Full version: AIG Europe?
Sailor Pluto
Fick med en broschyr från AIG Europe idag med tidningen ToppHälsa, där kvinnor utlovas 50 000 kronor per cancerdiagnos (alltså bröstcancer, livmodercancer och andra kvinnliga "sorter") och 5000 kronor i månaden i ett år efter det. Det låter ju bra, men jag har ingen erfarenhet av av AIG Europe... Finns det någon här som har det, eller rentav har en sån här försäkring?
Castea
Försök få mer information än broschyren. Kontakta AIG och säg att du vill ha ett fullständigt försäkringsvillkor hemskickat. Det är jätteviktigt att läsa det finstilta i lugn och ro. När det gäller personförsäkringar för vuxna kan det finnas inskränkningar, t ex att ersättningarna trappas ner beroende på din ålder vid insjuknandet, osv. Mitt råd är alltså att du läser det finstilta innan du slår till.

Har aldrig hört talas om AIG, men det är ju bra att de lämnar ersättning för cancersjukdomar. Många försäkringsbolag gör inte det. Jag har t ex en sjuk/olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar som bara lämnar ersättning för vissa sjukdomar. Inte cancer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon