Leia
Max har börjat ettan denna terminen. Han har länge varit duktig på att räkna, utan problem lägger han ihop 10 tal, räknar lättare gånger tal och tom tal där svaret blir minus tal (tex 16-17= -1) vilket är ganska avancerat för en 7 åring.
Men bokstäver och läsning har inte intreserat honom nämvärt.
Men i går kväll satt han och grejade vid sitt skrivbord och ropade efter en stund på mig, han hade fått till sin första helt egna mening som löd:

JAG HAR EN HUND.

Det är mammas pojke det! wub.gif smiley_small_hug.gif
anna_rispan
Häftigt!!
Eva i Skåne
Visst värmer sånt i en mammas hjärta wub.gif
aanderss
trevligt
Castea
smile.gif

Spara detta nedskrivna, tycker jag! Det kan han komma att uppskatta som vuxen.
I alla fall tycker jag det är jättekul att ha kvar papperet som min mamma sparade med min första skrivna mening.
|Birgitta|
*raderat*
Leia
CITAT (Castea @ 02-10-2007, 09:10) *
smile.gif

Spara detta nedskrivna, tycker jag! Det kan han komma att uppskatta som vuxen.
I alla fall tycker jag det är jättekul att ha kvar papperet som min mamma sparade med min första skrivna mening.


Jo, jag sa till honom att vi skulle spara pappret av just den anledningen. Då tyckte han att det såg lite futtigt ut så han skrev 4 meningar till! biggrin.gif wub.gif
Magdis
Vad duktig han är! smile.gif
Jag tror att det Caroline först skrev var "prata!". Det var när hon och hennes pappa lekte tysta leken och hon tyckte att han skulle ge upp. rotfl.gif
Sen har hon skrivit nåt "vykort" till mig där det bl.a stod "mamma jag älskar dig". wub.gif
Castea
CITAT (Magdis @ 02-10-2007, 12:28) *
Jag tror att det Caroline först skrev var "prata!". Det var när hon och hennes pappa lekte tysta leken och hon tyckte att han skulle ge upp. rotfl.gif



Smart tös du har!

Det första jag skrev, som finns bevarat ännu, var som ilsken 5-åring. "Ala ä så elaka mot mej". ranting.gif rotfl.gif

Kathy


wub.gif wub.gif wub.gif

Netha
CITAT (Leia @ 02-10-2007, 08:00) *
Max har börjat ettan denna terminen. Han har länge varit duktig på att räkna, utan problem lägger han ihop 10 tal, räknar lättare gånger tal och tom tal där svaret blir minus tal (tex 16-17= -1) vilket är ganska avancerat för en 7 åring.
Men bokstäver och läsning har inte intreserat honom nämvärt.
Men i går kväll satt han och grejade vid sitt skrivbord och ropade efter en stund på mig, han hade fått till sin första helt egna mening som löd:

JAG HAR EN HUND.

Det är mammas pojke det! wub.gif smiley_small_hug.gif


Spara det... kul för Max att se i vuxen ålder. smile.gif

herkules
CITAT (Leia @ 02-10-2007, 08:00) *
/--/
JAG HAR EN HUND.
Det är mammas pojke det! wub.gif smiley_small_hug.gif

en mycket bra första skrivna mening tycker jag!
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon