Full version: Cowboy & Indiankalas
Leia
Max har bestämt sig för att ha Cowboy och indiankalas, och det kommer att gå av stapeln på torsdag.
En 5-kamp ska ordnas och jag tror att vi har grenarna klara:

-kasta lasso
-skjuta pilbåge
-vaska guld (vi har målat stenar i guldfärg som ska vaskas fram i sand på tid)
-släppa prärieorm i cowboystövel (vem kan pricka från en trappstege)
-spotta tuggsnus längst

Mitt dilemma är vad man ska ha som tuggsnus, någon som har något förslag?

Nästa dilemma är hur de ska få godis påsarna, jag vill att det ska ha någon wild west anknytning, typ en skattkarta men det känns lite mer "pirat". Någon som har något förslag? Kanske någon form av frågesport som har wild west anknytning? Hum, finns det färdiga frågor på nätet kanske som passar 7-9 åringar?
[attachment=5985:wanted.png]
Bee
Lekarna har jag ingen aning om men maten är väl given: cowboymat, dvs chili con carne.

När min yngste var liten var det hans favoritmat och ha gav det namnet "cowboymat" för han hade sett på tv att det är det riktiga cowboys äter runt lägerelden smile.gif
Magdis
Tuggsnuset kanske kan bestå av vanligt lakritsbubbelgum? smile.gif whistling.gif yaay.gif
Leia
CITAT (Magdis @ 06-08-2007, 12:33) *
Tuggsnuset kanske kan bestå av vanligt lakritsbubbelgum? smile.gif whistling.gif yaay.gif

Det var det jag funderade på om det fanns svart tuggummi?
Eva-Helene
CITAT (Leia @ 06-08-2007, 12:36) *
Det var det jag funderade på om det fanns svart tuggummi?

Jo det finns men kan vara knepigt att få tag på. Alternativet är lakritsremmar. Godispåsarna, varför inte göra ett spår, med hjälp av saker som inte passar in i omgivningen t.ex. garntåtar, godispapper, skruv o.s.v. Då får dom speja, som indianer.
Tezzla
Gud, vilket roligt kalas det där kommer att bli! yahoo.gif Får jag komma? blush.gif
Leia
CITAT (Tezzla @ 06-08-2007, 16:15) *
Gud, vilket roligt kalas det där kommer att bli! yahoo.gif Får jag komma? blush.gif

Absolut! kl. 13.00 börjar det och du är välkommen. biggrin.gif
Jag ska precis sätta mig och sy indiankläder åt mig själv!
Leia
Phu... Kalaset är över och det blev lyckat!

Här är cowboyskillarna:


Här är Max och jag:
Chamomille
Är han lika lång som du...Eller är du lika kort... giggle.gif
Leia
CITAT (Chamomille @ 09-08-2007, 15:28) *
Är han lika lång som du...Eller är du lika kort... giggle.gif

Jag är en kortvuxen indian, man måste ju´vara på samma nivå som resten av kalas deltagarna! biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 09-08-2007, 15:43) *
Jag är en kortvuxen indian, man måste ju´vara på samma nivå som resten av kalas deltagarna! biggrin.gif

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon