anna_rispan
Nu är ju sommaren här o snart ska jag arbeta på macken några dagar. Kanske dags att fräscha upp minnet lite.
Vad tror ni är de vanligaste frågorna o vilka ord bör jag kolla upp?
Tack på förhand?
Tesa
-Var finns det en toalett? är nog den frågan jag hör mest på macken när man är inne och handlar..
anna_rispan
Hmm, o toalett låter väl likadant om jag minns rätt. om de inte hugger till o säger Klo... och jag svarar...hmm.... dadrüben.

Bra tips! Det är lättare att komma ihåg när nån säger vad jag ska komma ihåg. smile.gif Väl bakom kassan lär det stå still i skallen. sweatingbullets.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (anna_rispan @ 06-06-2007, 13:53) *
Nu är ju sommaren här o snart ska jag arbeta på macken några dagar. Kanske dags att fräscha upp minnet lite.
Vad tror ni är de vanligaste frågorna o vilka ord bör jag kolla upp?
Tack på förhand?


Den Unterschied zwischen "öl och öl"

Öl på tyska är olja. Han/hon vill säkert inte ha svensk lättöl när dom frågra om öl (det mår nog inte motorn så bra av)

Elisabeth
anna_rispan
vad betyder untershied? edit: jag hittade det. nu vet jag
Elisabeth-Västkustkolonisten
När man hoppar mellan tysk och svensk forum, så händer det ibland att ja skriver i fel språk.

Klrat att det skulle heta Skillnad a0a.gif

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon