faith
Jag undrar om det finns någon bra lösning på det jag funderar på. Jag skulle vilja ha en blogg som ligger ute på internet. Men den ska inte vara öppen för alla att läsa utan man ska kunna ge en länk till vänner som då kan gå in och läsa och även titta på bilder. Bloggen ska alltså vara lösenordsskyddad. Finns såna? confused.gif

KURT
Jag tror att de flesta tillåter det. T ex Googles Blogger

Du kan också läsa ett bloggtest som GP gjort.
Castea
Har du MSN Messenger och skapar en egen blogg/fotosida via MSN Space så kan du ange att endast de som finns på din MSN Messenger-lista har tillåtelse att titta på din MSN Space-sida.
Ingemar
CITAT (faith @ 04-04-2007, 03:38) *
Jag undrar om det finns någon bra lösning på det jag funderar på. Jag skulle vilja ha en blogg som ligger ute på internet. Men den ska inte vara öppen för alla att läsa utan man ska kunna ge en länk till vänner som då kan gå in och läsa och även titta på bilder. Bloggen ska alltså vara lösenordsskyddad. Finns såna? confused.gif



Jag arbetar på en blogglösning, med precis den funktionen. Det dröjer dock ett tag innan vi får ut den här.
AnitaO
www.blogtown.se
Den går att lösenordsskydda
herkules
http://wordpress.org/ funkar att lösenordsskydda
faith
Oj, vad många svar. Tack! Jag ska kika runt på de olika förslag ni har gett mig. smile.gif
faith
Det blev en blogg på blogger.com till slut. Den blev jättebra och funkar finfint. yes.gif
anna_rispan
Hej! I den här tråden.

Jag kikade på länken till blogger.com. Där skule man lägga till godkända adresser. Men sedan fattade jag för att alla måste då skaffa ett google-konto för att kunna bli insläppta??!! fattade jag fel?

Om man vill låta exempelvis 100 stycken ha tillgång känns det krångligt.

Netha
wordpress.com...
Här kan du välja vilka inlägg som ska vara läsbara för alla eller bara för dem som har lösenord.
Hannele
CITAT (faith @ 04-04-2007, 02:38) *
Jag skulle vilja ha en blogg som ligger ute på internet. Men den ska inte vara öppen för alla att läsa utan man ska kunna ge en länk till vänner som då kan gå in och läsa och även titta på bilder. Bloggen ska alltså vara lösenordsskyddad. Finns såna? confused.gif

Varför mejlar du inte till vännerna istället?
Tråkigt med såna bloggar.

Här man man begränsa, ge tillstånd, vilka får läsa:

www.blogger.com/
KURT
CITAT (anna_rispan @ 06-11-2007, 21:11) *
Hej! I den här tråden.

Jag kikade på länken till blogger.com. Där skule man lägga till godkända adresser. Men sedan fattade jag för att alla måste då skaffa ett google-konto för att kunna bli insläppta??!! fattade jag fel?

Om man vill låta exempelvis 100 stycken ha tillgång känns det krångligt.


Jag har ingen praktiskt erfarenhet men det står ju, att lösordsskyddade gäster har tre alternativ:

* Sign in to an existing account.
* Create a new account.
* View your blog as a guest (no account required).

För alternativ 3:

"As a guest, they’ll be able to continue viewing your blog through the link in the invitation email, but this will expire after two weeks. After that, they’ll need a new invitation."

Så vad jag förstår så måste de inte ha ett google konto, men det är ju mycket enkelt att testa.


Hannele
CITAT (Hannele @ 06-11-2007, 23:42) *
Här man man begränsa, ge tillstånd, vilka får läsa:

www.blogger.com/

Det räcker med vännernas e-postadress.
Man kan också tillåta flera att göra inlägg i bloggen, lämpligt i en förening, exempelvis.
anna_rispan
CITAT (Hannele @ 07-11-2007, 09:32) *
Det räcker med vännernas e-postadress.
Man kan också tillåta flera att göra inlägg i bloggen, lämpligt i en förening, exempelvis.

Ja det var det jag läste men jag fattade det som att det hängde ihop med de tre alternativen som Kurt har citerat in.

Har du Hannele använt den funktionen och vet att det räcker att lägga in mailadresser? Personerna man lägger till behöver alltså inte skaffa ett googlekonto??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon