Full version: Pepino
cultura
Hej! Jag har drivit upp pepino plantor. Kan dom stå ute på friland eller behöver dom stå i växthus? Hur blir frukterna?
Gillan
Pepinoplantor kan du ha i både stor kruka, i växthus eller på friland. Den vill dock ha mycket sol och skyddat läge. Och en hel del vatten utan att för den skull vara dränkt. Plantera den gärna i "påskossa". Det mår den bra av.Så här såg Lady Hamiltons frukter ut förra året. Lycka till! tummenupp.gif

cultura
Tack för svaret! Det ska bli spännande att se hur dom blir.
mogge92
du kan till och med ha dem på fönsterbrädan om du känner för det smile.gif men den växer nog bäst i växthus
rosita
Ååååhhh, vad jag blir avundsjuk! blush.gif Jag sådde pepino tidigt i februari/mars, men det blev inget! Ett enda frö grodde, men vissnade genast bort -cry-.gif Det var kanske inga bra fröer?

Lycka till med dina och jag hoppas du får många fina frukter, liksom lady Hamilton i fjol! biggrin.gif
Lady Hamilton
Rosita PM:a mig din adress så skickar jag sticklingar Väldigt lätt att rota tummenupp.gif Har även rotade sticklingar om du är intresserad.

Och Mogge Om man skall ha dem inne på fönsterbrädan är det mycket viktigt att du duschar plantorna varje dag. Annars så är det väldigt lätt att plantorna drabbas av spinn


mogge92
Ja jag har ju min stickling på fönsterbrädan hittills men jag ska ju sätta ut den i växthuset när vädret tillåter smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon