av solen tummenupp.gif
Lilla Birka
..... och ibland när någon ställt en fråga och sedan får ett svar typ:vet inte, och sedan ett till utan något svar på frågan då tror ju många att den där frågan redan har fått ett svar när det står en 2:a t.ex och bryr sig inte ens om att kolla.
AnnammA
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-10-2007, 12:24) *
Erkänner.. många gånger ögnar man igenom inlägg men känner kanske inte den rätta gnistan att svara alltid.. andra gånger känner jag inte att jag har något direkt att tillföra ämnet... och då håller jag lika gärna tyst som att hålla med föregående talare... kanske dumt enligt somliga men sån e jag...



Så känner jag också ibland... Ibland är det jätteroligt att svara...Det är ju lite betraktarens val...Samtidigt som det är kul att få gensvar om man öppnar en tråd...
pejori
Det blir lite konstiga trådar, om man ska svara varje gång man läst tråden och dom nya svaren....denna tråden har jag öppnat fem gånger nu, skulle jag skriva en komentar varje gång då för att "facit" ska stämma? confused.gif
tror nog att man får leva med att visningar och antal svar inte blir samma kompiskram.gif

Gillan
Och jag höll på att tappa hakan i knät när jag fick se att Pejjan var vaken nu ohmy.gif ...............alltså var jag bara tvungen och se efter vad hon hade att säga för intressant...............som inte redan var sagt crazy.gif ..............och jag kan bara säga att jag håller med giggle.gif
Blomstertanten
CITAT (Kathy @ 22-10-2007, 14:44) *
Nu har du missförstått mig.
Jag har inte skrivit något om att någon skulle känna sig mobbad eller om dåligt självförtroende.





Det handlar om ett levande forum, sunt förnuft, ge och ta, bjussa på sig själv.
Enkelt att efterleva. smile.gif
Därmed inte sagt att man ska känna sig tvingad till att ständigt vara på alerten och skriva svar, det är inte det jag säger.
Men, som sagt, ibland är det synd att se trådar med bortåt 70 besök och 1 inlägg - trådskaparens.


Jag har inte missförstått dej alls ! flirting.gif
Att jag skrev som jag gjorde berodde på en del inlägg där man undrat varför ingen svarat ! (Eller där ingen svarat inom 5-10 minuter). Att trådskaparen känner sej mobbad eller osynlig när ingen svarat ännu.

Om jag går in o tex läser en fråga om något och jag inte kan svara så skriver jag naturligtvis ingenting. Rätt meningslöst om jag skriver : Jag har ingen aning !
Och ibland reagerar jag över trådskapares rubriker som antingen inte säger något alls om trådens innehåll eller som är totalt missvisande. Då måste man ju gå in o läsa tråden för att få veta vad den handlar om , men inte vill jag påpeka det i varenda tråd där det är otydlig rubrik.
*Stintan*
Hur långa och intressanta skulle trådarna bli om alla kommenterade alla nya inlägg som skrivs? Sida upp och sida ner med en massa "har ingen aning", "håller med", "snyggt", så sööööt med mera intetsägande inlägg. Då och då skrivs det ju oxå inlägg av någon irriterad typ "har du inget att tillföra så låt bli att svara".

Själv läser jag inte alla trådar och skriver inte så ofta svar men hittar jag en intressant tråd vill jag kanske följa den och går därför in i den igen när jag ser att det kommit nya inlägg. Kanske kan jag inte tillföra något första gången jag läser den men efter flera nya inlägg så kanske jag känner att jag vill skriva någonting i tråden. Fast även jag skriver korta kommentarer då o då som tex "fin bild".

Att en och annan tråd får väldigt få svar om ens något får man nog lära sig acceptera utan att ta illa vid sig.

Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 23-10-2007, 09:15) *
....//.....Att trådskaparen känner sej mobbad eller osynlig när ingen svarat ännu....//.....



Ojdå, känner du till någon som uttryckligen sagt att de har känt sig mobbad pga att ingen har svarat i deras tråd? ohmy.gif
I så fall så är det förmodligen bra att den här tråden skapades, så att ämnet får en chans att luftas. smile.gif

Alba
Nu tycker jag att ni snedvrider och överdriver allt. Jag tror säkert ni förstår vad Kathy menar.
Givetvis ska man inte känna sig tvingad att skriva i en tråd och givetvis ska man inte svara på något som inte känns bekvämt.

Jag återgår till det jag sade tidigare..........Bahia1 startade en tråd "trevlig helg". Den kräver knappast några ytterligare funderingar. Dagen efter puttade jag upp tråden och då tillkom 2 inlägg.
Massor hade läst tråden men inte skrivit......men det kanske var så att alla som läst inte villa önska oss en trevlig helg.

Jag är inte sur och hänger läpp men ni förstår vad jag menar....eller hur ?

LadyG
Allt som oftast går jag in i en tråd, läser och fuderar. Undertiden jag funderar läser jag en annan tråd. Sen återvänder jag kanske till en tidigare tråd, eftersom jag kan ha kommit på något att kommentera eller för att jag ville läsa om vad där stod. Så kan jag fnatta runt en hel kväll, ibland utan att komma på en enda bra sak att skriva.
Det är inget personligt mot trådskaparna, det är bara jag som inte alltid tycker att jag kan tillföra något. Dessutom står jag säkert för mer än en visning per tråd eftersom jag tittar in i trådarna och läser om vissa inlägg flera gånger. En del trådar är roliga, de går jag in i ofta.
Sailor Pluto
Jag läser nog de flesta trådar, men det är inte alltid jag har något att säga smile.gif . Vill gärna att det jag skriver ska vara liite meningsfullt i alla fall. Ibland vill jag helt enkelt inte svara, för att det kan bli ett himla sprakande (tack och lov ganska sällan).
*Stintan*
Alba jag förstår hur både du och Kathy menar och jag tycker det är bra att den här tråden startades för det fick iallafall mej att tänka till lite hur jag gör när jag är inne på forumet och bläddrar runt och jag måste nog erkänna att det ibland är ren slöhet från min sida att jag inte skriver något tyvärr. shy.gif whist.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 23-10-2007, 07:30) *
Och jag höll på att tappa hakan i knät när jag fick se att Pejjan var vaken nu ohmy.gif ...............alltså var jag bara tvungen och se efter vad hon hade att säga för intressant...............som inte redan var sagt crazy.gif ..............och jag kan bara säga att jag håller med giggle.gif



rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif händer nån gång per år att jag är uppe i svinottan...men oftast har jag inte somnat ännu... crazy.gif crazy.gif
Krolliljan
CITAT (Fenja @ 22-10-2007, 13:45) *
..... Att skaffa vänner och komma med i grupper på ett forum tar sin tid likväl som ute i riktiga livet. ......

Jag startade först på ett annat forum där jag aldrig kände att jag kom in.
Detta forum , känner jag, har en välkomnande attityd där man försöker se nykomlingar.
För mig handlar det om att bli sedd när man gör ett inlägg. Det gäller inte bara startade trådar utan om man gång på gång skriver något inlägg i trådar och ingen ser det eller komenterar det så känns det kanske som om man är utanför. Så känner inte jag att det är här, då det finns "gamla" medlemmar som ser en. tummenupp.gif


CITAT (Gillan @ 22-10-2007, 14:06) *
.... Jag kommer mycket väl ihåg hur det var när jag kom som ny här och inte ens kände till hur datorn fungerade. Och sen dessutom försöka förstå sig på hur forumvärlden skulle fungera! Hur frustrerad, ledsen och uppgiven var jag inte många gånger. .....


Jag blev medlem i maj. Allt känns fortfarande nytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon