Full version: Är detta möjligt?
Anma
Får man bete sig hur som helst mot utslagna människor?
Har man någon slags företräde för att kränka människor när man är väktare?
Länk

Jag mår illa...
aanderss
de är vidrigt
Magdis
ranting.gif devil.gif rtfm.gif nono.gif
Pirum
Hoppas de kan identifieras och få lämpliga fängelsestraff, men, tyvärr rinner det hela väl ut i sanden sad.gif
Alba
Vidrigt - det värsta är att detta är en händelse av mång, många
Kat
Hur kan man bli upprörd över något som står i Aftonbladet?
Deras artiklar brukar vara ungefär lika sanna som astrologi.
Pirum
Även bland alla lögner, svammel, skvaller och påhitt kan det finnas korn av sanning. Jag tror mycket i den här artikeln stämmer.
Kat
Sålänge inget pålitligt medium har tagit upp saken känner jag inget behov av att förfasas.

Jag begriper inte varför folk fortfarande läser den där typen av slaskmedia.
Pirum
Trovärdigt och trovärdigt...det är ju väl känt att slödder, pack, avskum, drägg och fähundar ofta tycker om att filma sina brott och sen skicka till likasinnade eller lägga upp på internet. Jag tror alltså det finns en kärna av sanning i den här historien, och att andra medier inte tagit upp saken beror antingen på att de inte har källor, och/eller på att de är inkompetenta.

Sen är det såklart så att många väktare inte alls är luspudlar, men de som är det bör givetvis straffas hårt. Om det för medborgarna renderar hårda straff att attackera i synnerhet personer i vissa yrken så bör såklart personer i dessa yrken på samma sätt straffas extra hårt om de överfaller vanliga medborgare.
Merlin

Det är ju förj***** ranting.gif mad.gif nono.gif
Anma
Så filmen är fejkad för att den finns på fel tidning? Eller vad menar du, Kat? Det som visas på filmen har inte hänt? Eller att det inte är upprörande för att den visas hos aftonbladet?
Oavsett vad som är sant och vad som inte är sant i artikeln är det som finns på filmsekvenserna upprörande.

Eller det kanske inte är så noga när det gäller hemlösa, narkomaner, psyksjuka med flera nedgångna människoavarter?

Nä, dom har ju ändå inget värde, så då kvittar det ju. Eller?
cic
CITAT (Anma @ 20-03-2007, 19:41) *
Så filmen är fejkad för att den finns på fel tidning? Eller vad menar du, Kat? Det som visas på filmen har inte hänt? Eller att det inte är upprörande för att den visas hos aftonbladet?
Oavsett vad som är sant och vad som inte är sant i artikeln är det som finns på filmsekvenserna upprörande.

Eller det kanske inte är så noga när det gäller hemlösa, narkomaner, psyksjuka med flera nedgångna människoavarter?

Nä, dom har ju ändå inget värde, så då kvittar det ju. Eller?

Det där sista var väl inte hyggligt? thumbdown.gif Hon har väl bara kritiserat källan, inte innehållet. Eller?
Kat
Jag har naturligtvis inte läst artikeln. Den ligger ju på Aftonbladet.
Anma
Cic, du har rätt. Ber om ursäkt, även om det sista inte var riktad mot just Kat fast det är lätt att tolka det så. Det var mer en allmän reflektion av hur attityden brukar vara.

Kat. Fel att kristisera något om man inte ens bemödat sig att kolla vad det handlar om. Då är det bättre att vara tyst. Oavsett vad man har för åsikt om tidningen.


Har förut varit med om samma reaktion på ett annat forum där man hänvisade till kvällsblaskan. "Det där är lögn, dom där tidningarna är inget att lita på". Dagen efter fanns samma story på DN och de andra stora morgontidningarna med samma innehåll. Just den gången hade kvällstidningarna varken lagt till eller dragit ifrån om man nu utgår ifrån att de andra tidningarna hade rätt info. Dessutom fanns det med i nyheterna på tv.
zaaritha
Kat; du är så rolig.......................... whist.gif
Ralf
SLs presschef tar avstånd från detta, jag tycker som han, dessa filmer ska stoppas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon