Blomma71
Kan man så perenner nu inne och plantera ut dem i sommar ? Har försökt läsa om perenner här ,men det verkar så krångligt ?! Är det så ? ut och in i kylskåp m.m vill gärna så något som jag kan plantera ut i sommar ,hinns det med ?

Mvh Susanne confused.gif
Gåsis
Perenner som gror varmt kan du så nu men dom kommer nog inte att bli tillräckligt stora i sommar för att planteras ut i en vanlig rabatt. Låt dom övervintra på någon skyddad plats ute så har du att sätta igång med direkt nästa sommar. Om du sår varmgroende perenner nu kan du lika gärna så dom ute på en gång eftersom det börjar vara så varmt nu.

Dom perenner som vill har kyla för att gro får du spara och så under vintern eller riktigt sent på hösten, ute.

/Åsa
Jonas70
Man kan ju inte dra alla perenner över en kam, vilken eller vilka perenner är det du vill så?
Själv så sådde jag lavendel förra sommaren som jag sedan planterade ut på hösten, och nu i vår så ser den ut och ha tagit sig riktigt bra. Skoj!
ingrid fuxwall
Som sagt, det är skillnad och många ska man så mitt i sommaren.
Oftast står det bra beskrivit på fröpåsen annars kan du ställa frågor om de blommor du vill så.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon