Full version: Vindruvssticklingar
Fenja
Jag fick tidigare i år färska gröna toppsticklingar av vindruva och har, vad jag förstår, mot alla odds lyckats rota två av dem!! biggrin.gif Vad gör jag nu? De är en 10-15 cm just nu, hur ofta ska jag kruka om, hur bör jag vinterförvara dem, behöver de något annat än vatten jord/näring just nu? Har aldrig haft druva innan... det är staketdruvor från Estland eller Polen tror jag det var.
Tack på förhand!
Fenja
kerstin z5-6
Jag skulle avvakta o bara byta krukstorlek/de gillar surare jord -sedan sätta åtminstonde en av dem i kallväxthus eller ute -i marken
Jag har staketdruva Zilga ute året runt -har de bra rötter borde de klara sig ..men jag förstår att du är rätt om den
Annars kan de nog platsa bland dina pellisar i vinter smile.gif
Gratule blomma.gif rar>!
Fenja
Tack Kerstin, då vet jag hur jag ska göra! Jag är SÅ glad att det gick att rota dem så självklart har du rätt i att jag är rädd om dem! Men jag har slutat med pellisarna, har bara ett tiotal riktiga favoriter kvar. Får plats med en himla massa saint paulior nu i stället!! wink.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon