Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
Tänkte en sport tråd kunde vara bra
cic
Vilken sport ska vi prata om då? Fotboll? smile.gif Silly season? Vilken liga?

aanderss
CITAT (cic @ 19-07-2007, 19:45) *
Vilken sport ska vi prata om då? Fotboll? smile.gif Silly season? Vilken liga?

all sprt hade jag tänkt rolleyes.gif
cic
Ok.. Släng ut ett ämne så hakar jag på! smile.gif
aanderss
gillar du forboll
cic
CITAT (aanderss @ 19-07-2007, 20:09) *
gillar du forboll

Ja! Verkligen. ÄLSKAR fotboll. Följer Jönköpings Södra som för tillfället ligger i superettan. Och så håller jag superkoll på West Ham United. Ett lag i östra London som spelar i Premier Leage. Men jag kan slå på tvn och kolla på i stort sett vilken fotbollsmatch som helst.. smile.gif
aanderss
min kompis spelar i jönköping. tror han är eller har varit lagkapten

jag gillar BOIS
cic
Ååhh, då blir jag nyfiken på vem din vän är..

BOIS säger du. Går du på matcher? Ingen internationell fotboll?
aanderss
CITAT (cic @ 19-07-2007, 20:51) *
Ååhh, då blir jag nyfiken på vem din vän är..

BOIS säger du. Går du på matcher? Ingen internationell fotboll?

känner kjelsson

jag ser kanske 5 bois matcher om året
ser du fotboll ofta

CITAT (cic @ 19-07-2007, 20:51) *
Ååhh, då blir jag nyfiken på vem din vän är..

BOIS säger du. Går du på matcher? Ingen internationell fotboll?

gillar din partner med fotboll?
cic
Kjellsson, där ser man, men han är skadad och kommer spela tidigast i september nån gång. Han är inte kapten.

Min partner? jo, det är viktigt att man delar ett så stort intresse. Och det har så varit mina två sista relationer.

Tittar mycket på fotboll skulle nog människor runt omkring mig säga.
aanderss
CITAT (cic @ 19-07-2007, 21:09) *
Kjellsson, där ser man, men han är skadad och kommer spela tidigast i september nån gång. Han är inte kapten.

Min partner? jo, det är viktigt att man delar ett så stort intresse. Och det har så varit mina två sista relationer.

Tittar mycket på fotboll skulle nog människor runt omkring mig säga.

kul att ni delar samma intresse att gå till statsparksvallen
Pirum
Bra med sporttråd kanske. Men jag kommer givetvis att tjöta om samhällsviktig sport även i separata trådar i framtiden också smile.gif

För tillfället väntar jag på att beställa NRK i Comhems digitalpaket. Tycker kanalen borde ingå gratis, precis som DR och kanske kanske YLE och Ríkisútvarpið, men för 19kr/månad är kanalen ändå ett kap - de är ju helt överlägsna på sportsändningar vintertid.
aanderss
CITAT (Pirum @ 19-07-2007, 21:55) *
Bra med sporttråd kanske. Men jag kommer givetvis att tjöta om samhällsviktig sport även i separata trådar i framtiden också smile.gif

För tillfället väntar jag på att beställa NRK i Comhems digitalpaket. Tycker kanalen borde ingå gratis, precis som DR och kanske kanske YLE och Ríkisútvarpið, men för 19kr/månad är kanalen ändå ett kap - de är ju helt överlägsna på sportsändningar vintertid.

tacka vet jag eurosport
cic
CITAT (Pirum @ 19-07-2007, 21:55) *
Bra med sporttråd kanske. Men jag kommer givetvis att tjöta om samhällsviktig sport även i separata trådar i framtiden också smile.gif

För tillfället väntar jag på att beställa NRK i Comhems digitalpaket. Tycker kanalen borde ingå gratis, precis som DR och kanske kanske YLE och Ríkisútvarpið, men för 19kr/månad är kanalen ändå ett kap - de är ju helt överlägsna på sportsändningar vintertid.

Samhällsviktig sport?

Sport vintertid? Skidor?
aanderss
CITAT (cic @ 19-07-2007, 22:07) *
Samhällsviktig sport?

Sport vintertid? Skidor?

han kanske menar skolgympa

CITAT (cic @ 19-07-2007, 21:09) *
Kjellsson, där ser man, men han är skadad och kommer spela tidigast i september nån gång. Han är inte kapten.

Min partner? jo, det är viktigt att man delar ett så stort intresse. Och det har så varit mina två sista relationer.

Tittar mycket på fotboll skulle nog människor runt omkring mig säga.

antinget gillar man fotboll elelr anskyr man de

Eva-Helene

CITAT (aanderss @ 19-07-2007, 22:24) *
antinget gillar man fotboll elelr anskyr man de

Anders, man kan faktiskt - som jag - kolla på lite fotboll fast man inte älskar sporten.
aanderss
CITAT (Eva-Helene @ 19-07-2007, 22:34) *
Anders, man kan faktiskt - som jag - kolla på lite fotboll fast man inte älskar sporten.

mm klart man kan
Pirum
CITAT (cic @ 19-07-2007, 22:07) *
Samhällsviktig sport?
Sport vintertid? Skidor?


OS (sommar-vinter), Foppols-VM, Vasaloppet, Holmenkollens femmil, samt kanske något annat - det är extraviktig sport som innebär att andra sporter, TV-program eller fikabordsdiskussionsämnen får vika.

Och sport vintertid, det är främst längdskidor, skidskytte, alpint, i den ordningen, som jag är intresserad av. Och där är NRK sammantaget helt överlägset SVT. SVT är ändå ganska ok, men minst 2 divisioner under NRK vad gäller skidskytte, och minst 1 division under vad gäller längdåkning. SVT presterar bra i alpint, men, har inte visat så mycket man kan önska på SVT1 eller 2. Från och med i höst kommer väl 'alla' att ha SVT24 så vi får se hur mycket sport de lägger där.
aanderss
CITAT (Pirum @ 19-07-2007, 22:50) *
OS (sommar-vinter), Foppols-VM, Vasaloppet, Holmenkollens femmil, samt kanske något annat - det är extraviktig sport som innebär att andra sporter, TV-program eller fikabordsdiskussionsämnen får vika.

Och sport vintertid, det är främst längdskidor, skidskytte, alpint, i den ordningen, som jag är intresserad av. Och där är NRK sammantaget helt överlägset SVT. SVT är ändå ganska ok, men minst 2 divisioner under NRK vad gäller skidskytte, och minst 1 division under vad gäller längdåkning. SVT presterar bra i alpint, men, har inte visat så mycket man kan önska på SVT1 eller 2. Från och med i höst kommer väl 'alla' att ha SVT24 så vi får se hur mycket sport de lägger där.


de blir nog basket handboll innebandy i svt 24

just nu är där speddway
cic
CITAT (Pirum @ 19-07-2007, 22:50) *
OS (sommar-vinter), Foppols-VM, Vasaloppet, Holmenkollens femmil, samt kanske något annat - det är extraviktig sport som innebär att andra sporter, TV-program eller fikabordsdiskussionsämnen får vika.

Då förstår jag precis vad du menar. Gillar definitionen! biggrin.gif Kan jag få "sno" den?

Man kan ju verkligen tycka olika mycket om fotboll. Många gillar att följa sverige när det är mästerskap. Man kanske håller koll på det lokala laget i tidningen å så. Ingen fanatiker utan bara så där lagom intresserad.

Sen finns det såna som jag.. Som kan tacka nej till inbjudningar och andra sociala sammankomster för att titta på en match. Min mamma brukar fråga när hon kan bjuda hem mig, så att det inte krockar med någon match. Jag åker till London och betalar en hel del för att följa mitt lag på plats. Åker på så många bortamatcher jag kan med J-Södra, kan ledigt från jobbet om det är en extra viktig hemmamatch..

Och som om inte det är nog.. Jag gillar nästan alla andra sporter också! Kan förlora mig fullständigt i nästan vad som helst. ÄLSKAR OS, kan ligga på soffan i timmar..
Pirum
Jag tillhör dem som kan ta ut semester för att se vinter-OS. Exempelvis. Har inte gjort det, men skulle kunna göra, om så krävs.

NRKs vintersändningar är helt otroliga...de brukar köra 10-18 på lördag och söndag, varva mellan skidskytte, längdåkning, backhoppning, ibland alpint. Kommentatorerna är helt grymt bäst. 2 i boxen, 2-3 nere på banan är standarduppställningen för skidskytte. På senare tid har de dock ibland varit FÖR många...det är inte heller bra.

Är däremot gravt ointresserad av klubbfoppoll, Elitserien i hockey har jag tappat intresset för - nu när Frölunda äntligen har vunnit igen behöver jag inte våndas längre. Nu kan det gå 5-10 år igen utan SM-guld utan att jag deppar. För mig är det bara OS och VM som gäller för många idrotter, men då är jag stenhårt intresserad. Och är beredd att ge det mycket tid. Jag följer inga (doku)såpor eller annat som tar flera timmar varje vecka, så om jag ser foppoll-VM seriöst i 4 veckor, 2-3 matcher om dagen, så är det ändå inte så många timmar utslaget på 4 år...
Snöflinga
Vad sägs om AIK-huliganerna då ... eller rättare sagt en maffiagrupp inom fansen som anser sig genom hot etc. bestämma över klubben confused.gif Kräver av ledningen att en spelares kontrakt ej förnyas, tränare har hotats och spelare förföljts .... En skrämmande utveckling som sannerligen inte gynnar fotbollen ranting.gif
aanderss


Och som om inte det är nog.. Jag gillar nästan alla andra sporter också! Kan förlora mig fullständigt i nästan vad som helst. ÄLSKAR OS, kan ligga på soffan i timmar..
[/quote]
de ka jag med
cic
CITAT (Snöflinga @ 20-07-2007, 15:13) *
Vad sägs om AIK-huliganerna då ... eller rättare sagt en maffiagrupp inom fansen som anser sig genom hot etc. bestämma över klubben confused.gif Kräver av ledningen att en spelares kontrakt ej förnyas, tränare har hotats och spelare förföljts .... En skrämmande utveckling som sannerligen inte gynnar fotbollen ranting.gif

Men dom människorna är INTE friska. Förstör, som du säger, för oss andra supportrar. Dom som beter sig så kallar sig Firman och gillar att slåss. Dom kunde ha "fastnat" för vad som helt, bara dom fått slåss lite. Så valde dom fotboll.
Hannele
CITAT (aanderss @ 19-07-2007, 19:41) *
Tänkte en sport tråd kunde vara bra

Jag sprang i morse..
Pirum
Jag hoppas på hårdare tag inom idrotten. Hårdare dopingregler, hårdare kontroll av publiken, och hårdare straff för idioter som förstör tävlingar. Exempelvis som den där dåren som knuffade omkring en maratonlöpare i OS. Jag är ingen vän av fascistpoliser, men vid det tillfället hoppades jag att några riktigt arga personer skulle dyka upp och börja puckla på fähunden. Var det inte samma idot som gick in på en Forme-1 bana och riskerade inte bara sitt utan andras liv? Lås in på flera år.
aanderss
de 2 bulgarerna i friidrott som är dopade stängs inte av utav egna förbudet MYCKET KONSTIGT

i dag mötte elfsborg djurgården o ledde med 1-0 när de var 88 minuter spelade och de förlorar.
Starfight
Idag är det dax för Formel 1 igen, denna gång från Tyskland & Nüburgring. biggrin.gif Skall Kimi ta sin tredje seger på raken idag tro? Han startar ju i pole så han har ju bra utgångsläge. Och Hamilton kommer med till start idag efter sin krash igår på kvalet.
Pirum
Alonso borde fått minst 10s drive-through straff för sitt beteende i pit-lane. Trängde sig ut, bakomvarande bil fick bromsa = otillåtet.
Starfight
Ja den va riktit ful. Men det va ett riktigt spännande lopp får jag säga, med regn & uppehåll om vart annat.
aanderss
trelleborg vann i dag över bp
krellus
Själv är jag Djurgårdare och Nottingham Forest fan... Brian Clough... det var en riiiiktig Coach det...
Går på de flesta matcherna på Stadion och försöker hinna med 1 Forest match / säsong.

gammelnalle
HOPP!!! är det en sport?

Jag hoppar över sporten....

men tycker det är underbart att andra håller till på sportarenorna så att det inte blir så trångt ute i naturen....


:innocent:

b
krellus
CITAT (aanderss @ 22-07-2007, 00:19) *
i dag mötte elfsborg djurgården o ledde med 1-0 när de var 88 minuter spelade och de förlorar.


Och hur skönt var inte det!!! naughty.gif
Elfsborg har väl nu äntligen lärt sig att en match pågår i minst 90 minuter... giggle.gif
aanderss
CITAT (krellus @ 25-07-2007, 10:11) *
Och hur skönt var inte det!!! naughty.gif
Elfsborg har väl nu äntligen lärt sig att en match pågår i minst 90 minuter... giggle.gif

djurgården -cry-.gif
krellus
Gråt inte aanderss... jag inser att det måste vara jobbigt att hålla på BoIs just nu men är säker på att det snart går bättre flirting.gif

Ärligt talat så har Bois varit en riktig besvikelse. Jag har en polare som är Boisare och lider med honom men just nu ser det väl lite bättre ut?

Det är skönt att hålla på ett lag där man får vara med om framgång och möjligheten att vinna priser. rolleyes.gif
Hoppas att det vänder för er också.
aanderss
ja bois är dåliga just nu särskilt jörgen pettersson men de finns ljusglimtar med tex mickael dahlgren
aanderss
bois vann i går
Starfight
Så då har man vart och tittat på dragracing iår igen på Mantorp park. Det är riktigt mäktigt alltså :-) Riktigt coolt när Top Fuel dragsterna drar iväg med sina ca:7000 hästkrafter. 402 meter på ca4.8 sekunder & ca 500 km/h, det ni!!
aanderss
CITAT (Starfight @ 29-07-2007, 00:21) *
Så då har man vart och tittat på dragracing iår igen på Mantorp park. Det är riktigt mäktigt alltså :-) Riktigt coolt när Top Fuel dragsterna drar iväg med sina ca:7000 hästkrafter. 402 meter på ca4.8 sekunder & ca 500 km/h, det ni!!

o jag har aldrig varit på motertävling alls
Starfight
Dragracing med kungaklassen Top Fuel är nog det mäktigaste man kan uppleva inom motorsporten. Att känna trycket när dom kör förbi (det är nästan så man tappar andan) där man står och sen ljudet skall vi inte prata om, det dånar nått så in hästväg (öronproppar är ett MÅSTE).

Här är en bild från igårkväll på två Top Fuel bilar i action, notera eldsflammorna ur avgasrören. (lite suddig tyvärr, men det är svårt att hinna med att ta när dom passer i kanske 400km/h när man inte är någon mästerfotograf)



Hannele
CITAT (Starfight @ 29-07-2007, 11:28) *
Top Fuel bilar i action, notera eldsflammorna ur avgasrören.

Rolig bild. Sorry, kunde inte låta bli att göra så att det syns bättre:

[attachment=5589:topFuels.jpg]

P.S.
Det pågår Triss SM i helgen, har inte sett något om det i sport-tv.
aanderss
CITAT (Hannele @ 29-07-2007, 12:17) *
Rolig bild. Sorry, kunde inte låta bli att göra så att det syns bättre:

[attachment=5589:topFuels.jpg]

P.S.
Det pågår Triss SM i helgen, har inte sett något om det i sport-tv.


triss? sm i trisslott? rotfl.gif
mamamaggan
Om jag inte har fel så har väl sista etappen av Tour de France börjat nu på Eurosport . Ska nog kika lite för det verkar som det kan bli spännande.
aanderss
ja den pågår nu
Starfight
CITAT (Hannele @ 29-07-2007, 12:17) *
Rolig bild. Sorry, kunde inte låta bli att göra så att det syns bättre:

[attachment=5589:topFuels.jpg]

P.S.
Det pågår Triss SM i helgen, har inte sett något om det i sport-tv.



Det är ok!
Eldsflammorna ur avgasrören är helt normalt, det är oförbrännt bränsle som brinner upp.

Hmm SM i Triss? Skall man skrapa så många lotter som möjligt på en timma då eller tro?
Pirum
Det är väl segling som avses tror jag. Trevligt, även om det inte tillhör mina favoritsporter på TV. Snarare tvärtom.
cic
West Ham har värvat ganska klokt tycker jag. Scott Parker, Bellamy och Freddie Ljungberg. Hoppas och tror på en ny säsong där vi siktar på mot europa och UEFA. Jösses vad jag längtar efter PL-premiären!!

I morgon bär det av till Göteborg där J-Södra möter Örgryte. Förra mötet hemma vann Södra med 2-0.
aanderss
CITAT (cic @ 29-07-2007, 15:05) *
West Ham har värvat ganska klokt tycker jag. Scott Parker, Bellamy och Freddie Ljungberg. Hoppas och tror på en ny säsong där vi siktar på mot europa och UEFA. Jösses vad jag längtar efter PL-premiären!!

I morgon bär det av till Göteborg där J-Södra möter Örgryte. Förra mötet hemma vann Södra med 2-0.

hoppas södra stannar kvar i serien
cic
CITAT (cic @ 29-07-2007, 15:05) *
I morgon bär det av till Göteborg där J-Södra möter Örgryte. Förra mötet hemma vann Södra med 2-0.

Det blev 0-0. Är ändå nöjd med tanke på att södras mittfält inte ser riktigt okej ut.

Bollen studsade så konstigt på konstgräset på Valhalla. Vad tycker ni andra om konstgräs?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon