gammelnalle

Nu är det dags igen..

Syrrans mellanson tar studenten nästa vecka...

(själv tog jag aldrig studenten...men väl studendskan.......)


så det blir till att tåta ihop något sångbart...på någon känd melodi.. (det är liasom en tradition inom släkten..)
men hur skriver man ut SNYGGA utskrifter?
Jag kan (trodde ni inte va??) byta teckensnitt, och göra anfang... men SNYGGT blir det inte..

Tidigare fanns det "mallar" man kunde välja...men det hittar jag inte på min dator...

blir det klipp och klistra?? någon girlang kanske? Det är ju trots allt fest!!

Tips emottages vänligt men bestämt...

b
Fenja
Som gammal reklambyråmedarbetare rekommenderar jag rubrik i Ariel eller möjligen Ariel bold och brödtext i Garamond wink.gif om det är pc du använder... Lägg i 1½ rads mellanrum i texten så blir det lättare att läsa och gör inte sidorna för breda, en rejält indragen vänster mariginal är fint. wink.gif Använd absolut inte rak högermariginal, det spärrar orden på ett FULT sätt.
Mvh
Fenja
Björken
Jag vet inte om det är detta du söker

Klicka på Tema på Format-menyn.
Klicka på Formatmallslista.
I rutan Dokumentmall markerar du den dokumentmall som innehåller de formatmallar du vill visa eller använda.
När du klickar på OK kopieras formatmallarna från dokumentmallen du markerat.

Castea
Microsoft har nedladdningsbara Word-mallar här. Kollar runt litet om du hittar nåt användbart!
gammelnalle
JA!!!!!!



jag visste att hjälpen fanns här....

precis som så många gånger förr...


TACK till er alla!! kompiskram.gif



b
Pjater
Annars kan du skaffa Adobe In-design, mycket enkelt program man kan göra mycket med smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon