Full version: Lite kuligheter...
Mollis
Exempel på hur man kan förklara hur det egentligen gick till....


"Den här fotgängaren visste inte åt vilket håll han skulle springa så jag körde på honom."

"En fotgängare kolliderade med mig och for under min bil."

"En lyktstolpe for mot min bil och skadade den på två ställen."

"För att undvika att träffa kofångaren på bilen framför, körde jag på fotgängaren."

"Han gick mot bilen, efteråt fick jag veta att han inte var riktigt klok."

"Jag girade för att undvika en motorcykel, men körde icke desto mindre på den, varför jag för att ej åstadkomma mer skadegörelse körde omkull en lyktstolpe mot en husvägg."

"Jag hörde en varningssignal och träffades plötsligt bakifrån. En dam sökte uppenbarligen köra om mig."

"Jag körde på en karl, han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut."

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor."

"Jag sammanstötte med ett stationärt träd."

"Jag såg en saktfärdig, ledsen äldre man när han studsade av min motorhuv."

"Jag trodde bilrutan var nedfälld, men när jag stack ut huvudet genom den, upptäckte jag att det var den inte."

"Jag var säker på att den gamle mannen inte skulle hinna till andra sidan vägen när jag körde på honom."

"Jag vet inte vems felet var och vi båda fumlade, tvekade och kolliderade."

"Jag återvände hem men tog fel på hus och törnade emot ett träd, som inte finns på min tomt."

"Killen befann sig över hela vägen. Jag var tvungen att väja ett antal gånger innan jag träffade honom."

"Lastvagnen stoppade och jag stoppade, lastvagnen startade och jag startade men så stoppade lastvagnen utan att jag stoppade och då träffades den bakifrån."

"Min bil var lagligt parkerad när jag backade på det andra fordonet."

"Min fru hade stortvätt på tisdagarna och när jag återvände hem fick jag vindrutan och två tänder utslagna."

"Min passagerare uppförde sig storartat. Han varken grep tag i mig eller yttrade ett ljud och förebyggde därigenom en större olyckshändelse."

"Mitt enda vittne är den som körde på mig och hans historia stämmer inte med min."

"När jag försökte döda en fluga så körde jag på en telefonstolpe."

"Telefonstolpen närmade sig. Jag försökte väja ur dess väg när den träffade fronten på min bil."

//Mollis

Chamomille
rotfl.gif

"Killen befann sig över hela vägen. Jag var tvungen att väja ett antal gånger innan jag träffade honom "

rotfl.gif
Castea
Sånt där hade vi uppspikat vid kopiatorn på försäkringsbolaget jag jobbade på förut. Plus andra citat som "Den döde kom cyklande från vänster".

En vanlig grej när man tittade på vållande-frågan i trafikskadeanmälningar var också att man vid en viltolycka skyllde på viltet. Frågan på skadeanmälningsblanketten är ju: "Vem anser du vara vållande till olyckan?" Inte sällan stod där skrivet "Räven" eller "Älgen" eller "Haren". Visst, oftast deras fel, men svårt att ställa ett djur till svars ekonomiskt i en försäkringsfråga, liksom...
Anki på Öland
CITAT (Mollis @ 18-07-2007, 14:03) *
"Jag återvände hem men tog fel på hus och törnade emot ett träd, som inte finns på min tomt."

"


Den var bäst tycker jag !! yes.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon