Full version: trattisar
uno
Hej, vad förvånad och glatt överraskad jag blev när jag på min lilla lingonplockartur fann massor av välutvecklade trattisar. Visst är det väl tidigt?
*Stintan*
javisst är det tidigt jag blev nog lika förvånad som du när jag hittade dessa igår fast tyvärr va dom inte så många just på den platsen biggrin.gif
[attachment=6551:tratt_aug07.jpg]
Elisabeth P
Kom precis hem efter en "snabb" tur till mitt fovoritställe. Var ute kanske en kvart/tjugo minuter och kom hem men 2 liter. det tyckte jag va bra. Jag skulle ju bara kolla läget, om de kommit igång så att säga.
HelenN
Hej hej

Va också ute en timme i skogen nyss och hittade kantareller, trattisar & trumpetsvamp. Lite väl tidigt för trattisarna tycker jag för jag brukar ju börja att plocka dem tidigast i mitten av september annars.

Men men ....det är bara att suga i sig & plocka så mycket man orkar för det är ju så gott!! kompiskram.gif
Tesa
Åååhhh...då ska jag ut och leta nån dag...äääälskar trattisar..mycket bättre än vanliga w00t.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon