Full version: det gror ute
Gåsis
Det gror redan i mina byttor som jag har ute och jag som inte har något växthus. Kommer dom små liven att klara sig om det blir kallt? Borde jag kanske ta in dom som grott under lysrören?

/Åsa
Margith
Det som gror ute på våren brukar klara en hel del.
Jag virar in mina i nåt/några lager växtväv och låter dem stå kvar ute.

För mer snö ska vi väl ändå inte få?? crazy.gif
Helen i Piteå Zon 5
Låt dom stå ute, det klarar dom jättefint.... smile.gif det skulle jag ha gjort i alla fall biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
mina har klarat sig fint å det har varit frost ner till -2c -5c
kerstin z5-6
Nu går det nog bra-om det varit mars så . men nu ska vi väl inte ha nån mer snöstorm ? thumbdown.gif
Gåsis
Happ, då gör dom väl det fast det kändes ruskigt tidigt. Men skuvade intill tegelväggen och i en genomskinlig plastback som det går att sätta lock på är dom - en äkta norrlänning har aldrig mindre än både hängslen och livrem 000.gif

/Åsa
Alexander-VG-zon3
mina första kom upp nån gång i mars , fast å andra sidan bor jag mer söder än dig
Gåsis
Mer söder är förnamnet - jag bor i zon 7 wacko.gif

/Åsa
MariaS
Tom mina änglasticklingar har klarat -3,4 utan att vissna. Fast de står skyddat...

MariaS
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gåsis @ 26-04-2007, 19:50) *
Mer söder är förnamnet - jag bor i zon 7 wacko.gif

/Åsa


hmm jo jag kanske överdrev lite , hörde på vädret att det skulle bli sämre väder i norr kallt å så . jag själv bara runt +15c här i söder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon