Full version: Error safe
Gossen Ruda
Har drabbats av detta spionprogram flera gånger nu vid besök på olika hemsidor. Det bara dyker upp och påpekar fel på min dator och vill installera sig automatiskt. Ett helsicke att stoppa det, vad man än klickar på för att få bort det så startar det ändå. Enda chansen är att stänga ner Explorern. Har surfat runt lite och det varnas lite här och var för programmet som i sig tycks vara ett spionprogram.
Tezzla
Tack för varningen!

Fasen vad tröttsamt med dessa spionprogram.
Chamomille
Tackar jag med.
Usch va trist med detta skit angry.gif
Eva-Helene
TACK!!!
Biggan_
thanks.gif
__Alex
Ladda ner ad- aware och kör det, då kanske det försvinner. Det finns även vissa program som blockar Ip adresser till spam och virus sidor. Tyvär blockar den en hel del andra sidor som är "Ofarliga". Men jag rekommenderar verkligen sånna program, T.ex Peer guardian, till dom som känner att dom har en del kunskap om datorer och program.
Tobb
Ett program som jag tycker är bra från att hindra sånna saker att ens komma in i datorn heter "SpywareBlaster"
Det programet verkar bra tycker jag, även om det inte har hindrat något sedan jag skaffade avast! som är ett gratis virusprogram/brandvägg för privatpersoner som självt verkar kunna klara det ganska bra?

Även om ad--aware funker på mycket så verkar det som det värsta sakerna ändå klarar sig från det programmet sad.gif
Så den kombinationen som jag personligen föredrar är avast!, SpywareBlaster och har också ad-aware för att söka ibland, men det sistnämda brukar inte hitta så mycket smile.gif
krellus
Kombinerar Spywareblaster och Ad-Ware. Fungerar bra...
Gossen Ruda
Jo, jag fick reda på sen att det förmodligen fanns något i min dator som aktiverade Error safe. Tyvärr fungerar inte Ad-aware på Win 98 och jag har inte lust att uppdatera Windows nu. Det kan vara någon Cookie som startar skiten så där har jag rensat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon