Full version: dagens chock
Elisabeth P
Hade idag planerat en underbar dag för alla kusinbarn på Navet i Borås. Vi hade besök av kusinerna från Irland och tänkte oss en upptäckardag på Navet. Alla hade det verkligen superroligt...........tills fikat.............. då ramlade min grabb och jag lovar jag har aldrig sett så mycket blod. Han ramlade in i en trälåda och fick ett jättejack i pannan. Lillasyster beskev det som rena vattenfallet - mycket otäckt.
Behöver bara prata av mig - nu är han sydd med tre stygn och allt är okej om smått chockade.
Floppy
ohmy.gif Åh fy va otäckt...tål inte att se blod... sick.gif
tummenupp.gif ...men det är bra att han är ok nu iaf... trostar.gif
Betty
Så tråkigt - men vilken tur att det inte blev värre skada på grabben! trostar.gif
Elisabeth P
Jo visst é det sköt att allt slutade väl sweatingbullets.gif och att mina systrar var med för det var verkligen blod överallt - är ändå lite förvånad att personalen inte gjorde mer. De kom med en förbandslåda, men visste inte vad de mer skulle göra. Jag körde sjläv till lassarettet i mer eller mindre chocktillstånd.
Snöflinga
Förstår att du är shockad, hoppas det var fler vuxna med ... och så synd på en annars rolig dag unsure.gif
Leia
Usch det är inte roligt när de gör illa sig, och det blöder så mycket där. (Har varit med om liknande med min kille)
Alba
Usch jag förstår om du blev ckockad. Barnen brukar ju vara så rädda för blod så jag förstår om de också blev rädda.
En dag som skulle bli så rolig och så slutade det så där.
Så skönt att allt är okej nu.

smiley_small_hug.gif
Elisabeth P
Ja, nu känns allt bra igen, även om han är något avslagen även idag. Med en sådan smäll är det inte helt otänkbart att han fick en mindre hjärnskakning ochså.
Ewa L
När min son var 18 månader var vi på Skansen. Han stod på knä i sittvagnen och var alltså vänd framåt. I en brant nerförsbacke lossade hela sittvagnsinsatsen och han gick rakt i backen med ansiktet före. (Min man hade inte varit tillräckligt noga när han fäste den.)

Skansen-personalen var verkligen otrolig. De kom springande direkt och tog hand om både den chockade modern (dvs mig) och barn. Det visade sig när vi hade torkat bort allt blod att han faktiskt inte ens behövde åka till sjukhus, bara en utslagen mjölktand plus en massa skrapsår. Men vad det hjälpte med deras omsorg om oss!

Så jag förstår till fullo din besvikelse över att du inte fick mer hjälp på plats. Visserligen var du inte ensam, men de var säkert lika chockade som du. En klart tänkande utomstående är faktiskt det bästa i det fallet.

Skönt i alla fall att det inte blev värre. kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon