Full version: Jag är en Volvo
Sidor: 1, 2
Alba
Jag är en Volvo och blå dessutom.

Du är en bred och stabil arbetshäst, med säker blick för trygghet och komfort. Hederlighet är ett adelsmärke och du snålar inte på kvalitet, men du slösar inte heller pengar på onödigt krimskrams. Som vän står du fast när det blåser. Du vill lösa problemen på djupet, hellre än att bara skrapa på lacken. Akta dig bara så att du inte blir för präktig, lite stänk på kofångaren är bara nyttigt!


I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70.


Ha ha ....det stämmer ganska bra. innocent.gif


Vilken bil är du ?

Test
anna_rispan
Vad blev du Alba?

Jag blev: Med din mjuka bullighet tar du hela världen i din famn. Din omedvetna charm kan förvirra den tuffaste stadsjeep, men kanske är du rädd för att komma för nära så hårda lekkamrater. Din rörande kärleksfullhet kan bli opraktisk ibland, men oftast kommer du ungefär dit du hade tänkt dig.
Se bara upp så att du inte blir överkörd - det är en hård värld därute!

Du är en varmkörd Skoda Fabia Combi

Men det var så konstigt för jag kunde inte se all text så jag vet inte vad det var för nyöppnat jag besökte i frågorna. Men men. Sen upptäckte jag om jag markerade all text o kopierade så fick jag se allt när jag sedan klistrade in det i word. Därför fick jag se slutresultatet. smile.gif
Boxer
Du tar då inget på allvar i onödan. En regnig dag stannar du gärna i sängen och det är bara ytterst motvilligt du gör något du inte har lust med. Hellre en öl på krogen än ett pass på gymet. Livet ska njutas, och obehaget får man ta när det kommer.
Du riskerar att skära ihop totalt om du aldrig tar dig i kragen. Att övervinna lite motstånd är självutvecklande!

Som den typiska Citroen C5 du är, tar du dagen som den kommer.


Stämmer ganska bra! a0a.gif duh.gif
Berith
Med din mjuka bullighet tar du hela världen i din famn. Din omedvetna charm kan förvirra den tuffaste stadsjeep, men kanske är du rädd för att komma för nära så hårda lekkamrater. Din rörande kärleksfullhet kan bli opraktisk ibland, men oftast kommer du ungefär dit du hade tänkt dig.
Se bara upp så att du inte blir överkörd - det är en hård värld därute!

Du är en varmkörd Skoda Fabia Combi.


g.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 07-09-2007, 18:11) *
Med din mjuka bullighet tar du hela världen i din famn. Din omedvetna charm kan förvirra den tuffaste stadsjeep, men kanske är du rädd för att komma för nära så hårda lekkamrater. Din rörande kärleksfullhet kan bli opraktisk ibland, men oftast kommer du ungefär dit du hade tänkt dig.
Se bara upp så att du inte blir överkörd - det är en hård värld därute!

Du är en varmkörd Skoda Fabia Combi.


g.gif


Å Berith då kan du jag köra tillsammans ju! smile.gif
Piccante
CITAT (Alba @ 07-09-2007, 17:52) *
Jag är en Volvo och blå dessutom.

Du är en bred och stabil arbetshäst, med säker blick för trygghet och komfort. Hederlighet är ett adelsmärke och du snålar inte på kvalitet, men du slösar inte heller pengar på onödigt krimskrams. Som vän står du fast när det blåser. Du vill lösa problemen på djupet, hellre än att bara skrapa på lacken. Akta dig bara så att du inte blir för präktig, lite stänk på kofångaren är bara nyttigt!


I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70.


Ha ha ....det stämmer ganska bra. innocent.gif


Vilken bil är du ?



Test

Jag blev oxå en volvo!
adamos
Så tråkig man är, blev en Volvo wacko.gif
Irene_L
giggle.gif Jag blev en blå Volvo V70! giggle.gif
Margith
"I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70"

Att vara en " typisk Volvo V70" är helt OK för mig, MEN EN BLÅ!!!!! -cry-.gif
Har man bara ekonomi för att köpa begagnad bil är det smart att inte bekymra sig så mycket om färgen på lacken, du kör inte med lacken!!
Jag har haft en röd, en svart och numera en mörkgrön bil... men jag måste erkänna att jag har väldigt svårt att tro att jag någonsin kommer att köpa en begagnad bil som är blå eller gul-brun-beige..... crying.gif

Själv kör jag numera en mörkgrön Jeep Grand Cherokee, det är min bil, jag har betalt henne själv, och jag bara älskar henne wub.gif



Berith
CITAT (anna_rispan @ 07-09-2007, 18:13) *
Å Berith då kan du jag köra tillsammans ju! smile.gif

yes.gif
Cacki
Volvo V70 här också. Stämmer nog ganska bra egentligen...tror jag.
aanderss
CITAT (Alba @ 07-09-2007, 17:52) *
Jag är en Volvo och blå dessutom.

Du är en bred och stabil arbetshäst, med säker blick för trygghet och komfort. Hederlighet är ett adelsmärke och du snålar inte på kvalitet, men du slösar inte heller pengar på onödigt krimskrams. Som vän står du fast när det blåser. Du vill lösa problemen på djupet, hellre än att bara skrapa på lacken. Akta dig bara så att du inte blir för präktig, lite stänk på kofångaren är bara nyttigt!
I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70.


Ha ha ....det stämmer ganska bra. innocent.gif
Vilken bil är du ?

Test

jag blev samma
mattel
Ja vad ska man säga confused.gif Jag gjorde testen och blev en blå volvo... Jag KÖR en blå volvocombi rotfl.gif Hade varit intressant om man hade bilvit en jaguar eller en fiat uno. giggle.gif
Tezzla
I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70.


Usch, vad trist! mad.gif
Snöflinga
Blev också en Skoda rolleyes.gif Får man vara med i klubben kompiskram.gif
Ophelia
Blev en Citroen. Passar mig nog ganska bra, varje fall ibland smile.gif
Magdis
CITAT (Alba @ 07-09-2007, 17:52) *
I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70.[/color]

Ha ha ....det stämmer ganska bra. innocent.gif


Är du min bil, Alba? crazy.gif laugh.gif

Med din mjuka bullighet tar du hela världen i din famn. Din omedvetna charm kan förvirra den tuffaste stadsjeep, men kanske är du rädd för att komma för nära så hårda lekkamrater. Din rörande kärleksfullhet kan bli opraktisk ibland, men oftast kommer du ungefär dit du hade tänkt dig.
Se bara upp så att du inte blir överkörd - det är en hård värld därute!

Du är en varmkörd Skoda Fabia Combi.
*Stintan*
Skoda Fabia och den var blå passar nog mej bra tongue.gif
Tosan
Hmmm citroen C5... Nej, det går jag inte med på angry.gif
Jag är en Cadillac-59 eller en Plymouth Fury eller nåt yes.gif
mamamaggan
Ingen utmaning är för svår för dig, ingen väg för brant. Du visar gärna musklerna och gör det ingen hade förväntat sig. Tekniska finesser går före bekvämlighet och du har inget emot strapatser - bara du får se något nytt, eller uppleva något spännande. Se bara till att du inte tappar kontakten med vardagen, också det lilla i livet kan få motorn att spinna!

Ständigt på väg är du en typisk SUV, förmodligen en lerig Kia Sorento.


Jaha , det stämmer nog ganska bra det!

Kör i dag en SAAB 9-5 kombi . laugh.gif
zaaritha
Blå volvo...................
ninnisky
CITAT (mamamaggan @ 07-09-2007, 18:32) *
Ingen utmaning är för svår för dig, ingen väg för brant. Du visar gärna musklerna och gör det ingen hade förväntat sig. Tekniska finesser går före bekvämlighet och du har inget emot strapatser - bara du får se något nytt, eller uppleva något spännande. Se bara till att du inte tappar kontakten med vardagen, också det lilla i livet kan få motorn att spinna!

Ständigt på väg är du en typisk SUV, förmodligen en lerig Kia Sorento.
Jaha , det stämmer nog ganska bra det!

Kör i dag en SAAB 9-5 kombi . laugh.gif



Dito blev jag - fast jag kör en SAAB 9.3 turbo yes.gif
mamamaggan
CITAT (ninnisky @ 07-09-2007, 21:07) *
Dito blev jag - fast jag kör en SAAB 9.3 turbo yes.gif



Där ser man! Vi SAAB-ägare är en sort för sig! laugh.gif
LadyG
Med din mjuka bullighet tar du hela världen i din famn. Din omedvetna charm kan förvirra den tuffaste stadsjeep, men kanske är du rädd för att komma för nära så hårda lekkamrater. Din rörande kärleksfullhet kan bli opraktisk ibland, men oftast kommer du ungefär dit du hade tänkt dig.
Se bara upp så att du inte blir överkörd - det är en hård värld därute!

Du är en varmkörd Skoda Fabia Combi.


Jaja, jag blev iaf inte en epatraktor smile.gif
pimpim
För mig blev det också Skoda Fabia combi rolleyes.gif
Ciczi
Också en Volvo, trist men sant...

Ciczi
Betty


Jaha ja, där ser man - och tänk, den ser nästan ut som våran V70, ljusblå och allt (fast våran är av senare modell)! biggrin.gif
Chamomille
Jag blev en V70 och min sambo en SUV... Jag kör Audi och sambon Opel Vivaro, mot sin vilja kanske, men det är arbetsbilen... Kul egentligen, jag vill gärna ha en volvo och sambon en lerig sugga... laugh.gif
Berith
Och jag är väldigt glad att jag inte blev en Volvo. giggle.gif bravo.gif


Häromkring är Volvo = intelligensprotes. whist.gif
Leia
CITAT (Margith @ 07-09-2007, 18:26) *
"I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70"

Att vara en " typisk Volvo V70" är helt OK för mig, MEN EN BLÅ!!!!! -cry-.gif
Har man bara ekonomi för att köpa begagnad bil är det smart att inte bekymra sig så mycket om färgen på lacken, du kör inte med lacken!!
Jag har haft en röd, en svart och numera en mörkgrön bil... men jag måste erkänna att jag har väldigt svårt att tro att jag någonsin kommer att köpa en begagnad bil som är blå eller gul-brun-beige..... crying.gif

Själv kör jag numera en mörkgrön Jeep Grand Cherokee, det är min bil, jag har betalt henne själv, och jag bara älskar henne wub.gif


Jag blev också en volvo även fast jag kör en SUV....

Har också betalt min "4 wheels drive" själv, med surt förvärvade pengar på ICA. När jag var i USA som 5-åring åkte jag i en Jeep Grand Cherokee för första gången, sedan dess har jag alltid sagt att jag vill ha någon typ av "Jeep med hjul i bak". (Hjulet i bak var jätteviktigt) 25 år senare köpte jag min nya "Rav-4" som jag älskar sååå mycket, fast min är en "han"! wub.gif biggrin.gif
Eva-Helene
Jag blev en Volvo! Bra! (fast, arbetshäst är väl inte riktigt rätta beskrivningen på mig giggle.gif )
Kajsa i Arvika
Jag blev en Skoda!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif HATAR SKODA!!!! sick.gif
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 08-09-2007, 18:02) *
Jag blev en Skoda!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif HATAR SKODA!!!! sick.gif

rotfl.gif
Eva-Helene
CITAT (Kajsa i Arvika @ 08-09-2007, 18:02) *
Jag blev en Skoda!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif HATAR SKODA!!!! sick.gif

Såååja trostar.gif du är ju sport-modellen, såklart! (fy på dig Anders! skratta åt Kajsa så där när hon är ledsen! flirting.gif )
aanderss
CITAT (Eva-Helene @ 08-09-2007, 18:20) *
Såååja trostar.gif du är ju sport-modellen, såklart! (fy på dig Anders! skratta åt Kajsa så där när hon är ledsen! flirting.gif )
whist.gif
Gillan
Och vad blev då jag??...................joooo, en Blå Volvo är klart giggle.gif ............Har aldrig ens haft Volvo på min önskelista, men vadå? ...Arbetshäst kan väl stämma..........och resten också vad det beträffar rolleyes.gif giggle.gif


Men Kajsa i Arvika!!! Vi har ju SKODA..............Hatar du oss också då flirting.gif
Magdis
CITAT (Gillan @ 08-09-2007, 18:38) *
Och vad blev då jag??...................joooo, en Blå Volvo är klart giggle.gif ............Har aldrig ens haft Volvo på min önskelista, men vadå? ...Arbetshäst kan väl stämma..........och resten också vad det beträffar rolleyes.gif giggle.gif
Men Kajsa i Arvika!!! Vi har ju SKODA..............Hatar du oss också då flirting.gif

Gillan, vi kanske borde byta bil med varann! giggle.gif Jag blev en Skoda men kör en blå Volvo V70 o du hade ju tvärtom. rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Magdis @ 08-09-2007, 18:44) *
Gillan, vi kanske borde byta bil med varann! giggle.gif Jag blev en Skoda men kör en blå Volvo V70 o du hade ju tvärtom. rolleyes.gif



Okej, Magdis, vi byter rakt av då rolleyes.gif giggle.gif
vindspel
varmkörd Skoda Fabia Combi. Undrar ad de menar med varmkörd g.gif

Combi? Undrar om det betyder att man har stort arsle.....
Magdis
CITAT (Gillan @ 08-09-2007, 18:49) *
Okej, Magdis, vi byter rakt av då rolleyes.gif giggle.gif

Ha ha, fast nu blev det komplicerat för maken gjorde testet och blev en blå Volvo. O det fastän han bara fyllde i ett par frågor annorlunda än vad jag gjorde. Har Dealer gjort testet då? Det kanske är han som är Skodan. flirting.gif
Gillan
CITAT (Magdis @ 08-09-2007, 19:01) *
Ha ha, fast nu blev det komplicerat för maken gjorde testet och blev en blå Volvo. O det fastän han bara fyllde i ett par frågor annorlunda än vad jag gjorde. Har Dealer gjort testet då? Det kanske är han som är Skodan. flirting.gif



Hmmm, nej, Dealer har inte gjort testet. Han har annat för sig ikväll...........än så länge i alla fall rolleyes.gif ...........vi får avvakta Magdis tummenupp.gif
Cathis
Blev också en blå Volvo å jag som brukar köra en svart giggle.gif
Eva-Helene
CITAT (vindspel @ 08-09-2007, 18:53) *
varmkörd Skoda Fabia Combi. Undrar ad de menar med varmkörd g.gif

Combi? Undrar om det betyder att man har stort arsle.....

a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Bee
Även jag blev en blå Volvo wacko.gif Hade jag egentligen inte trott!

Å andra sidan - vi kör Volvo, dock inte en blå, den är röd - brandkårsröd. Svenson-Svenson here I am laugh.gif
ingrid fuxwall
Vilken rolig test!
Kajsa i Arvika
NÄÄÄÄÄ GILLAN!!!! kompiskram.gif såklart att jag inte hatar er..... wub.gif

Kombi... kan det va för att det får plats mycket skit i bakluckan.... g.gif crazy.gif giggle.gif
Netha
I ur och skur är du en typisk blå Volvo V70.

Jag kör Opel. smile.gif

Dito Verde
Oj, jag som strävar efter miljövänlighet belv en SUV.
Peggy
Leia
CITAT (Dito Verde @ 08-09-2007, 23:41) *
Oj, jag som strävar efter miljövänlighet belv en SUV.
Peggy

Bekymra dig inte för det, min SUV drar inte mer bensin än vad vår grannes volvo v70 gör (vi har kollat) smile.gif
Pirum
Det är sant, många bilar drar mer än de borde (exv V70), så det är dåligt av dem att dra mer än en SUV som ofta har sämre aerodynamik och tyngre drivlina (4-hjulsdrift).

Själv blev jag någon slags Skoda. Tyvärr en modern sådan, hade varit roligare att vara en äkta 80-talare med kaross i pressad matfolie. Nä, inte på riktigt, men i ett sådant här test hade det varit roligare om fler bilar med lite karaktär fanns med smile.gif Och det kan man inte riktigt säga att moderna bilar har. Dessutom är det fler som har ägt äldre bilar, eftersom sådana använts av både ny- och begagnatbilsköpare, så fler personer har en relation till Volvo 740 än Volvo S80, exempelvis. De flesta av oss har aldrig ägt en ny bil smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon