Diana
Hejsan på er alla !

Jag undrar om det finns någon här som vet vart det finns plantskolor i Norrköpings trakten eller straxt utanför. Vi har bil så vi kan åka iväg. VBi bor i Stockholm så vi är ej hemma i Norrköpingstrakten ännu då vi nu är inne på andra året med sommarstugan där nere. blink.gif

Kram!
rutis
Åh! En som har det precis likadant! Vi köpte också hus i närheten av Norrköping, men man känner ju inte till mycket alls där... Hoppas att det finns någon med bra svar! rolleyes.gif
Eva i Norrköping
Visst! Ni har ju Billbäcks i Svärtinge, riksväg 51 mot Finspång. Invid samma väg finns Eriksberg, lite närmare inåt stan vid Ringstad mo. Själv är jag också förtjust i Åby plantskola, de har mest ettåringar, men vilka växter! Och bra priser! De har även en del perenner.
Diana
CITAT (Eva i Norrköping @ 10-07-2003, 19:58)
Visst! Ni har ju Billbäcks i Svärtinge, riksväg 51 mot Finspång. Invid samma väg finns Eriksberg, lite närmare inåt stan vid Ringstad mo. Själv är jag också förtjust i Åby plantskola, de har mest ettåringar, men vilka växter! Och bra priser! De har även en del perenner.

Tusen tack för infot, men vart ligger Åby Plantskola ?
Billbäcks, har dom mycket att välja på?



/Diana (som nu är i Stockholm med gipsat ben efter en liten olycka i trädgården....
Diana
CITAT (rutis @ 10-07-2003, 11:27)
Åh! En som har det precis likadant! Vi köpte också hus i närheten av Norrköping, men man känner ju inte till mycket alls där... Hoppas att det finns någon med bra svar! rolleyes.gif

Rutis!

Det verkar som om Eva i Norrköping har lite tips!
När köpte ni huset? Vi köpte vårt förra påsken.

/Diana
ulfven
Åby plantskola (eller vad den nu heter) ligger vid södra infarten till Åby som bl.a. kan nås genom att åka E4 norr ut från Norrköping och välja avfart mot Katrineholm/Åby och sedan svänga av mot Åby. Som riktmärke kan du ha att avfarten till plantskolan ligger mitt emot Åby tennisklubb i samma område som företagen Hymo och Econova/Jordkonsult (som ses från E4 i höjd med Åby/Jursla) befinner sig.

(Jordkonsult har även direktförsäljning av jordprodukter till de som vill köpa på kärra men då får man åka av E4 i riktning Händelö/Braviken och köra mot industriområdet vid Bravikens pappersbruk.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon