Full version: Stockros
Fera
[color="#4169E1"][/color] Har sått stockros (+mycket mer) och nu börjar det trångt inne! Hur känslig är de unga stockrosplantorna, kan man ställa ut dem i ett kallväxthus eller under väv?
cia73
Jag har satt ut mina små stockrosplantor i en drivbänk och det har gått bra. Jag täcker drivbänken till nätterna. Bara min erfarenhet...
Fenja
Du kan nog ställa ut dem i ett växthus under flera lager fiberduk om du passar dem och täcker extra vid frost.
Mvh
Fenja
Alexander-VG-zon3
sätt ut dom ute i halv skugga sen på med skydd om det blir frost ( jag köpte frö plantor och dom planterade jag ut direkt i början av april och inga skador på dom ) , så ska du se att dom klarar sig fint när dom sen stått i halv skugga i en vecka kan du placera dom ljusare om så önskas
catlady
Upplevde ej att de var känsliga när jag satte dem förra året.
troja
Har planterat ut mina stockros plantor och dom växer och frodas även att det har varit 4 minusgrader.
Jonas70
Så länge du inte har minusgrader i växthuset så är det nog inga problem att ställa ut dem. Jag hade varit mer rädd för den skarpa solen än temperaturen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon