Tosan
Idag kom veckans höjdpunkt, det lokala annonsbladet, där man får reda på typ allt som händer i kommunen.
Så kom jag till annonssidan och överst fanns det pallar och pallkragar att köpa. Högg telefonen direkt, och jo, han hade väl runt 100 st. Bra! sa jag, lägg undan 10 åt mig, jag kommer.
Så nu är jag 10 pallkragar rikare och 200:- fattigare. Har ju lyckats tigga till mig några runt stan... Skulle hämta 4 som jag tiggt av kompisen åxå, men där var ingen hemma så jag passade på att guida mig själv runt nya tomten och passade på att sno några nypon och hagtornsbär biggrin.gif
Så idag är en rätt bra dag trots allt!
aanderss
vad kul!
Floppy
Grattis till fyndena... yaay.gif
mamamaggan
Ibland ska man ju ha tur! Grattis! Det var bra fynd.
Sailor Pluto
Åh, va roligt smile.gif ! Grattis yaay.gif !

Kul att läsa om glada saker, då blir man piggare själv också tummenupp.gif .
Tosan
Ja jag brukar ju aldrig ha sån tur. Om jag ens får se annonsen innan jag skaffat det på annat håll så brukar det ju va slut, men inte den här ggn biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Synd att du bor såååååå låååångt bort Tosan annars hade du kunnat få en 8-10 st alldeles GRATIS!!!! slap.gif laugh.gif
Tosan
Hmm attans... Men jag har lyckats tigga till mig iaf 7... Så det får nog räcka för ett tag tror jag.
Gillan
Verkligen grattis till pallkragarna! De är nog det jag uppskattar mest i mitt trädgårdsland just nu. Tror inte man kan få för många heller blush.gif
Tosan
Ja det är ju just det där med trädgårdslandet. Mitt hamnade riktigt dumt till, så det växer över av skräppor på nolltid, helt omöjligt att hålla ordning på. Dessutom är det lite väl litet. Så nu tar jag bort det och odlar i kragar i stället som ska stå vid vår blivande uteplats. biggrin.gif
Och, nej, man kan inte få för många, de är ju bra till så mycket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon