Full version: 12 juni 2003
*Felix matte*
Hoppas ni har det varmt och gott
alla trädgårdsforumnister.
Häruppe har vi 2 plusgrader ochdet SNÖAR
Ewa L
Det är med sådan information man inser hur avlångt Sverige verkligen är. Har släkt uppe i Östersund och brukar komma till insikt om det då oxå ibland när vi pratar. Visserligen har varje plats sin tjusning, men snö i juni... wacko.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Nämen, vad hemskt! Vi har drygt 20 grader och en varm fläkt som får träden att vaja friskt! Måste kännas konstigt att se snö i mitten av juni... wacko.gif blink.gif

Men ljust och fint har du det i alla fall, det vet jag, för jag semestrade i Kirunatrakten för två år sedan, och solen var så stark när den visade sig, att redan vid 15 plusgrader kunde man gå klädd i nästan ingenting.... wub.gif
yla
ojoj stackars du sad.gif
men du e väl van o jag hoppas att de inte lägger sej o stannar
här har vi det lite svalt men sol o fräscht(hur fasiken stavas det laugh.gif ) efter allt regn
varit ute i skogen ett par timmar o ska tömma kameran strax
vi får se vad dagen har med sej
Betty
Stackars dej Agneta! Sådär ca trettio mil söderut, vid kusten, är det inte så himla mysigt heller idag... Jämngrått och +12 grader... sad.gif
Midsommar om en vecka... får nog äta sillen och färskpotatisen inomhus om det här eländiga vädret inte förbättras...
Fialotta
Fy attan...stackars er däruppe unsure.gif

Kanske bara lite skrämseltaktik....du ska se att ni får sommar
efter detta bakslag!

Kura ihop er med lite musik och en bra bok så länge rolleyes.gif
Kram
Betty
Precis vad jag just tänkte göra! Köpte Carin Svenssons "Kanonväder" på bokrean i vintras. rolleyes.gif Tänkte att den kunde passa... laugh.gif
Eva i Skåne
Stackars dig Agneta och alla andra i dina trakter. Snö nu, nä fy fasiken wacko.gif
Det kan väl inte bli långvarigt, men det måste vara svårt att vara trädgårdsmänniska med såna bakslag.
*Felix matte*
Nu har vi sol igen och 10 plusgrader biggrin.gif
Kanske hjälpte det att jag la mej på soffan och lyssnade på Andrea Bocelli
och Vivaldis De fyra årstiderna tongue.gif
Blundade och kunde till och med se blommande träd och svalor som flög wub.gif

Nej man blir aldrig van vid att det snöar i juni sad.gif
men vi får trösta oss med att vi har midnattssol biggrin.gif
Blomstersmurfen
Fy, så vidrigt! Här har metrologerna hotat med 5-10 grader men det blev som lägst 17. Två år i rad har man undrat när sista frostnatten kommer, och ev järnnätter i juni, men med facit i handen har det inte varit någon frost sen april båda åren. Sitter då med en knökfull inplastad altan, när man i själva verket kunde ha släppt ut småttingarna tidigare. Tänk om man fick veta i förväg någon gång!!!
*Felix matte*
CITAT (Blomstersmurfen @ 13-06-2003, 05:57)
Tänk om man fick veta i förväg någon gång!!!

Ja tänk om det vore så fiffigt laugh.gif
Nåja, nu skiner solen så vackert och ingen nattfrost har vi haft.
Redan +7 bådar om varmare dag än i går.
Erika zon 4
Nä, fy vad hemskt! Stackars er! sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Erika zon 4 @ 13-06-2003, 07:30)
Nä, fy vad hemskt! Stackars er!  :(

Säg den lycka som varar
Nu snöar det igen sad.gif och barnen som har skolavslutning idag.
Dagens datum är 13 och det är fredag, kanske förklaring på ovädret

Snart kommer sommaren biggrin.gif tongue.gif laugh.gif
Erika zon 4
Nä, det SKA inte snöa på en skolavslutning va?? Lider med er! sad.gif Synd att du påminde mig om att det är fredagen den 13... *brrr*
*Felix matte*
Hoppas att du inte tar dagens datum för allvarligt.
Minns en historia jag fick höra redan som liten.

Det var en farbror som var extremt skrockfull
han bestämde sig för att ligga på soffan denna "farliga" fredag
Allt för att slippa olyckor och elände.
Sagt och gjort, han låg där med en god bok och njöt av friden...
Då brakade det till_ Väggklockan som hängde ovan soffan
ramlade rakt ner på farbrorn huvud.
Döden var ögonblicklig.

Ha en trevlig dag allihopa biggrin.gif
Hasse_h
Hmm... ja, och då är det ju lätt att tro att ödet hinner ikapp en oavsett vad man gör och var man befinner sig. Slutsats: lev livet och var glad! rolleyes.gif

Trist med snö så här års...*ryser*...det påminner mig om en tältsemester jag och min blivande hustru gjorde för många år sedan. Vaknade en morgon i Björkliden (mellan Kiruna o Riksgränsen) med frost på tältet och ett vitpudrat landskap. Och det var mitt i juli. *brrr*
*Felix matte*
CITAT (Hasse_h @ 13-06-2003, 08:26)
. Slutsats: lev livet och var glad! rolleyes.gif

Det är också mitt motto biggrin.gif

Kikade in på din och dotterns sidor och blev överraskad
då jag i din gästbok hittade tjej jag haft som dagbarn
för en massa år sedan biggrin.gif

Fina sidor ni har smile.gif
Hasse_h
Jaså? Ja, världen är ju bra liten. Tror jag vet vem du syftar på. Hon har samma sjukdomar som dottern, det var så jag lärde känna henne.

Tack för berömmet. Har tyvärr inte den tid som krävs för att underhålla mina websidor som jag önskar. Men lite matnyttigt finns där nog ändå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon