Full version: Hoppsan!
Leia
Satte mig med en kopp kaffe och ett nyöppnat paket Ballerina och skulle läsa ikapp lite på Odla. Jag läste och mumsade på och helt plötsligt var alla kakorna slut. blink.gif Hur gick det till confused.gif Kan inte minnas att jag tagit en till och en till och en till och en....
Måste vara något kakmonster som snott åt sig, eller? confused.gif whistling.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 26-09-2007, 13:45) *
Satte mig med en kopp kaffe och ett nyöppnat paket Ballerina och skulle läsa ikapp lite på Odla. Jag läste och mumsade på och helt plötsligt var alla kakorna slut. blink.gif Hur gick det till confused.gif Kan inte minnas att jag tagit en till och en till och en till och en....
Måste vara något kakmonster som snott åt sig, eller? confused.gif whistling.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Det är ju livsfarligt ju... Jag vet hur det är. Dom bara försvinner. Lustigt.
Sailor Pluto
Kakmonstren följer med kakpaketet hem, det är alltså inte ditt fel och man kan inte göra något åt det naughty.gif . Tittar man riktigt noga när man är i affären kan man skymta dessa små monster på golvet under hyllorna. De finns visst på choklad också whistling.gif .
Magdis
Hos oss finns det små mucklor som äter upp alla kakor och bullar. smile.gif Kakorna stannar aldrig kvar länge i skåpet. giggle.gif
Och det är INTE jag som är där och skåpäter, det kan jag garantera eftersom jag är glutenintolerant. confused.gif
Sailor Pluto
CITAT (Magdis @ 26-09-2007, 13:56) *
Hos oss finns det små mucklor som äter upp alla kakor och bullar. smile.gif Kakorna stannar aldrig kvar länge i skåpet. giggle.gif
Och det är INTE jag som är där och skåpäter, det kan jag garantera eftersom jag är glutenintolerant. confused.gif

Det är tydligt att ni har ett kakmonster-bo någonstans i huset! Eller ett bo med mucklor kanske tongue.gif .
Alba
Så är det hos mig också.
Jag köpte ett paket med en typ av rullrån och när vi fick besök och skulle duka kaffe skulle dessa fram.......bara 2 kvar ! !
Det kan väl inte vara så att de sprids via Odla och kommer svingande genom rymden.
Jooo....måste vara så eftersom vi har samma problem. whist.gif
anna_rispan
Men! Nu blir juj ag kaksugen ju!
Chamomille
CITAT (Magdis @ 26-09-2007, 13:56) *
Hos oss finns det små mucklor som äter upp alla kakor och bullar. smile.gif Kakorna stannar aldrig kvar länge i skåpet. giggle.gif
Och det är INTE jag som är där och skåpäter, det kan jag garantera eftersom jag är glutenintolerant. confused.gif

Mucklor??? a0a.gif
Magdis
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 14:05) *
Mucklor??? a0a.gif

Japp. smile.gif Har du inte läst Pettson & Findus? giggle.gif
Cacki
Ja, tvi vale för kakmonster! ranting.gif Nästan omöjliga att utrota, men testa med fällor annars får du ringa Anticimex.
Men alla kakmonster är ju inte så hemska förstås. blink.gif Jag är gift med ett och han är faktiskt ganska gullig.....fast han härjar mest i frysen så det är ju inte sååå svårt att smälla honom på fingrarna när man vet var någonstans man ska hålla lite extra koll. Så honom tänker jag allt behålla. wub.gif
Trädgårdsflanören
CITAT (Leia @ 26-09-2007, 13:45) *
Satte mig med en kopp kaffe och ett nyöppnat paket Ballerina och skulle läsa ikapp lite på Odla. Jag läste och mumsade på och helt plötsligt var alla kakorna slut. blink.gif Hur gick det till confused.gif Kan inte minnas att jag tagit en till och en till och en till och en....
Måste vara något kakmonster som snott åt sig, eller? confused.gif whistling.gif

Den där hunden i underkanten av inlägget ser lite skyldig ut. crazy.gif
Chamomille
CITAT (Magdis @ 26-09-2007, 14:06) *
Japp. smile.gif Har du inte läst Pettson & Findus? giggle.gif

Jo det har jag ju om jag tänker efter... Bland det bästa som finns...
Leia
CITAT (Trädgårdsflanören @ 26-09-2007, 14:07) *
Den där hunden i underkanten av inlägget ser lite skyldig ut. crazy.gif

Jaaa, det är såklart hunden!!! Eller också har jag både kakmonster och mucklor + hunden som är skyldiga, så måste det vara! rolleyes.gif

CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 14:09) *
Jo det har jag ju om jag tänker efter... Bland det bästa som finns...


Max har älskat de böckerna. Även mamma mu som jag skrattade så tårarna rann när jag läste första gångerna. Sven Nordqvist är ju´helt fantastisk.
Trädgårdsflanören
""Jaaa, det är såklart hunden!!! Eller också har jag både kakmonster och mucklor + hunden som är skyldiga, så måste det vara!""

Kan inte bli mycket kakor till dig. Köp trepack nästa gång, så kanske du får ett paket själv.
Leia
CITAT (Trädgårdsflanören @ 26-09-2007, 14:14) *
""Jaaa, det är såklart hunden!!! Eller också har jag både kakmonster och mucklor + hunden som är skyldiga, så måste det vara!""

Kan inte bli mycket kakor till dig. Köp trepack nästa gång, så kanske du får ett paket själv.

rotfl.gif Ska tänka på det nästa gång!
Magdis
Huvvaligen, nu blev jag också sugen på kakor. Får väl ta o sno ihop lite sesamkakor ikväll. smile.gif
Leia
CITAT (Magdis @ 26-09-2007, 14:22) *
Huvvaligen, nu blev jag också sugen på kakor. Får väl ta o sno ihop lite sesamkakor ikväll. smile.gif

Själv mår jag faktiskt lite illa och är inte ett dugg sugen på kakor längre. Hum... konstigt med tanke på att jag knappt hann få i mig en enda innan mucklorna snodde dem... rolleyes.gif
Tezzla
Har aldrig förstått mig på dem som kan ha ett kakpaket i skafferiet i flera veckor. De tar EN kaka till kaffet sen är det bra.

Hur gör man? confused.gif
Eva-Helene
Åååh så skönt att det är fler än jag som har problem med kakmonster och så´nt! Alltid uppiggande när man inte är ensam om det! (men vart tog godiset som jag nyss köpte vägen?????????har inte rört påsen ens!!!!)
Eva i Skåne
Ett utbrett fenomen, detta med kakmonster. Skönt att höra att de inte bara bor hos mig rolleyes.gif
Gossen Ruda
För dom som kollat in Star Trek så kan förklaringen finnas där. Det är ett skepp från framtiden som gjort ett varphopp bakåt till vår tid, men eftersom dom befinner sig i en annan tidsloop kan dom inte landa för att proviantera. Därför försörjer dom sig genom att stråla upp olika matvaror.
Tezzla
Beam the cookies up? -fear-.gif
Betty
rotfl.gif Vilken galen tråd! Ni är ju inte riktigt kloka nån av er! rotfl.gif rotfl.gif

Tror jag måste gå och hämta en kaka till... Det var några 5:e klassare här och sålde kakor här om kvällen. Jag köpte en burk "Kålles Kolabollar" , fattar inte hur det har gått till - men det är bara hälften kvar av dem... whist.gif
Magdis
Jahapp, då har jag varit i köket och bakat sesamrutor smaksatta med kanel och kardemumma. tongue.gif De lär inte bli långlivade i det här huset! rotfl.gif
Jag bjöd dottern på en sesamruta och ett glas sojamjölk som mellanmål o så frågade jag vad hon tyckte. Hennes svar blev såhär: tummenupp.gif men hennes ansiktsuttryck såg ut ungefär så här: sick.gif
a0a.gif
Alba
CITAT (Tezzla @ 26-09-2007, 14:54) *
Har aldrig förstått mig på de som kan ha ett kakpaket i skafferiet i flera veckor. De tar EN kaka till kaffet sen är det bra.

Hur gör man? confused.gif



Vaaa......finns det såna människor ?


CITAT (Eva-Helene @ 26-09-2007, 14:54) *
Åååh så skönt att det är fler än jag som har problem med kakmonster och så´nt! Alltid uppiggande när man inte är ensam om det! (men vart tog godiset som jag nyss köpte vägen?????????har inte rört påsen ens!!!!)


Köpte smågodis före helgen och påsen är tom idag.
Jag tror att det är affären som lurar oss. kompiskram.gif yes.gif
Något magiskt händer när man passerat kassan....för man måste ju betala först........och när man kommer hem är det bara halva påsen redan då. g.gif
Inte konstigt att den blir tom på några dagar. duh.gif
Magdis
CITAT (Alba @ 26-09-2007, 16:31) *
Vaaa......finns det såna människor ?
Köpte smågodis före helgen och påsen är tom idag.
Jag tror att det är affären som lurar oss. kompiskram.gif yes.gif
Något magiskt händer när man passerat kassan....för man måste ju betala först........och när man kommer hem är det bara halva påsen redan då. g.gif
Inte konstigt att den blir tom på några dagar. duh.gif

Ja det låter väldigt märkligt! g.gif Du måste ju ha köpt en självpåfyllande godispåse eftersom den räckt länge som till idag....här hade den varit slut i början av helgen. yaay.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 26-09-2007, 15:01) *
För dom som kollat in Star Trek så kan förklaringen finnas där. Det är ett skepp från framtiden som gjort ett varphopp bakåt till vår tid, men eftersom dom befinner sig i en annan tidsloop kan dom inte landa för att proviantera. Därför försörjer dom sig genom att stråla upp olika matvaror.



Jag har ju aldrig sett Star Trek men jag är glad att få en förklaring.
Jag trodde ju i det längsta att det var jag som år upp allt.........skönt att det inte var så.
Biggan_
Visst är det hunden, Leia! Det syns ju lång väg! Eller g.gif det kanske är snålvattnet som rinner på vovven för att du inte BJÖD! ohmy.gif dunno.gif rotfl.gif rotfl.gif
yla
äch jag kanske får lov o gå o handla lite kakor för jag tycker mucklor o kakmonster e söta o här finns de aldrig varken kakor eller mucklor för jag inte köper hem nåt humhum

finns ju bara dammråttor o änglatofflor o sånt ,, vore skoj me en muckla ibland ,,kan man få dom tama tror ni,,, dom kanske kan lära sej o äta mitt kokosbröd ahh måste nog ut i köket o ta fram hällon o vispgrädde de äter dom nog också vi ses om en stund angel_not.gif
Chamomille
CITAT (yla @ 26-09-2007, 20:27) *
äch jag kanske får lov o gå o handla lite kakor för jag tycker mucklor o kakmonster e söta o här finns de aldrig varken kakor eller mucklor för jag inte köper hem nåt humhum

finns ju bara dammråttor o änglatofflor o sånt ,, vore skoj me en muckla ibland ,,kan man få dom tama tror ni,,, dom kanske kan lära sej o äta mitt kokosbröd ahh måste nog ut i köket o ta fram hällon o vispgrädde de äter dom nog också vi ses om en stund angel_not.gif

rotfl.gif
Magdis
Hihi, när jag kom hem från träningen hade maken och dottern bakat glutenfri kardemummakaka....mmmmums! *goff* *smask*
AnitaO
Flickor, flickor ... ni är ju som min man ohmy.gif
Det gäller att gömma godis och kakor om man vill ha nåt själv när man blir sugen laugh.gif
Chamomille
CITAT (AnitaO @ 27-09-2007, 08:06) *
Flickor, flickor ... ni är ju som min man ohmy.gif
Det gäller att gömma godis och kakor om man vill ha nåt själv när man blir sugen laugh.gif

Jaha... Har du samma problem... a0a.gif HJÄLP va gubben kan vräka i sig godis.... Och utan att gå upp en endaste gram. Suck...
AnnammA
CITAT (Tezzla @ 26-09-2007, 14:54) *
Har aldrig förstått mig på dem som kan ha ett kakpaket i skafferiet i flera veckor. De tar EN kaka till kaffet sen är det bra.

Hur gör man? confused.gif


Det finns ett kanske tråkigt sätt???Jag är konsekvent: äter INGA kakor, bakar heller inga, köper hem -ja, fast jag äter inga...för jag försöker minska i omkrets... Däremot choklad, mörk sådan(jag har ALLTID gillat mörk choklad, och tycker det är bra att det finns stort sortiment nuförtiden - förr fanns det kanske högst 3 sorters mörk i livsmedelsaffärerna) är min last. Men jag försöker begränsa mig, även om jag trillar dit mellan varven.
Det är möjligt att jag också tar en bit chokladtårta nu när min son fyller år, men jag försöker alltså välja mina tillfällen...
Tråkig typ, va? (Jo, jag dricker ett glas rött till maten vid lediga helger... Inte helt asketisk...)

Hälsn
AnnA
AnitaO
CITAT (Chamomille @ 27-09-2007, 08:10) *
Jaha... Har du samma problem... a0a.gif HJÄLP va gubben kan vräka i sig godis.... Och utan att gå upp en endaste gram. Suck...

För några år sedan hade jag en ask After Eight modell stor.
När jag öppnade asken och skulle ta en bit så fanns det bara EN kvar blink.gif
Gubbskrället hade vräkt i sig 99 st After Eight.
Det får han höra än idag, det har blivit en standardfras hos oss ...... "Jag säger bara en sak ... 99 After Eight" rotfl.gif
Chamomille
CITAT (AnitaO @ 27-09-2007, 08:43) *
För några år sedan hade jag en ask After Eight modell stor.
När jag öppnade asken och skulle ta en bit så fanns det bara EN kvar blink.gif
Gubbskrället hade vräkt i sig 99 st After Eight.
Det får han höra än idag, det har blivit en standardfras hos oss ...... "Jag säger bara en sak ... 99 After Eight" rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Jag tror jag dör snart... rotfl.gif
Sailor Pluto
CITAT (Betty @ 26-09-2007, 15:12) *
rotfl.gif Vilken galen tråd! Ni är ju inte riktigt kloka nån av er! rotfl.gif rotfl.gif

Tror jag måste gå och hämta en kaka till... Det var några 5:e klassare här och sålde kakor här om kvällen. Jag köpte en burk "Kålles Kolabollar" , fattar inte hur det har gått till - men det är bara hälften kvar av dem... whist.gif

Min sambo säljer sådana kakor för sin idrottsklubb, så jag vet alltför väl hur goda dom är ranting.gif ! Halva lagret ligger dessutom i vår källare för att han har ansvar för hela försäljningen -fear-.gif !
Eva-Helene
CITAT (Sailor Pluto @ 27-09-2007, 09:49) *
Min sambo säljer sådana kakor för sin idrottsklubb, så jag vet alltför väl hur goda dom är ranting.gif ! Halva lagret ligger dessutom i vår källare för att han har ansvar för hela försäljningen -fear-.gif !

Men stackars dig! Fast - har ni inga kakmonster och mucklor??? Eftersom lagret ligger hos er, menar jag!
Chamomille
CITAT (Eva-Helene @ 27-09-2007, 09:56) *
Men stackars dig! Fast - har ni inga kakmonster och mucklor??? Eftersom lagret ligger hos er, menar jag!

rotfl.gif En gång i tiden sålde jag kokosbollar. Gissa vad som hamnade i MIN trut... Jag fick nog betala det mesta själv.
Betty
CITAT (Sailor Pluto @ 27-09-2007, 09:49) *
Min sambo säljer sådana kakor för sin idrottsklubb, så jag vet alltför väl hur goda dom är ranting.gif ! Halva lagret ligger dessutom i vår källare för att han har ansvar för hela försäljningen -fear-.gif !


Ååååhhh! Jag skulle trivas i din källare! w00t.gif Men det skulle inte bli så mycket kakor kvar att sälja är jag rädd för. crazy.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 27-09-2007, 10:00) *
rotfl.gif En gång i tiden sålde jag kokosbollar. Gissa vad som hamnade i MIN trut... Jag fick nog betala det mesta själv.

Kokosbollar är ju livsfarliga! Försvinnande goda på mer än ett sätt!
Sailor Pluto
Vi har massor med kakmonster och mucklor! Tror att dom har anlagt en liten by med tillhörande camping för semestrande små odjur (det är därför det går år mer kakor under vissa perioder, som t.ex. i somras whistling.gif ). Fast nu har de två största kakmonstren besämt att det bara får gå åt en (en!) burk i månaden crying.gif . Hur ska detta gå?

CITAT (Betty @ 27-09-2007, 11:53) *
Ååååhhh! Jag skulle trivas i din källare! w00t.gif Men det skulle inte bli så mycket kakor kvar att sälja är jag rädd för. crazy.gif

Förstår vad du menar giggle.gif ! När jag ska gå och ta något från frysen så är det väldigt frestande att antingen råka ta med en kakburk upp också, eller stanna kvar därnere och provsmaka...
Biggan_
CITAT (Sailor Pluto @ 27-09-2007, 12:38) *
och provsmaka...


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
AnnammA
Som jag skrivit tidigare i tråden försöker jag undvika kakor&sånt nuförtiden angel_not.gif ,men jag har ett minne av "kolla kager"från min storasysters frys för länge sedan, när jag tittade till hennes hus. Det var ngn slags chokladdoppad nötkaka med ett starkt(=alkohol)körsbär i mitten...Mkt goda direkt från frysen - och det var med min goa syrras tillåtelse...

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon