catlady
Jag är så ledsen och arg på mig själv! Min korg med fröer har stått på ett ställe i växthuset där taket läcker, och det har kommit vatten på alla mina fröer! -cry-.gif Jag vet inte vad jag tänkte som ställde korgen där... Nu har jag gått igenom påsarna (papper naturligtvis, inte plast...) och vissa fröer har möglat/ruttnat och flera stycken har börjat gro! ranting.gif
Bland de jag fick slänga fanns leverbalsam i två olika färger, judas silverpenning, basilika, spikklubba och några till. De som skjutit ut små rötter kunde jag inte förmå mig att slänga, så jag satte dem i jord. Men är det egentligen lönt? Det var till exempel zuluaster, stor vaxblomma och några dadelkärnor som blivit blöta och mjuka men som jag inte kunde se någon rot på än.
Azola
Så tråkigt catlady crying.gif
catlady
Nu har jag flera pyttesmå (1 cm) stor vaxblomma och några små rysk martorn (tror jag) i mitt växthus... Får väl se om de förstnämnda kommer blomma, och de sistnämnda hinner växa till sig tillräckligt innan vintern... dunno.gif
tiagirl
CITAT (catlady @ 05-07-2007, 20:01) *
Nu har jag flera pyttesmå (1 cm) stor vaxblomma och några små rysk martorn (tror jag) i mitt växthus... Får väl se om de förstnämnda kommer blomma, och de sistnämnda hinner växa till sig tillräckligt innan vintern... dunno.gif


Mina vaxblommor frösår sig från tidig vår till sen höst... Dom som kom upp i slutet av säsongen förra året så överlevde nästan alla under vinter, blommade tiiidigt som sjutton i år och har redan gjort bebisar. Så jag ve inte om jag kommer ha vaxblommor överallt snart.... Tänkte täcka dom i år och få alla att överleva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon