Full version: Kol vs Gasolgrill
Fridell
Hej, är nyfiken på dessa gasolgrillar. Frågan är dock, hur blir resultatet? Är van vid kolgrillen men vet att den extra smaken också är farlig i form av cencerogena ämnen osv. Någon med gasolgrillerfarenheter? Har sett denna grill som jag tycker är intressen. Erfarenheter?

Är denna grill bra?


Alba
Fridell - Välkommen till Odla. tummenupp.gif

Vi har både kolgrill och en gasolgrill som vi haftt i 3 år.

Enkelt och snabbt går det att få den varm, inget os eller rök, ingen lång väntetid på att kolet ska bli klart.
Det är lätt att reglera värmen.

Man slipper detta med kol och tändvätska.
När man grillat klart är det bara att stänga av och lämna grillen.

En del säger att de saknar den riktiga grillsmaken men jag tycker inte det är någon större skillnad.
Det finns att köpa spån man lägegr i botten som då ska ge smak till köttet. Har inte provat det.
Fenja
En annan stor fördel är att man kan grilla utomhus även mitt i vintern! Det gillar jag. tongue.gif
Välkommen hit också förstås!
Mvh
Fenja
Gurkan
CITAT (Fenja @ 27-03-2007, 19:36) *
En annan stor fördel är att man kan grilla utomhus även mitt i vintern! Det gillar jag. tongue.gif
Välkommen hit också förstås!
Mvh
Fenja


Inte för att vara nån bessewisser eller så Fenja ... men, det går bra att elda på vintern också.

Jag föredrar att grilla med riktig eld ! Ved och kanske lite kol ...
Fenja
CITAT (Gurkan @ 27-03-2007, 20:42) *
Inte för att vara nån bessewisser eller så Fenja ... men, det går bra att elda på vintern också.

Jag föredrar att grilla med riktig eld ! Ved och kanske lite kol ...


Självklart, men skillnaden i värme och grillresultat talar helt klart för gasolgrill!! smile.gif Gör du en öppen eld kanske det inte spelar någon roll, men mina erfarenheter av att grilla i kolgrill vid minusgrader är inte så goda.
Mvh
Fenja
Bee
Min man har blivit väldigt intresserad av att skaffa gasolgrill och den du visar, Fridell, ser ju fin ut.

Jag undrar bara
- var gör man av den på vintern? Klarar den att stå utomhus? Våra kolgrillar har alltid fått stå utomhus och efter några år rostar dom sönder men eftersom priset är rimligt på sådana (vi köper på macken) så är det inte så farligt. En gasolgrill är ju en riktigt dyr sak.
- Hur sköter man det här med gasolen? Jag har fått för mig att det är både komplicerat och farligt? Eller är jag bara feg? Ingår det en förpackning med gasol när man köper grillen? Var fyller man på ny gasol? På macken?

Ni märker att jag är liiite intresserad men inte helt övertygad.... smile.gif

KURT
Många har dem utomhus med ett skynke över, men det blir ju rimligen fukt ändå. Så jag TYCKER att de borde rosta?
Fenja
Vår har stått ute under tak med skydd över sig och den är fin och fungerar bra ännu efter 6 år.
Mvh
Fenja
Agneta z5-6
HÅLLER PÅ KOLGRILL
AnitaO
Har haft gasolgrill i några år nu och skulle aldrig gå tillbaka till kolgrill.
Nöjd med andra ord smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon