Full version: min odliat sommar
malin72
jo nu är det min tur att berätta hur min sommar varit i odlas anda tummenupp.gif

det började med att jag träffade wolkenkrabber ang en växtbytar dag som var i Stockholm,jätte trevligt och jag kom hem med många fina växter smile.gif
efter det så blev det en trevlig dag ute hos Yla....kanonväder och jätte mysigt ställe 000.gif
lite senare skulle det vara träff hos Yla och jag tog med mig mina vänner som även finns här på forumet..det var Pinglan och Nyutslagenros wub.gif
där ute träffade vi: AnkiÖland, Stintan43,Evelina,PiaL och självklart deras söta gossiga hundar yahoo.gif (tyvärr inga bilder blixten dog)

efter det så har jag och min familj åkt förbi Bikiv på deras kanon mysiga kolonilott yes.gif där fick vi fika och några trevliga timmar (bytte lite blommor med)......sonen passade på att försöka fånga fåglar whist.gif

en helg fick vi till det och familjen åkte hela vägen till Gillan och Dealer giggle.gif där sov vi över och hade det så trevlligt så wub.gif sonen försökte tappert våga ner i poolen men nja benen blev väl blöta tror jag a0a.gif .Deras katt har jag redan visat men jag föll som vanligt pladask wub.gif så läcker...Tack så mycket för att vi fick komma!!!!!!!!!! Idag sa min son jag saknar Gillan kram1.gif bra betyg bravo.gif 000.gif
[attachment=6394:sommarträff1.jpg] här ska man ta farväl -cry-.gif men det blir väl flera tillfällen.

jag har länge även pratat om att åka och hälsa på Lady Hamilton och gjorde det......satte mig på bussen ca 7 timmar -fear-.gif åkte över höga kustenbron sos.gif men kom fram hel.
när jag kom fram så åkte vi till ett jätte fint ställe och där fick jag god mat
[attachment=6395:blandat_07_182.jpg] fin fint tummenupp.gif
jag sov över en natt och dagen efter tog vi oss till nästa odliat AnkiV....där fikade vi och timmarna rullade på (gör ju lätt det när man har trevligt) giggle.gif
[attachment=6396:sommarträff3.jpg] här satt vi och hade det mysigt.

efter det så skulle minsan Ladyn få upp mig på det ena berget,hm jo jag har ju såååååå bra kondis thumbdown.gif men men det var inte så farligt men vilka berg ni har uppåt i landet ohmy.gif för att visa hur högt upp man står så var det en snäll som ställde sig vid stupet help.gif




[attachment=6397:sommarträff2.jpg] ja inte gick jag nära kanten iallafall whist.gif
sen var det dags att ta farväl igen -cry-.gif men jag hade det så mysigt och hela familjen var så trevliga kände mig så varmt välkommen wub.gif kompiskram.gif
Ja det var lite om min fina sommar med härliga träffar...hoppas på flera sånna! men tack allihopa jag har haft det jätte mysigt kram2.gif
aanderss
lite? de var ju mycket
Alba
Vilken härlig sommar du haft Malin. Många trevliga har du mött och många goda skratt skulle jag tro.
Det är dessa minnen som gör gott när vintern kommer.

Nej aldrig att jag skulle ställa mig vid stupet.......får frossa bara jag tänker på det.


Andra bilden vid vattnet.....var det där ni åt ?
Vad heter stället. Verkar så mysigt och värt ett besök någon gång.
titti49zon6
Åh, vilken härlig sommar du haft Malin tummenupp.gif jag blir lite avis.....alla är ju trevliga Odlaiter och jag har själv träffat flera av dem kram1.gif men kunde du inte ha fortsatt några mil till och hälsat på hos mig rotfl.gif ok, det kommer fler semestrar
men jag skulle aldrig ha ställt mig vid kanten av Skuleberget, det är bara äktsvenskar som gör det crazy.gif Hur som hels är jag glad att du och din familj haft en trevlig utflykt norröver
Gillan
Jaa, du Malin, visst har vi träffat på många fina odlaiter den här sommaren. Det har varit fantastiskt. Och vilka fina vänner man kan finna här på Odla. Det var jättekul att ha er här kompiskram.gif
Anma
Vad roligt! Men när jag läser blir jag stressad av att försöka förstå hur du hunnit med alla besöken... smile.gif
Lady Hamilton
Jo Malin har gjort det bra sweatingbullets.gif som har hunnit med så mycket i sommar Och att hon tog sig tid att komma till mig kompiskram.gif trots allt strul det blev för henne med resan. Självklart att jag var tvugen att ta henne upp till ett berg (hon fick gå devil.gif ingen linbana här inte giggle.gif ) Och jag kan intyga att vi åt en god middag sittande på ute serveringen alldelens vid havet blush.gif Tyvärr blev Malin besök kort (men intensivt) men tiden räckte inte till för något längre besök.
Maggan H
Men jistanes vad du hann mycket i sommar Malin, ohmy.gif det 'enda' jag har gjort är att renovera dotterns hus, som verkligen har tagit all ledig tid i anspråk då det hastade att få det beboeligt innan bebisen kom, tummenupp.gif en vecka för tidigt 3 augusti yahoo.gif , men då var allt utom badrummet klart. Jag har tagit några sena kvällar iaf och sått/krukat plantor som ska med till Bäckaskogs slott nästa lördag på Trädgårdsdan. Min egen trädgård har fått stå åt sidan help.gif (jag har i af inte behövt springa benen av mig med vattenkannan pga allt regn!) men det var det värt att bli mormor! Det kommer fler somrar, och vi drar till Cypern i oktober för att ta igen oss, min man o jag. yahoo.gif
malin72
fniss ja jag kanske måste förtydliga lite att det var inte en och samma helg utan jag drog ju ut det lite giggle.gif
och Maggan du har nog lyckats få till mera än jag gjort i sommar flirting.gif men ha det så skönt på Cypern tummenupp.gif
Leia
Vad roligt Malin!
Jättekul att ni som träffats delar med er av det till oss andra! smile.gif
malin72
CITAT (Leia @ 17-08-2007, 16:49) *
Vad roligt Malin!
Jättekul att ni som träffats delar med er av det till oss andra! smile.gif


ja och det är synd att man inte är sten rik för då hade resorna varit längre och till flera platser mm blush.gif
Leia
CITAT (malin72 @ 17-08-2007, 16:56) *
ja och det är synd att man inte är sten rik för då hade resorna varit längre och till flera platser mm blush.gif

ohmy.gif Tog de betalt för att träffa dig!!!!!


Skojja bara, jag förstod vad du menade. biggrin.gif
Alba
CITAT (Leia @ 17-08-2007, 16:59) *
ohmy.gif Tog de betalt för att träffa dig!!!!!
Skojja bara, jag förstod vad du menade. biggrin.gif



rotfl.gif rotfl.gif
Dealer
CITAT (Leia @ 17-08-2007, 16:59) *
ohmy.gif Tog de betalt för att träffa dig!!!!!


INGEN kommer in på vår mark utan att vara stenrik, dvs. att de har mycket sten med sig. Malin fick dock ett undantag. Så det kan inte vara oss hon refererar till flirting.gif
Alba
CITAT (Dealer @ 17-08-2007, 19:13) *
INGEN kommer in på vår mark utan att vara stenrik, dvs. att de har mycket sten med sig. Malin fick dock ett undantag. Så det kan inte vara oss hon refererar till flirting.gif



Aha nu förstår jag hur Magdis finansierade sitt inträde hos er.
Hon bar ju på stenarna naughty.gif
Kajsa i Arvika
Hmmmmm..... kan inte minnas att jag hade så värst mycket sten i fickorna när jag kom... g.gif fast nån enstaka kanske det satt fast i bilhjulen... giggle.gif
titti49zon6
Hihi Dealer, och en del fick visst komma på "krita" crazy.gif hörde att en viss Lady skickade betalningen per post (och det var ett tungt paket)rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Leia
CITAT (Alba @ 17-08-2007, 19:15) *
Aha nu förstår jag hur Magdis finansierade sitt inträde hos er.
Hon bar ju på stenarna naughty.gif

rotfl.gif

CITAT (Dealer @ 17-08-2007, 19:13) *
INGEN kommer in på vår mark utan att vara stenrik, dvs. att de har mycket sten med sig.


Då borde jag vara välkommen då, uppväxt på en rullstensås och ÄLSKAR stenar. Tar alla tillfällen i akt att släpa hem stenar till trädgården.
Fast det förståss, jag vill ju´inte ge bort dem....
malin72
CITAT (Dealer @ 17-08-2007, 19:13) *
INGEN kommer in på vår mark utan att vara stenrik, dvs. att de har mycket sten med sig. Malin fick dock ett undantag. Så det kan inte vara oss hon refererar till flirting.gif



vi bockar och bugar att vi fick vara hor er trots att vi inte hade sten till inträde...inte hade jag nått annat med mig heller (ja familjen då) a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Lady Hamilton
CITAT (titti49zon6 @ 17-08-2007, 19:33) *
Hihi Dealer, och en del fick visst komma på "krita" crazy.gif hörde att en viss Lady skickade betalningen per post (och det var ett tungt paket) rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif



sleep.gif Har du hört talas om "inbetalnings kort"? Då har man ca 30 dagar på sig att betala............ angel_not.gif men eftersom jag var lite sen med min "inbetalning" hann det även bli "krav-avgift" shy.gif (därav krävdes "tungt paket") sweatingbullets.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
yla
ja jag får ju säga att de vart en bra sommar me tanke på alla odlaiter jag träffat
malin har ju räknat upp dem alla fast hon har ju träffat några fler än mej
ha de gott o jag skulle verkligen vilja göra en såndär hälsa på odlaiterresa uppåt norr
kanske de kan bli verklighet nästa sommar
man vet aldrig
Dealer
CITAT
eftersom jag var lite sen med min "inbetalning" hann det även bli "krav-avgift" shy.gif

Ja, o tungt va det sweatingbullets.gif och sen fick jag ju ursäkta mig för brevbäraren confused.gif Hon fick för sig att det låg en massa sten i paketet no.gif unsure.gif whist.gif
Magdis
CITAT (Dealer @ 17-08-2007, 20:53) *
[color=#4b0082][/color]
Ja, o tungt va det sweatingbullets.gif och sen fick jag ju ursäkta mig för brevbäraren confused.gif Hon fick för sig att det låg en massa sten i paketet no.gif unsure.gif whist.gif

rotfl.gif a0a.gif
Biggan_
Så trevligt du har haft det och så fint du berättar. Tack för att du delade med dej av ditt sommaräventyr! thanks.gif
Irene_L
CITAT (Dealer @ 17-08-2007, 20:53) *
[color=#4b0082][/color]
Ja, o tungt va det sweatingbullets.gif och sen fick jag ju ursäkta mig för brevbäraren confused.gif Hon fick för sig att det låg en massa sten i paketet no.gif unsure.gif whist.gif



rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
kerstin z5-6
<<<<<<<jaaha j a... du var vid höga kustenbron .. men kom inte hit .. utvisning i 2 minuter för dej .. smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-08-2007, 23:15) *
<<<<<<<jaaha j a... du var vid höga kustenbron .. men kom inte hit .. utvisning i 2 minuter för dej .. smile.gif


blush.gif näääää kerstin från första start var det ju till dig resan skulle gå sad.gif men sen så läste jag i AoTs forum (jag finns ju där med)
vad som hänt dig och då kände jag att jag inte ville vara till besvär no.gif ...
men sen när jag väl skulle komma iväg så skulle jag ju sova hos min bror i Umeå och tänkte pm dig.......................då reser han ner hit samma dag som jag åker upp.....så det blev hel fel, men nu kommer han snart hem från en greklands resa och kanske att jag ska åka till honom blush.gif
smiley_small_hug.gif du var ju ett av min sommar mål det vet du ju sen tidigare shy.gif
kerstin z5-6
vara till besvär ? coolgleam.gif Trams !......smile.gif det är möjligtvis mitt jobb som är till besvär ... pumpen verkar gå som den ska smile.gif
Men nu har ju nästan allt blommat över -men kommer du inte nästa gång du besöket broder -då blir jag syrak angel_not.gif
HelenN
Åh, du verkar haft en trevlig resa, och vad kul att träffa odlaiter öga mot öga & se hur de har det & så. Du är tuff du som vågar! kompiskram.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-08-2007, 23:31) *
vara till besvär ? coolgleam.gif Trams !......smile.gif det är möjligtvis mitt jobb som är till besvär ... pumpen verkar gå som den ska smile.gif
Men nu har ju nästan allt blommat över -men kommer du inte nästa gång du besöket broder -då blir jag syrak angel_not.gif


giggle.gif jag kommer jag lovar!!!!! vet du väl att jag inte vill missa dig heller kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon