Ophelia
Nu var det dags. Ska påbörja ny anställning och har packat ihop och flyttat. Känns konstigt. Har varit ganska van och inte brytt mig så mycket. Känns bara konstigt att flytta från Kolbäck, dit jag återvände efter varit runt och pluggat samt arbetat under ett antal år. Min gamla hemvist. Nytt arbete, saknar redan mitt gamla arbete. Eller mer mina arbetskamrater. Det var tungt i fredags, de sista minutrarna. Kan känna även nu hur det inte är med sprittande glädje som jag tänker på mina arbetskamrater och mitt gamla arbete. Saknar dem redan. Är bjuden på galej, hela arbetsplatsen ska träffas och fira av oss som slutade. Jag hoppas jag får ledigt. Det har varit slitiga 4 år. Trots detta har jag aldrig varit med om en arbetsplats där man varit så lojal mot varandra. Trots slitet och den jobbiga situation så har vi alltid försökt finnas där för varanda och stötta när det varit tufft. Har speciellt några arbetskamrater att tacka för som hjälpte mig när det stormade privat och jag förlorade fotfästet i livet. Ja det var med tungt hjärta som jag sa hej då.
mamamaggan
Förstår att det känns konstigt. Du har tagit ett nytt steg , bort från det kända , och vet inte hur det ska bli. Känner igen det där med att sakna sina trevliga arbetskamrater varav en del ställt upp som stöd när det har varit jobbigt.

Du har bytt bostad , kanske t o m bostadsort , och det kan kännas skrämmande. Mycket tankar som virvlar omkring.

Önskar dig lycka till och hoppas verkligen att det ska gå bra för dig med allt. wub.gif


Leia
kompiskram.gif trostar.gif
Arbetskamrater kan betyda så mycket så jag förstår att det känns jobbigt. En liten tröst är iallafall att så länge du har tillgång till en dator så finns vi här på Odla, även om det inte kan ersätta irl vänner... Vi lyssnar gärna om det blir tungt! Och det kan ju´visa sig att dina nya arbetskamrater blir lika goda vänner de! kram2.gif wub.gif smile.gif
Bettis
Lycka till Ophelia och hoppas att allt går bra tummenupp.gif
Alba
Jag önskar dig lycka till med det nya arbetet och hemorten.
Biggan_
Det är ju en stor förändring som du valt att göra i ditt liv, förstår att det känns sorgligt att säga hej då till dina arbetskamrater! Men du tappar väl inte kontakten med dem för det?
Jag önskar dej all lycka med ditt nya liv! kram2.gif
AnitaO
Det är alltid dubbla känslor med den här sortens situationer.
Glädje över det nya och sorg över det man lämnar bakom sig.
Jag har fortfarande lite kontakt med en arbetskamrat från en arbetsplats där jag slutade för 13 år sedan.
Lycka till med allt det nya tummenupp.gif
Ewa L
Förhoppningsvis blir de nya arbetskamraterna nya toppenvänner. Behåller du dessutom de tidigare har du mångdubblat vänkretsen. Ungefär som att dela en stor perenn i många mindre — som växer sig stora de också.

Lycka till!!! smiley_small_hug.gif
Ophelia
Idag har jag "arbetat" min första dag och det må jag säga var väldigt annorlunda. Upplever de jag har träffat som väldigt trevliga och tillmötesgående. Någon har t o m redan börjat prata om fest smile.gif

Har även fått ledigt för att jag ska bli avfirad av mina f. d arbetskamrater så det var inga problem. Det som kan vara lite bökigt är alla rutiner. Börjar fatta att det är en HELT NY ARBETSPLATS som är både bildligt och bokstavligt talat ny. Just nu arbetar jag dagtid.

Var och handlade efter arbetet och där träffade man på arbetskamrater. Hoppas att det är ett bra gäng som samarbetar på ett "teamigt" sätt och jobbar inte med att framhäva sig själva. Precis som jag skulle vilja ha det smile.gif

Ska kanske ta och förhöra mig lite om vilka som är hitflyttade och kanske föreslå en liten träff för att lära känna varandra så vi inte behöver sitta och uggla själva utan att känna någon smile.gif
jegi
Lycka till, Ophelia. Hoppas du får det bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon