Full version: Regnkläder
Lillion
Skall köpa nya regnkläder till dottern som går i trean, hon gillar att vara ute så det behövs slitstarka sådana. Jag tycker själv att hon skall ha vanliga hängsel galonisar och jacka. Men frågan är om hon är för stor för det. Hon leker på det viset att det verkligen skulle behövas.
*Stintan*
Tror du att du skulle få på henne hängselgalonisar?????
Lillion
CITAT (Stintan43 @ 10-09-2007, 14:42) *
Tror du att du skulle få på henne hängselgalonisar?????


Ja det tror jag.
*Stintan*
Fast jag tycker kanske att hon börjar bli lite för stor för såna, det finns ju midjebyxor det kanske skulle kunna fungera oxå.
Lillion
CITAT (Stintan43 @ 10-09-2007, 14:56) *
Fast jag tycker kanske att hon börjar bli lite för stor för såna, det finns ju midjebyxor det kanske skulle kunna fungera oxå.

Vad som jag tycker är bra med sådana byxor är ju om hon bara skall ha regnbyxor så skyddar de ju jackan också eftersom de går högre upp än midjebyxor.
*Stintan*
Tja vill hon ha såna så e det väl bra då smile.gif
Lillion
Ingen mer med barn i den åldern som har erfarenhet av vad de använder för typ?
Lillion
Ingen mer, vi måste köpa nytt snarast.
Mollis
CITAT (Lillion @ 10-09-2007, 17:03) *
Ingen mer, vi måste köpa nytt snarast.


Ta med henne till affären och låt henne vara med och välja, köper du helt fel lär hon väl inte sätta på sig det och då spelar det ingen roll hur praktiskt eller bra du tycker att det är...
aanderss
köp på överskotsbolagret de har bra
Lillion
CITAT (aanderss @ 10-09-2007, 17:20) *
köp på överskotsbolagret de har bra

Vad har de för några där?
Tosan
Jag tror åxå på att ta med dottern så hon får va med och bestämma.
I övrigt kan jag rekommendera Abeko. Lätta och tunna, finns både fodrat och ofodrat. Tyvärr lite halvdyra, men de håller och värda vartenda öre. Inte ens min 4-åring klarar av att nöta upp dem.
Granngården har haft hela set för 249:- eller 269:- i gul/neonrosa och gul/svart.
aanderss
CITAT (Lillion @ 10-09-2007, 17:24) *
Vad har de för några där?

de har sådanna som försvaret har och jag har även sätt i barnstorlekar. de är jacka o byxa
Tosan
M90 stället? Det är suveränt!
Har du nån aning om pris? Är det vettigt får jag försöka beställa med nån som ska dit...
HelenN
Jag köper alltid regnkläder till barnen på sportaffären (team sportia)....där har de märket Didrikson och det är hållbart. Finns byxor med både hängslen & utan ....och vissa tror jag t.o.m är avtagbara....så det är bara att välja & vraka.

Lillion
Jag behöver inte ta med henne till affären, hon sa själv att hon ville ha hängselbyxor så då får det bli det. Hon tycker att de sitter uppe bättre. Vi såg några i H&M katalogen, är de bra?
Lillion
Ingen som vet något om H&m:s?
*Stintan*
Nej vet inget om dom men....

H&M
cherie
Hej!

Är ny här på detta forum.
Om man har råd skulle jag köpt ett bra regnställ på sportaffären.
De är inte så plastiga , täta och klumpiga som galon kläder.
Har barn som går i trea , ettan och högre upp i åldern.
Tjejen som går i ettan går absolut inte köpa kläder till utan att hon är med.
Hoppas du hittar något bra!
lena:-)
regnklädestest
Titta gärna här , kanske nåt tips

kolla i länkarna till höger där finns det test från -06

[
Lillion
CITAT (cherie @ 13-09-2007, 19:11) *
Hej!

Är ny här på detta forum.
Om man har råd skulle jag köpt ett bra regnställ på sportaffären.
De är inte så plastiga , täta och klumpiga som galon kläder.
Har barn som går i trea , ettan och högre upp i åldern.
Tjejen som går i ettan går absolut inte köpa kläder till utan att hon är med.
Hoppas du hittar något bra!


Galonen idag är faktiskt väldigt smidig och inte allls så klumpig som när jag var mindre.


cherie
Jo visst det är det. Det finns båda delarna. Jag är nog inte rätt person för att anamma det bara.
Jag minns bara när de gick på dagis. De fick ha overall ovanpå det galonisar. Sedan var de som stoppade små korvar som inte kunnde röra sej. Personalen funderade när jag skulle hämta dem varför de bara satt ute och inte ville göra något.
Mina barn ryser fortfarnde av dessa kläder sedan dess.
Det jag tänkte mest på är att de är väldigt täta.
Själva har vi tunnare byxor och jackor billigt men inte så slitstarkt precis. Hade jag råd skulle jag köpt på sportaffären.
Men de är dyra många av dem. Det lät intressant att de hade någon sort på granngården de ska jag kolla upp i allafall.

Lycka till i regnkläds jakten! rolleyes.gif
Lillion
CITAT (cherie @ 14-09-2007, 08:13) *
Jo visst det är det. Det finns båda delarna. Jag är nog inte rätt person för att anamma det bara.
Jag minns bara när de gick på dagis. De fick ha overall ovanpå det galonisar. Sedan var de som stoppade små korvar som inte kunnde röra sej. Personalen funderade när jag skulle hämta dem varför de bara satt ute och inte ville göra något.
Mina barn ryser fortfarnde av dessa kläder sedan dess.
Det jag tänkte mest på är att de är väldigt täta.
Själva har vi tunnare byxor och jackor billigt men inte så slitstarkt precis. Hade jag råd skulle jag köpt på sportaffären.
Men de är dyra många av dem. Det lät intressant att de hade någon sort på granngården de ska jag kolla upp i allafall.

Lycka till i regnkläds jakten! rolleyes.gif


Så kan det vara med dåliga minnen.
Inga från Närke
CITAT (Lillion @ 13-09-2007, 16:27) *
Ingen som vet något om H&m:s?

Lidles har regnkläder nästa vecka om du har dem i härheten och vill handla där men vet inget om kvaliten.
cherie
I DN i dag står det en del om regnkläder.
KURT
CITAT (cherie @ 16-09-2007, 07:01) *
I DN i dag står det en del om regnkläder.



http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=304&a=692515
Hannele
<riktig vintervarm sydväst är underbart att ha.
yxsi
Hej,

Såg just den här tråden och kan bara tipsa om att det finns jättebra regnkläder som är lite kraftigare från April Rain i Finland (www.aprilrain.fi), håller väldigt mycket bättre än allt som jag sett i Sverige, och inte så farligt dyra heller. Funkar jättesmidigt att beställa över Internet!

/y
Lilla Birka
Hur blir det med frakten då? Kostar det mycket från Finland?
Passar på och önskar dig välkommen till Odla! blomma.gif

CITAT (yxsi @ 04-11-2007, 14:34) *
Hej,

Såg just den här tråden och kan bara tipsa om att det finns jättebra regnkläder som är lite kraftigare från April Rain i Finland (www.aprilrain.fi), håller väldigt mycket bättre än allt som jag sett i Sverige, och inte så farligt dyra heller. Funkar jättesmidigt att beställa över Internet!

/y
yxsi
Tack! smile.gif Jo frakten kostar visst 24Euro om man beställer 1-3 saker, så den är ju kanske inte så billig, man får gå ihop några stycken och beställa då kanske..

/y
Lilla Birka
Var så god Sara Larsson, här är tråden, jag tog fram den åt dej!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon