laluna
Efter mycket om och men och med sorg i hjärtat har hälften av mina plantor fått flytta ut i växthuset. Dom växte mig ur huset. Dom har bott ute sedan i lördags och det är minusgrader på nätterna. Gör ont i hjärtat att behöva göra så med dom men bättre att chansa än att slänga tänkte jag.
Har ställt in min drivbänk i växthuset så dom får ju lite extra skydd av den och varje kväll bäddar jag om drivbänken med sån där vit duk och med trädgårds dynorna, än så länge ser dom ut att må bra men i natt har det varit jätte kallt -fear-.gif så jag är lite orolig idag skall gå ut och kolla till dom om ett par timmar och se hur dom mår.
Floppy
Jag håller tummarna för att det har gått bra för de små stackarna...men det tror jag säkert att det har... tummenupp.gif yes.gif
Här uppe i Hälsingland är det inte på tal om att ställa ut nått än...om man inte har nån värmefläkt förstås...då kan det ju gå...själv så har jag inget växthus så mina får stå inne tills det blir tillräkligt varmt ute på dagarna...då får de fara ut och in...
kollba
Kan du inte ställa ut ett par rejäla vattentunnor (med lock) som får suga i sig värme under dagen och avge den under natten ?
ohlson
Om man inte har värmefläkt så fungerar vanliga gravljus ganska så bra. Ställ in några 5-dygnsljus och stäng alla dörrar och fönster.
mari_tres
Skulle inte en kupévärmare (till bilen) kunna fungera ungefär som en värmefläkt om man inte har en sådan?
kerstin z5-6
Jag tror det går ganska bra fiberduk brukar klara -4
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon