Eugen
Hej ett nytt forum har skapats för er som är småbrukare med eller vill bli med djur. Hoppas ni tittar in och ger forumet en chans. Det kommer att satsas på alla som vill leva med djur eller har en dröm om att få leva med djur. Forumet är för alla men framför allt för nybörjare.

http://www.lantbruk.inget-ip.com

Prova! den blir vad vi gör den till!
zaaritha
Har reggat mej!
Eugen
Kul hoppas fler följer dig
Tesa
Lite konstigt att kalla det "Jordbruksforum" om vi som lever av jordbruk inte får va me... g.gif Jag är ju en som önskar att jag kunde ha typ 5 kor och 2 höns men eftersom det inte går att leva på så har jag ett yrke som försörjer mig...och mitt yrke råkar vara bonde.. slap.gif
LadyG
CITAT (Tesa @ 20-05-2007, 12:06) *
Lite konstigt att kalla det "Jordbruksforum" om vi som lever av jordbruk inte får va me... g.gif Jag är ju en som önskar att jag kunde ha typ 5 kor och 2 höns men eftersom det inte går att leva på så har jag ett yrke som försörjer mig...och mitt yrke råkar vara bonde.. slap.gif


Du får inte vara med eftersom du har fel yrke (bonde)? Men suck... slap.gif

Knappast ett jordbruksforum då väl?
Tesa
..blev ju lite besviken när jag läste att såna som levde på sina djur inte var de som va tänkta som medlemmar...men jag antar att jag inte skulle bli utslängd om jag registrerade mig för jag är ju en småbrukare i hjärtat..egentligen innocent.gif
Tyckte väl bara att det blev lite konstigt om man kallar det jordbruksforum och det inte är tänkt för "riktiga" såna..
...men just nu kan jag inte komma in på det forumet alls av nån anledning... unsure.gif
Preussen
månskensbondeforum möjligtvis? yaay.gif
Tesa
men jag är bonde även när månen skiner...
Sirpa
CITAT (Tesa @ 20-05-2007, 14:30) *
men jag är bonde även när månen skiner...


bravo.gif
pleximaster
Annat namnförslag:

***"BONDE SÖKER MU?"***
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

mvh plexi
aanderss
CITAT (pleximaster @ 20-05-2007, 17:14) *
Annat namnförslag:

***"BONDE SÖKER MU?"***
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

mvh plexi


rotfl.gif
Alba
Kommer inte in på länken. Det kanske beror på att jag inte är småbrukare. Man gallras automatiskt ut. ranting.gif
Tesa
Nu har dom ändrat..så även vi "storbönder" är välkomna bravo.gif
...så nu har jag reggat mig..
Sirpa
Ett jättebra yes.gif
forum för Djur & Jordbruksintresserade är http://www.alternativ.nu

Här kan vi som är intresserade av småskalig odling och djurhållning,
ekologiskt byggande och hantverk träffas och utbyta kunskaper med varandra

rose.gif rose.gif rose.gif
qwerty123
Tänkte att jag skulle ta och förklara saker och ting här och nu då.

"Storbondar" är välkomna som jag nu har lagt till i texten. Kan också citera mitt svar till sirpas fråga i forumet:

"Saken är den att vi vill inrikta oss på att hjälpa folk som är intresserade av att starta upp ett jordbruk/lantbruk eller redan har ett och vill ha hjälp med lite "basic" grejer, t.ex Hur mycket kraftfoder man ska ge sina får och sånt. Men som redan är sagt så är även "storbondar" och mer erfarna människor välkomna att dela sina erfarenheter."

Och visst. Alternativ.nu är ett bra forum, men som jag har svarat åt den som ifrågasatte varför inte alternativ duger, så har dom fullt av militanta veganer som skriker så fort man pratar om att äta djur. Dom visar också en kraftig arrogans mot folk som inte besitter samma kunskap om djur och dyl. som dom.

Har ni några andra frågor eller synpunkter så svarar jag gladeligen på dom.
Tesa
Tycker att det verkar kunna bli ett jättetrevligt forum..och jag är småbrukare i alla andra fall än just när det gäller nötdjur (och jorden men den brukar gubben mest)... vi planerar att skaffa ett par hönor och ett par hushållsgrisar..som ren hobby..eller egentligen för självhushåll..och där är jag i princip grön, även om jag vid nåt tillfälle haft såna djur också förr i liten skala..
..sen måste väl "riktiga" bönder kunna vara alldeles utmärkta som rådgivare inom sina gebit och kunna ses som en stor tillgång.. crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon