Ti bee
..fem små förkrympta rosenbuskar under björnbärsbuskar och sly. Den ena hade en liten röd knopp, de andra var inte större än en stor smultronplanta. Nu är sly och björnbär bortrensade just där så nu får de ljus igen.
Dessutom så tänkte jag plantera en kaprifol vid ett staket, men spaden slog i sten hela tiden. Till slut hade jag rensat fram ett par kvm stenlagd mark, troligen av lokal kalksten. Ingen aning om hur stort det stenlagda området är, det återstår att se. Spännande!
Annars har den nya förvildade trädgården inte bjudit på så mycket "riktiga" trädgårdsväxter än. En rosavit hög akleja är jag väldigt glad för. Mängder med smultron, stora som jordgubbar. Men mest ogräs, ogräs och ogräs, kirskål, brännässlor och några lite småsöta rosa och lilablommande saker, som nog kan räknas till ogräs de med.
Men det var roligt med stenläggningen och de små fjuttiga rosorna!
Godnatt! smile.gif
Ja, just det, idag fick jag också skymta huset på en tavla från 1913. Också roligt att se, men trädgården var inte med på bild.
Hannele
"spaden slog i sten hela tiden"

Det är väl inget bekymmer?! Köp järnspett. rolleyes.gif
Berith
Järnspett?!! ohmy.gif

Grattis Christina till stenläggningen! wub.gif
Sånt som andra drömmer om att få
- och du hittar en - bara så där!
Hannele
Järnspett är det enda verktyg som funkar på vårt berg.
yla
hej o hå järnspett e bra till mycket laugh.gif biggrin.gif

kul med stenläggningen ,jag älskar sten smile.gif
Hannele
Järnspett är toppen på hösten, när man planterar lökar.
Ti bee
Det var en bra idé! Som jag bökade för att få ner lökar i gräsmattan i höstas. Ont i handleden fick jag, helt visst!
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon