Full version: Xango?
therese.kvist
Godmorgon alla morgonpigga!!!!

Har någon hört talas om drycken xango som ska komma från denna frukt?

man·go·steen – n. 1. an evergreen tree native to Southeast Asia that has leathery leaves and large edible fruit. Latin name: Garcinia mangostana 2. the fruit with a hard, reddish-brown rind and sweet, juicy pulp produced by the mangosteen tree. Also known as “Queen of Fruits.”

Mvh Therese
marskattan
Vad är det vi skulle ha hört om denna dryck? Juice av Mangosteen har funnits länge och är jättegod, lite söt-sliskig i flytande form och helt sanslöst god att äta som frukt.
therese.kvist
Den ska ju ha bra hälsoeffekter???
Har nån provat?
marskattan
När jag gick in och tittade på någon av dom här länk-sidorna som finns som reklam här inne så hamnade på en Xango-försäljnings sida. Och min reaktion blev direkt: -NEJ! Påminner väldigt mycket i sättet om den där Noni-juicen (eller vad den hette). Marknadsföringen tycker jag är skum och lite suspekt, det är ju ett MLM drivet företag.

Jag tror säkert frukten är nyttig på alla sätt och vis, på samma sätt som broccoli, spenat och äpplen är det. Är du intresserad så blir det mycket billigare om du tar dig iväg till närmsta asiatiska-butik och antingen köper färska mangosteen (runt 80 kr/kilot), eller frågar efter juice/dryck av magosteen eller köper det konserverat på burk.

Detta är mina tankar och funderingar kring det hela och jag hoppas du känner dig nöjd med valet du så småningom gör.
Mvh Agge
KURT
CITAT (therese.kvist @ 29-05-2007, 20:04) *
Den ska ju ha bra hälsoeffekter???
Har nån provat?


Bluff & Båg

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;hl=mangostan
therese.kvist
Vad innebär MLM drivet företag???
KURT
CITAT (therese.kvist @ 30-05-2007, 06:24) *
Vad innebär MLM drivet företag???


MLM Wikipedia, samt en artikel från GP. Enkelt kan man väl säga att det som inte säljs i vanliga affärer är något man har orsak att vara mycket skeptisk mot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon