skogstroll
för min del försöker jag planera var alla plantor ska ner nånstans, jag tog en desperat tur till min lokala handelsträdgård idag och köpte på mig en massa plantor blush.gif och så öser det bara ner förstås, springer ut ibland och kastar iväg mina illvilliga vinbärssnäckor, får ta upp mina uppsnaskade vitlökar innan de egentligen är klara... det är väl bara att tända en brasa och läsa en deckare... vad gör ni?
Mollis
sitter mest och hänger framför datorn men i morrn, då jäklar ska jag ut och jaga svamp!

//Mollis
Chamomille
Sitter vi datorn, kollar slött på tv (ingenting roligt!) och småstädar - INTE heller kul!
Jag tror jag blir GALEN snart på detta regnande! ranting.gif Hade ju hängt ut täckena på vädring... suck.... angry.gif
Ska det vara så här???? Man kan väl kanske trösta sig med att det blir mycket svamp...
Bettis
Idag har jag plockat blåbär 8L blev det. Gillar verkligen detta väder inte för varmt, slipper svettas när man går i skogen, inga mygg, hundarna blir inte tok varma (inte jag heller), för mig får vädret väldigt gärna vara som det är. tummenupp.gif whist.gif bravo.gif
Tesa
Har rensat ogräs i grönsakslandet...jag såg ut som skam när jag gav upp...dyngsur och lerig. Men jag bara MÅSTE...kan inte vänta på vackert väder längre...
Eva-Helene
Sitter inne, pysslar om krukväxterna, datorn.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har sponsrat SF flera gånger under dessa regniga veckor, senast i går då jag såg Blades of Glory har man rabattkort blir det inte så dyrt (fast det kostar ju att åka in till stockholm, men jag ser det som motion att springa runt i butiker som jag gör samtidigt jag brukar inte köpa så mycket, och stegräknaren visade på 21000 steg igår när jag kom hem, att gå på gym hade ju också kostat).
Snöflinga
Regn är väl bra planterings och ogräsrensnings-väder rolleyes.gif Äckelhurtigramsan "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" ligger det en del sanning i ... Jag gillar att promenera i regn, helst i skogen och utan paraply tongue.gif Komma hem dyngsur och ta en lång het dusch .... det är ett av många sommarnöjen för mig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon