Full version: Panik
Blomstertanten
-fear-.gif Vilken panik !
Med 2 snickare ,som ville ta med mitt ruttna köksfönster, väntande i mitt kök
röjde jag ur fönstret på ca 2 minuter ! Nja, det tog något längre tid kanske om sanningen ska fram och dessutom hade jag hjälp av snälla grannen sleep.gif

En gammal bild så jag hade fler hoyor där nu !
Snacka om adrenalinkick !!! laugh.gif
Limeblossom
Å, kul....helst när någon står och väntar och man inte vill förstöra några växter. Hoppas alla mår bra smile.gif
Blomstertanten
Kan säga att jag höll mej för skratt just då !

Tror faktiskt att alla är hela än så länge tummenupp.gif

Tvungen att redigera nu !
För självklart så har callistophyllan tappat en av sina 3 knoppar ! -cry-.gif
Biggan_
CITAT (Blomstertanten @ 28-08-2007, 14:19) *
Kan säga att jag höll mej för skratt just då !

Tror faktiskt att alla är hela än så länge tummenupp.gif

Tvungen att redigera nu !
För självklart så har callistophyllan tappat en av sina 3 knoppar ! -cry-.gif


trostar.gif
Wilmer
WOW den bilden ska jag visa min gnälliga sambo!!!! naughty.gif Passar precis nu eftersom mina krukväxter fick panikflyttas in i kväll, risk för frost.. thumbdown.gif Samma överraskning varje höst rolleyes.gif

Tack för bilden och hoppas du fått ett nytt fint fönster att fylla upp igen!

Wilma
Blomstertanten
Får vänta ett par dar på nytt fönster ! wacko.gif

Så alla blommor står i vardagsrummet , så nu kan jag inte ens titta på tv ! mad.gif
men det gör kanske inte så mycket, för där visar dom bara en massa skit i alla fall tongue.gif
Ralf
CITAT (Blomstertanten @ 28-08-2007, 23:12) *
Så alla blommor står i vardagsrummet , så nu kan jag inte ens titta på tv ! mad.gif


Se på en DVD-film istället!
Kanske nån från Montmatre
Blomstertanten
Inget köksfönster i sikte !
Nu har jag i alla fall röjt på vardagsrumsbordet så att jag hjälpligt kan se tv.n tongue.gif
Förutom ett litet hörn där vädringsstället ,där amplarna hänger , står i vägen

Och naturligtvis lyckades jag bryta av en 3 meters "lian" på min keysii och självklart har mina 3 blomknoppar reducerats till 1 -cry-.gif

Håll tummenupp.gif för att alla överlever utan tillräckligt med ljus och för att den kvarvarande knoppen inte ramlar
CITAT (Ralf @ 29-08-2007, 05:52) *
Se på en DVD-film istället!
Kanske nån från Montmatre

Se på DVD-film ???? unsure.gif
Jodå, det har jag försökt !
Men med sonens konstiga sätt att koppla DVD , förstärkare, video och digitalbox så är det en hel vetenskap att få igång den crying.gif Fick en lååång ingående beskrivning av hur jag måste koppla ur den ena för att sätta i den andra o sen starta den tredje dunno.gif Eller hur det nu var ! Dessutom hitta rätt fjärkontroller till rätt apparat !
Så det projektet har jag gett upp nu ! sleep.gif
Monica M zon 4
Wow, va härligt med ett fönster fullt av växter. Hoppas du får ditt nya fönster snart så du kan flytta tillbaka alla växter. Trist att några blev skadade. -cry-.gif
Hannele
Tufft, hoppas det blir lika bra efteråt.
Blomstertanten
Nu blir jag snart galen !!! ranting.gif
Inget köksfönster i sikte och ingen verkar veta var det är nu heller ! crying.gif

Börjar bli ororlig att mina stackars hoyor ska dö av att inte få ordentligt med ljus -cry-.gif
Kan man stämma bostadsbolaget i så fall confused.gif
Blomstertanten
3 veckor nu och ännu inget köksfönster !!! ranting.gif

Ett par dagar ! Pyttsan !!!! mad.gif
mamamaggan
Men jösses ! Undrar om du får något innan det blir riktigt kallt !
Betty
CITAT (Blomstertanten @ 18-09-2007, 08:51) *
3 veckor nu och ännu inget köksfönster !!! ranting.gif

Ett par dagar ! Pyttsan !!!! mad.gif


Tre veckor för att fixa ett fönster ohmy.gif - verkar ju helkonstigt! På dom bara, ring och påminn flera gånger om dan så ska du se att de ledsnar på dig och rotar fram det där fönstret fortare än kvickt för att slippa tjatet!
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 18-09-2007, 08:51) *
3 veckor nu och ännu inget köksfönster !!! ranting.gif

Ett par dagar ! Pyttsan !!!! mad.gif


Men, snälla nån då!
Vad har du istället för fönster? Byggplast?
Sådär kan du ju inte ha det.....3 veckor!!
På'rom bara! tummenupp.gif
Fenja
Så upphetsad som du verkar vara så klarar du dig väl utan värme eller?!! laugh.gif tongue.gif
smiley_small_hug.gif
Fenja
Netha
Är du helt utan fönster i köket?
I så fall borde du få nedsatt hyra för tid som gått.
Hade jag råkat ut för detta... då hade jag ringt hyresvärden ett antal ggr/dag.

Som hyresgäst är du inte rättslös, du har, även om du inte är med i HGF,
rätt att kräva skälig standard... att vara utan fönster i köket, kan inte sägas vara skäligt.

Floppy
CITAT (Betty @ 18-09-2007, 12:06) *
Tre veckor för att fixa ett fönster ohmy.gif - verkar ju helkonstigt! På dom bara, ring och påminn flera gånger om dan så ska du se att de ledsnar på dig och rotar fram det där fönstret fortare än kvickt för att slippa tjatet!

ohmy.gif Jösses... håller med Betty...ring å tjata...det gjorde jag med min dator...å det funka... nä fy farao...nu får de allt ta och komma med ditt fönster...de måste ju förstå att blommorna och du fryser ju och att så kul är det inte med mörker...på dem bara ... angry.gif *hejja hejja*
Blomstertanten
bravo.gif nu har jag blivit lovad att jag ska få mitt köksfönster i morgon förmiddag !!!!

Bättre sent än aldrig ! tongue.gif

Fast man kanske inte ska ropa hej innan ........ g.gif
mamamaggan
DÅ håller vi tummarna då ! tummenupp.gif
pejori
JÖSSES!!! har dom inporterat glaset och sänt det med snigelpost eller??? confused.gif confused.gif
klart du ska kräva ersättning eller sänkt hyra för den väntetiden...det kan inte vara skäligt att vänta så länge crazy.gif
Blomstertanten
Jag har i alla fall kommit fram till att hoyor är ett tåligt släkte ! tongue.gif

Från mitt ljusa köksfönster till en tillvaro i nästan mörker ( överdriver bara lite ) i vardagsrummet i snudd på 4 veckor ! Har ett vädringsställ mitt på golvet med ampelhoyorna hängande på och krukor på hela vardagsrumsbordet ! Några har börjat se lite småledsna ut nu , men de flesta har klarat av det oväntat bra biggrin.gif
Men jag gissar att de kommer att få en chock när de hamnar i ljuset igen !
Blomstertanten
yaay.gif 000.gif tummenupp.gif
I helgen blir det köksfönsterinvigningsfest !!!! biggrin.gif
Ett litet thanks.gif till de rara snickarna !
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 21-09-2007, 09:20) *
yaay.gif 000.gif tummenupp.gif
I helgen blir det köksfönsterinvigningsfest !!!! biggrin.gif



Vi kommer!! tummenupp.gif blomma.gif yaay.gif
Fenja
Äntligen!! Halleluja! Må ljuset sprida sig över er!! wub.gif smiley_small_hug.gif
Mvh
Fenja
mamamaggan
CITAT (Blomstertanten @ 21-09-2007, 09:20) *
yaay.gif 000.gif tummenupp.gif
I helgen blir det köksfönsterinvigningsfest !!!! biggrin.gif
Ett litet thanks.gif till de rara snickarna !



GRATTIS! blomma.gif yaay.gif Festa på ordentligt nu! yaay.gif yaay.gifyaay.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon