|Birgitta|
*raderat*
cic
Vet tyvärr ingen restaurang, MEN, du måste ju så klart åka ut till Djurgården och Rosendals trädgård! Rosendals trädgård smile.gif

Edit: Stavfel
Castea
Det finns restauranger i Globen City - ett stenkast från arenan. Det är trevligt att sitta där bland andra fans innan konserten, och ofta spelar restaurangerna skivor med kvällens konsertartist. Trevlig uppladdning.

Söndagsshopping? Varför inte en promenad till Gamla Stan? Där finns många mysiga små butiker. City tycker jag mest har de vanliga kedjorna. Men en och annan kul inredningsbutik finns ju. T ex Granit vid Hötorget, Designtorget vid Sergels Torg (nära Kulturhuset).
malin72
nästan alla affärer har öppet i stockholm till 17.00 på sö....så visst finns det saker att göra...
globen har ju inne centrum men nja....jag skulle nog göra castea föreslog...åka in till city och ta promenaden genom gamla stan.eller ta tunnelbanan till gamla stan och gå igenom tillbaka till centrum.....är det fint väder har nästan alla cafeér uteservering och det finns ju så många mysiga affärer
annas har väl naturhistoriska fortfarande sin blomm språk utställning....har varit på väg dit flera gånger whist.gif


hötorgetsmarknad är ju trevligt att gå till...ligger i centrum och där har dom massa saker till försäljning tummenupp.gif
emas
Finns en sushirestaurang nära. När du kommer ut från tunnelbanan går du vänster (istället för höger, som du går när du ska till arenan/affärscentum/hotel). Sen ser du den strax till höger. Skulle tro att den har öppet den tid du tänker dig att äta. Annars är det ju enkelt att ta tunnelbanan något stopp in mot stan och hitta restaurang på söder.

emma
stina
Om du vill äta på en trevlig italiensk restaurang på söder (jättenära med t-banan från Globen) så föreslår jag: il tempo Underbara pastarätter!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon