Full version: Små växthus i plast
Halli
Hej!

Ursäkta en kanske något dum fråga för många här inne, men frågar man inte får man ju aldrig heller veta! whist.gif

Jag har fått ett växthus i plast med tre hyllor i som är ett par meter högt. Vad kan jag använda detta till? Ska jag sätta in mina perennsådder däri (som står ute och ännu inte grott....). Eller bara använda det vid omskolningen?

Kan jag använda det vid sådd av ettåringar och grönsaker? Eller omskolade ettåringar? Måste jag i så fall ta in allt vid risk för frost?

Ja, nu snurrar det allt däruppe.... crazy.gif blush.gif men jag hoppas att någon vänlig skäl kan hjälpa mig..... wub.gif
ohlson
Nu i början har jag mina "kortare" sådder i plastväxthuset. Perenner man vill föröka, fröer som har såtts, pelagonsticklingar som ska växa till sig osv.
När det kommer lite längre fram i vår så ställs plasthuset med innehåll i växthuset och på så sätt blir det lite varmare i plasthuset.
( Jag ställer värmefläkten invid nattetid)
Mörka mulna dagar ges extra"sol" med hjälp av lysrör. Annars blir sådden så ranglig...
Bara fantasin sätter gränserna idea.gif
gunnelö
Köpte ett plastväxthus förra sommaren. När jag tagit ut alla plantor för plantering framåt sommaren ställde jag in några tomatplantor i kruka. De blev stora och fina och gav riklig skörd. I mitt fall var det också dessförinnan bra att få upp småplantorna lite på höjden i stället för att låta dem växa till sig på marken. Sniglar! ranting.gif

Gunnel Ö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon