mamamaggan
Har just hört att det är fel hos Telia som inte räknas vara avhjälpt förrän vid lunchtid i morgon.
Whiskuchi
http://www.bt.se/edrum.jsp?article=263697
Snöflinga
Väldigt irriterande att inte kunna använda mailen ranting.gif Men ändå ett ljus i mörkret att det skall vara åtgärdat i morgon ...
mamamaggan
Säger Telia ja............


Tycker det verkar vara allvarligt , framför allt att det har brakat ihop. Vad har Telia för grejor och vilka säkerhetssystem?
LadyG
Telia talar lika lite som Tele2 och BBB om sin utrustning, men när jag jobbade där för några år sen hade de utrustning och övervakningssystem som verkligen var en fröjd att få jobba med. Om ni bara visste hur många attacker mot Telias servrar som stoppas varje dag, men bara för att de är stora och kända satsar glinen på att göra en deface eller få in en worm. Det är status att sänka en drake.

Fast i det här fallet låter det inte som att det är det som är problemet, men är mina f.d kollegor någorlunda snabba borde de kunna läsa in backupen tills imorgon.

Frågan är sen hur snabbt mail-proppen löser upp sig, alla mail som ligger i kö och väntar på att bli levererade (från andra system, servrar och leverantörer). Det kan faktiskt ta mer än ett dygn innan mail-proppen försvunnit även om systemen i sig är uppe och springer.

Fast det här är ju ingenting jämfört med UPC, då fick man vänja sig vid att systemen gick upp och ner, att Internet fungerade när det själv ville och att alla tjänster inte fanns tillgängligt trots att jag bort i Stockholm. Det enda jag inte kan anklaga dem för är när Järva brann, då fungerade ingenting på en vecka. Men alla andra avbrott, dem fick man aldrig information om eller kompensation för. Det har blivit bättre när ComHem köpte upp UPC, men jag har hört skräckhistorier om ComBort också...

Så Telia är långt ifrån ensamma om att strula, men de är så stora att deras problem får större genomslagskraft och fler märker det.

Och så gillar kvällsblaskorna att skriva om just Telia, det före detta statliga åbäket smile.gif

Edit: Stavfel
råse-marie
Ja det är samma här ... ranting.gif jag blir tokig .
jag tycker det är ofta som det varit problem med posten sen vi bytte till telia .
Förr hade vi tele 2 och det funkade hur bra som helst
g.gif undrar just varför vi bytte ..... duh.gif kommer ivilket fall som helst byta tillbaka
när vår "tid är ute " hos telia till hösten . rtfm.gif

faith
Jag har också Telia och är jätteirriterad över det här - även om jag inte borde vara det för vad hjälper det att bli irriterad.. sad.gif Tyvärr var det ju inte längesedan detta hände senast, i julas var det samma problem.
lena:-)
Men nu verkar det fungera tummenupp.gif här ialla fall .

g.gif hm fast inte nu, det kom två mail
nu är det tvärstopp igen thumbdown.gif
faith
CITAT (lena:-) @ 07-04-2007, 21:05) *
nu är det tvärstopp igen thumbdown.gif


Här har varit tvärstopp sedan igår.
AnitaO
Nu verkar det fungera igen smile.gif
Jag hade aldrig helt tvärstopp. Det gick då och då att tanka hem mail.
faith
Det fungerar här också nu - för det mesta. Ibland krånglar det, förmodligen är det hög belastning fortfarande.
shahalam
Hos mig fungerar det idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon