anneli85
Ja eftersom vi kvinnor vet hur mannen ska vara, så kan väl vi få synpunkter på hur vi kvinnor ska vara enligt männen.
Tobe3
90 - 60 - 90 crazy.gif byst midja höft (kunde inte låta bli) rotfl.gif

Mannens idealmått ? 90 - 60 - 42.
90 = ålder
60 = antal miljoner på banken
42 = kroppstemperatur
netaave
Som jag angel_not.gif flirting.gif
freddie
Självständiga, kloka och ha någorlunda gott självförtroende. Humor och förmåga att distansera sig är viktigt, tyvärr finns det alltför många kvinnor som saknar detta. De få som finns är mycket attraktiva tycker jag. Vad gäller utseendet är det viktigaste att kvinnan är själv är nöjd med sitt utseende och kan ta en ärlig komplimang utan att tro att man driver med henne. Det sista är nog allra viktigast. Utseendemässigt har jag inga särskilda preferenser, är vi sugna båda två så räcker det gott och väl.
vindspel
CITAT (freddie @ 08-10-2007, 17:59) *
Självständiga, kloka och ha någorlunda gott självförtroende. Humor och förmåga att distansera sig är viktigt, tyvärr finns det alltför många kvinnor som saknar detta. De få som finns är mycket attraktiva tycker jag. Vad gäller utseendet är det viktigaste att kvinnan är själv är nöjd med sitt utseende och kan ta en ärlig komplimang utan att tro att man driver med henne. Det sista är nog allra viktigast. Utseendemässigt har jag inga särskilda preferenser, är vi sugna båda två så räcker det gott och väl.

Snick snack. Gick in och titta på din ålder för den kan vara en generationsfråga. Du är yngre och det kanske är därför du svarar så och då är ärlig.
Jag är som du beskriver ovan och inte uppskattas det. Jag tycker att män vill känna sig överlägsna kvinnorna och räds det du beskriver. Men de som är bra är väl upptagna g.gif
freddie
CITAT (vindspel @ 08-10-2007, 18:45) *
Snick snack. Gick in och titta på din ålder för den kan vara en generationsfråga. Du är yngre och det kanske är därför du svarar så och då är ärlig.
Jag är som du beskriver ovan och inte uppskattas det. Jag tycker att män vill känna sig överlägsna kvinnorna och räds det du beskriver. Men de som är bra är väl upptagna g.gif

Jag kan bara svara på vilka kvinnor jag gillar, inte för vilka kvinnor alla andra män tycker om!
Alba
CITAT (vindspel @ 08-10-2007, 18:45) *
Snick snack. Gick in och titta på din ålder för den kan vara en generationsfråga. Du är yngre och det kanske är därför du svarar så och då är ärlig.
Jag är som du beskriver ovan och inte uppskattas det. Jag tycker att män vill känna sig överlägsna kvinnorna och räds det du beskriver. Men de som är bra är väl upptagna g.gif



Nämen Vindspel.......nu har du vaknat på fel sida. Tänk som så att de män som inte uppskattar dina kvaliteer går miste om mycket.
De män som vill känna sig överlägsna kan ju söka i andra jaktmarker.

Jag tycker Freddie har väldigt bra syn på kvinnan. Jag hoppas verkligen att det inte är bara han som tycker så.
vindspel
CITAT (Alba @ 08-10-2007, 19:35) *
Nämen Vindspel.......nu har du vaknat på fel sida. Tänk som så att de män som inte uppskattar dina kvaliteer går miste om mycket.
De män som vill känna sig överlägsna kan ju söka i andra jaktmarker.

Jag har inte vaknat på fel sida. Men om man tänker sig att jag är 46 år, vilka män är lediga då??? Varför gick deras förhålande år pipan. Det finns ju en trohetstråd här med tips om hur man får ett äktenskap att fungera. Det finns ju de män som blivit lämnade och inte fått ngn chans att kämpa med sitt förhållande och det är ju sin sak. Men det blir mycket bagage i ryggsäcken men ala har vi våra problem annars vore vi inte människor. Det är bara frågan hur man hanskas med bagaget.
Det idealiska är nog att hitta ngn innan man är 30 år.
Om de jag träffar inte uppskattar mig för den jag är så bryr jag mig inte för jag trivs med mig själv och hur jag utveckalats under årens lopp.
Jag ser positivt på tillvaron och är tacksam för det jag har och för vem jag är. Roligt att du skrev "andra jaktmarker" för min förra var jägare.
Tack för omtanken i alla fall Alba yes.gif
aanderss
seriös. lugn ärlig
freddie
Vindspel! Problemet generellt är nog att vi ställer för höga krav inte bara på oss själva, utan även på vår omgivning. Jag tror man istället måste lära sig att njuta av vardagens små spänningar och äventyr. Inte för att jag är speciellt bra på det, men jag försöker så gott jag kan.
vindspel
CITAT (freddie @ 08-10-2007, 20:22) *
Vindspel! Problemet generellt är nog att vi ställer för höga krav inte bara på oss själva, utan även på vår omgivning. Jag tror man istället måste lära sig att njuta av vardagens små spänningar och äventyr. Inte för att jag är speciellt bra på det, men jag försöker så gott jag kan.

Tyvärr, inte rätt nu heller. Jag har inte vaknat på fel sida och har inte stora krav på min omgivning.

Jag tycker att det kan koncentreras på trådens verkliga fråga i stället för på mig. Undrar varför ni inte analyserar er själva istället.... Hänvisar till det jag skrev i tråden "hur ska en människa vara". Snälla citera inte mig där också. Jag som är på extra gott humör idag.

Jag skriver inte mer i denna tråd nu....
Svalu
CITAT (anneli85 @ 08-10-2007, 13:56) *
Ja eftersom vi kvinnor vet hur mannen ska vara, så kan väl vi få synpunkter på hur vi kvinnor ska vara enligt männen.

Mitt svar blir väl inte så värst upprörande-En kvinna i min närhet ska inte vara-Hon ÄR. Min hustru har en otrolig närvaro och självkänsla. Visar mig respekt och vill ha det tillbaka från mig.
Utseendet ligger alltid på insidan.
Ophelia
Ja hur ska en bra kvinna vara, det har jag funderat mycket på men kommit fram till att jag är den jag är och det får andra stå ut med (vilket de hittills inte gjort).

Jag är dock inte en speciellt bra kvinna men står ut med mig ändå även om jag får leva själv för resten av livet.
freddie
CITAT (freddie @ 08-10-2007, 17:59) *
Självständiga, kloka och ha någorlunda gott självförtroende. Humor och förmåga att distansera sig är viktigt, tyvärr finns det alltför många kvinnor som saknar detta. De få som finns är mycket attraktiva tycker jag. Vad gäller utseendet är det viktigaste att kvinnan är själv är nöjd med sitt utseende och kan ta en ärlig komplimang utan att tro att man driver med henne. Det sista är nog allra viktigast. Utseendemässigt har jag inga särskilda preferenser, är vi sugna båda två så räcker det gott och väl.

Hej alla!

Skall förtydliga mig. Jag skriver att "Humor och förmåga att distansera sig är viktigt, tyvärr finns det alltför många kvinnor som saknar detta.". Detta påstående är helt och hållet utifrån mina egna erfarenheter och skall inte ses som ett generellt påhopp på alla kvinnor. Dessutom finns det säkert minst lika många män som saknar humor och självdistans. / mvh F
Anma
CITAT (freddie @ 08-10-2007, 17:59) *
/..../ Vad gäller utseendet är det viktigaste att kvinnan är själv är nöjd med sitt utseende och kan ta en ärlig komplimang utan att tro att man driver med henne. /.../


Denna förmåga tror jag många kvinnor saknar, jag själv var likadan , har numera förstått att jag duger även kl 6 på morgonen med håret på ända. Min man har under alla våra år sagt till mig tidigt på morgonen att jag är vacker, just då jag själv känt mig som fulast. Förr kunde jag inte ta till mig det, nu brukar jag bli glad och tänka att han måtte verkligen älska mig när han tycker att mitt nyvakna jag är vackert! wub.gif Jag kan till och med själv ibland se det han ser...

Jag tror att det bottnar i den dåliga självkänslan många lider av, att man inte kan ta till sig en komplimang.

Vi duger, allihopa! Kom i håg det!
Pirum
CITAT (vindspel @ 08-10-2007, 18:45) *
Snick snack. Gick in och titta på din ålder för den kan vara en generationsfråga. Du är yngre och det kanske är därför du svarar så och då är ärlig.
Jag är som du beskriver ovan och inte uppskattas det. Jag tycker att män vill känna sig överlägsna kvinnorna och räds det du beskriver. Men de som är bra är väl upptagna g.gif

Äh. Ska man tävla om vilka som väljer mest korkade partners så vinner kvinnorna överlägset wink.gif Måhända är vi män en sorglig klick djur, och urvalet därmed är skralt, menmen...det är kvinnorna som bestämmer mest... 000.gif
Betty
CITAT (Pirum @ 08-10-2007, 22:23) *
Äh. Ska man tävla om vilka som väljer mest korkade partners så vinner kvinnorna överlägset wink.gif Måhända är vi män en sorglig klick djur, och urvalet därmed är skralt, menmen...det är kvinnorna som bestämmer mest... 000.gif

rotfl.gif Ajajaj, där fick du till det!
Lemonne


Som jag?? whist.gif
krellus
Jag säger bara... "MÄNNEN STYR VÄRLDEN.... men kvinnorna styr männen...."

Reagerade lite på att kvinnorna hade lätt att med 3 ord beskriva den perfekta mannen men att vi grabbar ska skriva uppsatser om samma ämne(dock inte aanderss).

Jag röstar på:
- humor
- Hyggligt IQ
- kärleksfull

Okej, en bonus...
- förstående/förlåtande. Inse att vi grabbar gör en del puckade saker ibland. Vi gör det inte för att vara elaka utan för att vi helt enkelt behöver bejaka vår manlighet ;-) Vi är dessutom rätt barnsliga även i högre ålder men det ser jag som ett plus.
Hannele
CITAT (netaave @ 08-10-2007, 17:52) *
Som jag angel_not.gif flirting.gif

kompiskram.gif
Trädet (ZonV)

Klipsk
Omsorgsfull
"Något att hänga i julgranen" :-))
Farbror Blå

K ramig!!
V än
I ntelligent
N äpen
N yttig
A alltid kramig wink.gif
freddie
Och så ska hon gilla bowling wink.gif
pejori
CITAT (Trädet (ZonV) @ 10-10-2007, 17:32) *
Klipsk
Omsorgsfull
"Något att hänga i julgranen" :-))



Sa du hänga henne i granen!!! confused.gif confused.gif
blir hon inte putt då? rotfl.gif rotfl.gif a0a.gif
freddie
CITAT (pejori @ 13-10-2007, 21:51) *
Sa du hänga henne i granen!!! confused.gif confused.gif
blir hon inte putt då? rotfl.gif rotfl.gif a0a.gif

hon är så vacker där hon hänger, så! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon