Full version: Mattråden
Sidor: 1, 2
aanderss
Denna tråden skulle kanske vara under recept men skriver här ändå för denna avdelningen är ju mera aktiv.
anna_rispan
Middagstråd

mera middag

läs o njut AAnnddeerrss
aanderss
den har jag ju missat men men denna tråden gäller inte bara helgen sleep.gif
djingis
Jag har precis kommit hem från en runda med mina hästar så det blir något lättfixat.

typ frukostaktigt fil och rostat rasker bröd med kallrökt skinka & paprika på
aanderss
härblir de kroppkakor med lingon sylt och smält smör
anna_rispan
mera mat...

jag ska käka fiskbullar o potatis. vad ska du äta käta aannddeerrss??
aanderss
CITAT (anna_rispan @ 13-04-2007, 11:31) *
mera mat...

jag ska käka fiskbullar o potatis. vad ska du äta käta aannddeerrss??

kroppkakor
anna_rispan
oj hade du svarat precis innan mitt inlägg ramlade in. kroppkakor är gott!
Castea
Jag håller på att värma en hemlagad matlåda - tagliatelle, rökt strimlad skinka, ärter, majs, paprika, grädde.
Alba
Jag har precis ätit en kycklingsallad med curry-dressing .... mmmmmm så gott

Ofta består min lunch av rester från föregående dags middag.
Sailor Pluto
Jag ska äta köttbullar och stuvade makaroner, 100% hemlagat wub.gif . Skulle lätt kunna föräta mej på denna maträtt...
stina
Till lunch idag åt jag en proteinbar och två bananer (slarv - hann inte mellan träningen och ett möte)

Ikväll har jag ätit räkor, bakad potatis, sås gjord på minifraiche, dill och gräslök och en grönsallad
Merlin
Lunch: Kokt potatis med gräddfil med en massa gräslök i, rödspättefile och sallad. Avrundade med ett wienerbröd och en cappuchino med vispgrädde och kanel:innocent:

Middag: Minestronesoppa och pannkaka med sylt
Castea
Idag blir lunchen fiskbullar, sallad och bulgur. Bulgur är ett gott alternativ till ris och pasta.
Merlin

Lunch: Ravioli på burk. Joghurt med blåbär till efterrätt.

Middag: Potatis-och morotsmos, skysås, sallad. Rulltårtebit mums!
Pirum
Äter lunch nu; kokt ditta-potatis, pannbiff gjord på nötfärs och palsternacka, som sås äter jag krossade tomater, och ärtor, morötter.
aanderss
CITAT (Pirum @ 19-04-2007, 22:49) *
Äter lunch nu; kokt ditta-potatis, pannbiff gjord på nötfärs och palsternacka, som sås äter jag krossade tomater, och ärtor, morötter.


det var sent
Pirum
Ja, har inte haft tid etc att göra lagad mat tidigare idag. Att blanda nötfärs och riven palsternacka är något jag kan rekommendera förresten. smile.gif
LadyG
Idag:

Lunch: Currykryddad kycklingsallad med fullkornspasta utan dressing + bordsvatten (typ: loka, ramlösa etc)

Middag: Kycklingpytt och bönröra + bordsvatten (typ: loka, ramlösa etc)

Imorgon:

Lunch: Kycklingsallad utan dressing men med fullkornspasta och fetaost + bordsvatten (typ: loka, ramlösa etc)

Middag: Wokade grönsaker med strimlad kyckling + bordsvatten (typ: loka, ramlösa etc)
aanderss
CITAT (Pirum @ 19-04-2007, 23:13) *
Ja, har inte haft tid etc att göra lagad mat tidigare idag. Att blanda nötfärs och riven palsternacka är något jag kan rekommendera förresten. smile.gif

låter inte dumt alls
aanderss
åt kålpudding i dag
LadyG
Citronlax med kokt potatis och dillsås och bönmix samt kokta grönsaker
Hannele
Dags för vårstädning och mattpiskning? rotfl.gif
aanderss
rotfl.gif
CITAT (Hannele @ 24-04-2007, 22:20) *
Dags för vårstädning och mattpiskning? rotfl.gif

rotfl.gif fan hade jag stavat fel
*Agnes*
Var har du stavat fel Anders, jag kan inte se något stavfel, mattråden eller matt-tråden, det är inte ens en gång något att tolka fritt omkring confused.gif ....
aanderss
CITAT (*Agnes* @ 24-04-2007, 22:38) *
Var har du stavat fel Anders, jag kan inte se något stavfel, mattråden eller matt-tråden, det är inte ens en gång något att tolka fritt omkring confused.gif ....

men de handlar ju om mat
*Agnes*
CITAT (aanderss @ 24-04-2007, 22:40) *
men de handlar ju om mat

handlar det om mattpiskning och vårstädning????
aanderss
nä mat de man äter rotfl.gif
LadyG
Hur skulle man annars stava? Mattråden (uttalat mat-tråden) kan inte gärna stavas "Matråden" (uttalas: Ma-tråden, Mat-råden?)

Det är ett sammansatt ord, och det stavas precis som det står i titeln: Mattråden.
aanderss
CITAT (LadyG @ 24-04-2007, 22:47) *
Hur skulle man annars stava? Mattråden (uttalat mat-tråden) kan inte gärna stavas "Matråden" (uttalas: Ma-tråden, Mat-råden?)

Det är ett sammansatt ord, och det stavas precis som det står i titeln: Mattråden.

men då var de ju rätt smiley_small_hug.gif
*Agnes*
CITAT (aanderss @ 24-04-2007, 22:45) *
nä mat de man äter rotfl.gif

vi missförstår nog varann Anders, det skrevs om mattpiskning och vårstädning en bit upp; du svarar med oj har jag stavat fel och det har jag inte sett att du gjort.

Jag förstår att det handlar om mat eftersom mattråden måste vara en tråd angående mat.... whist.gif
aanderss
CITAT (*Agnes* @ 24-04-2007, 22:49) *
vi missförstår nog varann Anders, det skrevs om mattpiskning och vårstädning en bit upp; du svarar med oj har jag stavat fel och det har jag inte sett att du gjort.

Jag förstår att det handlar om mat eftersom mattråden måste vara en tråd angående mat.... whist.gif

kompiskram.gif
*Agnes*
kompiskram.gif
CITAT (aanderss @ 24-04-2007, 22:50) *
kompiskram.gif

marskattan
Jag blir riktigt sugen när jag läser om vad ni äter... Själv är jag supertråkig för jag blev duktigt trött på min övervikt och har därför sedan 8 dagar tillbaka bara ätit Cambridge-kurens soppor/milkshakes. Inte ett dugg kulinariskt kul, men nödvändigt just nu. Fördelen är ju att det är lättlagat *flinar*. Så tanken är att jag ska äta detta nu i 62 dagar till, tänkte nämligen försöka hålla ut i 10 veckor.
aanderss
åt renskav o pasta i dag på resturang
*Agnes*
CITAT (marskattan @ 24-04-2007, 22:59) *
Jag blir riktigt sugen när jag läser om vad ni äter... Själv är jag supertråkig för jag blev duktigt trött på min övervikt och har därför sedan 8 dagar tillbaka bara ätit Cambridge-kurens soppor/milkshakes. Inte ett dugg kulinariskt kul, men nödvändigt just nu. Fördelen är ju att det är lättlagat *flinar*. Så tanken är att jag ska äta detta nu i 62 dagar till, tänkte nämligen försöka hålla ut i 10 veckor.

Det låter inte så lockande, din matorgie, finns det inte nåt godare att äta marskattan? Fisk och kycklin skulle väl vara okej, i lite olika varianter och former flirting.gif
aanderss
CITAT (*Agnes* @ 24-04-2007, 23:03) *
Det låter inte så lockande, din matorgie, finns det inte nåt godare att äta marskattan? Fisk och kycklin skulle väl vara okej, i lite olika varianter och former flirting.gif

banta har jag aldrig gjort o behöver inte i heller. snarare tvärt om
marskattan
Joo, om jag är riktigt snäll så får jag äta 100 gram ren protein per dag. Så i lördags njöt jag med sambon och satt och pillade och åt räkor.

Men nä, det finns tyvärr inget godare för tillfället. Jag måste helt enkelt göra detta och har skjutit upp det rent för länge. Det är självvalt (både nuvarande vikt, samt viktminsknings-metoden) men jag har kontakt med läkare som har hjälpt mig med prover och kollat så jag är frisk att genomgå den här kuren. För jag lever på 470 kcal per dag och det kan man bara göra om det är en del att ta av *flinar*.

CITAT (*Agnes* @ 24-04-2007, 23:03) *
Det låter inte så lockande, din matorgie, finns det inte nåt godare att äta marskattan? Fisk och kycklin skulle väl vara okej, i lite olika varianter och former flirting.gif

*Agnes*
Hoppas du når vad du önskar, var rädd om dej bara smiley_small_hug.gif .
stina
Idag blev det en konstig lunch. Kort tid mellan träning och möte. 1 Gainomax, 1 proteinbar, 1 burk keso, 1 banan och en drickyoghurt. Men min mage är rätt van vid mystiska luncher som bara består av ett hopkok av energi och protein....
Malvia

Rösti, bacon, rivna morötter blandat med lingonsylt, Det var gott ! rolleyes.gif
LadyG
Korv stroganoff och råris samt bönmix med lök och paprika.

Hannele
CITAT (*Agnes* @ 24-04-2007, 22:38) *
jag kan inte se något stavfel, mattråden eller matt-tråden confused.gif ....

Matt-råd, typ tvättråd, typ Råd & Rön, det råder väl ingen tvivel om det coolgleam.gif
Merlin
Potatismos och stuvad spenat, stekta ägg.

Glass med stekt banan till efterrätt.
stina
Lunch: Kesella vanilj med frukt och en Gainomax

Kvällsmat: Lövskurna kotletter med potatis, skysås och grönsaker
mamamaggan
Lunch: Dillstuvad potatis och rökt lax



Middag: En macka med hamburgerkött och kaffe.
Alba
Lunch idag ...Jansson

myskmadra
Lunch idag: kött och rotsakssoppa! Gott! Därtill råriven röbeta och vitkål.
Bettis
Lunch blev en macka. Middag idag pizza naughty.gif
stina
Middag idag: Fullkornspasta, köttfärssås och grönsallad med tomater
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon