Full version: Behöver hjälp
Gertie
Jag vill hitta alla bilder jag har på hårddisken, och flytta till EN mapp.
Det går ju att hitta alla genom "sök-funktionen", men se´n kan jag inte flytta de därifrån.
Finns det något program som funkar som jag vill?
Jag kör Windows XP.
MYCKET tacksam för hjälp.
anna_rispan
Det hade varit bra att veta. Men när jag satt o plocka runt med bilder så gick jag fram o tillbaka mellan sökrutan o det andra. Det gick rätt snabbt ändå med tanke på hur utspritt det ändå var.

Hoppas att du får ordning på det!
Pirum
Nu har jag visserligen aldrig provat det här... men när sökningen är klar så borde det gå att i menyn välja "markera alla", och sedan "klipp ut", och sen går man till den mapp där man vill lägga dem och väljer "klistra in"?

Gjorde ett litet snabbt test här nu, det verkar funka så åtminstone hos mig. Men jag provade såklart inte på alla filer på hela hårddisken smile.gif

Tillägg : du vill sannolikt INTE flytta ALLA bilder på hela hårddisken, för en hel del används säkert av olika program. Jag skulle nöja mig med de bilder i de foldrar som du vet att du själv lagt dit.

Det finns program för att organisera bilderna på hårrdisken, bland annat från Adobe (Photoshop Elements,exv). Annars finns Picasa och ACDSee, exempelvis, men jag vet inte riktigt om de finns på svenska.
vickeva
Ett jättebra gratisprogram för bildhantering är Picasa. Alla bilder du har på hela disken kommer upp där, riktigt hur det funkar när du ska flytta dem det vet jag inte, men jag antar att det går bra.
http://picasa.google.com/

Lycka till
Gertie
thanks.gif
anna_rispan. Jag har MÅNGA bilder, men ditt förslag verkar funka bäst.

Pirum. Hade det varit så enkelt, hade det varit klart för länge sedan.
Photoshop och Picasa har jag, men de funkar tyvärr inte som jag vill.

vickeva. Jag har Picasa, men det programmet delar ju upp bilderna efter
bildtexterna, och det går INTE att flytta alla på en gång. Måste ta varje
avdelning för sig, och det blir MÅNGA avdelningar.

thanks.gif



Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon