Full version: Hur mår vi Tråden
Sidor: 1, 2, 3
aanderss
Tänkte en tråd om hur vi mår kunde vara trevligt.
dvs hur man känner sig för närvarande.
Piccante
Tack bra, känner mig piggare nu när våren är på gång och det blir ljusare. Hur är det själv då aanderss? Du skrev inget om dig själv?
aanderss
känner mig ensam i kväll men annars mår jag bra
Kajsa i Arvika
Trött, nollställd, håglös... bläääähh... -cry-.gif

aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 19-03-2007, 23:58) *
Trött, nollställd, håglös... bläääähh... -cry-.gif

inte kul alls
Ophelia
Mår dubbelt.
Betty
Ont i halsen, bihålorna..., hosta, huvudvärk... [attachment=602:f048.gif]
aanderss
CITAT (Betty @ 20-03-2007, 07:51) *
Ont i halsen, bihålorna..., hosta, huvudvärk... [attachment=602:f048.gif]

då skall du kanske gå till fabroro doktorn
stina
Jag känner mej glad och stark idag. Har jätterolig träning framför mej idag och jag mår så himla gott av min träning! yes.gif
Alba
Jag börjar hämta mig efter 3 veckors lång influensa - feber, ont i halsen, snuva och trött trött trött.
Men nu känns det som det går rätt väg.
aanderss
CITAT (Alba @ 20-03-2007, 09:15) *
Jag börjar hämta mig efter 3 veckors lång influensa - feber, ont i halsen, snuva och trött trött trött.
Men nu känns det som det går rätt väg.

vad skönt!
Sailor Pluto
Håller på att bli förkyld, det sticks i halsen så jag tror att det blir en släng av halsont också thumbdown.gif . Ska försöka mota bort det med starkt kryddad kyckling och en mexikansk pizza senare...
Alba
bravo.gif
CITAT (Sailor Pluto @ 20-03-2007, 16:08) *
Håller på att bli förkyld, det sticks i halsen så jag tror att det blir en släng av halsont också thumbdown.gif . Ska försöka mota bort det med starkt kryddad kyckling och en mexikansk pizza senare...




Det låter som en väldigt bra kur.
Hannele
Mår toppen. rose.gif
Castea
Jag mår uruselt - utmattad och deprimerad p g a långtidsarbetslöshet. Sökt över 70 jobb de senaste 2 åren. Inga resultat. Ingen duglighet någonstans. sad.gif
aanderss
CITAT (Castea @ 20-03-2007, 17:24) *
Jag mår uruselt - utmattad och deprimerad p g a långtidsarbetslöshet. Sökt över 70 jobb de senaste 2 åren. Inga resultat. Ingen duglighet någonstans. sad.gif

jag vet hur de kan vara att söka många jobb
stina
Just nu är jag väldigt trött i kroppen efter dagens träning - trött i huvudet efter dagens jobb och väldans mätt efter att ha ätit en hästportion stekt salt sill med löksås....
Merlin

Är frusen - har gjort rent i växthuset och planterat om jordgubbar händerna är stelfrusna... känner mig djupt tacksam för många saker, så lite kalla händer får man stå ut med! Dessutom....snart är det vår på riktigt yahoo.gif
Ophelia
Mår bättre nu men hade depp under dagen. Har i dag lite svårt att stå emot telefonsamtal med människor som är otrevliga, hotfulla och oförskämda och förväntar sig att få en service som inte alls är självklar.

Konstigt hur man sakta har förändras som människa.
cic
Mår faktiskt ganska bra. Har kommit i god ordning i min nya lägenhet. Våren smyger sig sakta på.. Har bara min (idiot) tennisarmbåge att klaga på. Eller Epikondylit som läkarna säger. sleep.gif
Piccante
CITAT (Castea @ 20-03-2007, 17:24) *
Jag mår uruselt - utmattad och deprimerad p g a långtidsarbetslöshet. Sökt över 70 jobb de senaste 2 åren. Inga resultat. Ingen duglighet någonstans. sad.gif


Känner igen mig i den beskrivningen yes.gif Mitt examensarbete havererade pga kombinationen dåligt projekt från början att jobba med och att jag började bli studietrött. Sen arbetslöshet på det. Då känner man sig lätt nere när allt man tar sig för misslyckas.
Men nu är det stora uppryckningen på gång. Vinterdepressionerna är väck och det är ljust och varmt. Så nu får man ta nya tag och samla kraft tummenupp.gif Hoppas att det löser sig för dig!
Merlin
CITAT (Ophelia @ 20-03-2007, 19:57) *
Mår bättre nu men hade depp under dagen. Har i dag lite svårt att stå emot telefonsamtal med människor som är otrevliga, hotfulla och oförskämda och förväntar sig att få en service som inte alls är självklar.

Konstigt hur man sakta har förändras som människa.


Känner verkligen igen det du skriver! Har bestämt mig för att det får vara nog med alla som bara vill saker hela tiden men aldrig aldrig nånsin ger mad.gif Säkert svårt för dig att stå emot alla krav och oförskämdheter när du har varit nere. Stå på dig och sätt upp gränser för hur andra får bete sig gentemot dig. Vi kan bilda en egen liten tråd hur vi lyckas med det giggle.gif Kram på dig trostar.gif
aanderss
känner mig lite smått ensam i kväll men annars är de bra
Merlin
Ack ack vilken bedrövlig tråd -cry-.gif Stackars aanderss som känner sig ensam i kväll (kan kännas nog så hemskt men som liten tröst kan jag säga att det kan också kännas ensamt fast man är omgiven av en mängd människor flirting.gif ) och Ophelia som är nere och Marcus vars examensarbete aldrig blev verklighet....ni får alla en stooor smiley_small_hug.gif
Marcus - vad var det för ämne du skulle skriva ditt examensarbete i? Ursäkta min nyfikenhet blush.gif .
aanderss
CITAT (Merlin @ 20-03-2007, 23:10) *
Ack ack vilken bedrövlig tråd -cry-.gif Stackars aanderss som känner sig ensam i kväll (kan kännas nog så hemskt men som liten tröst kan jag säga att det kan också kännas ensam fast man är omgiven av en mängd människor flirting.gif ) och Ophelia som är nere och Marcus vars examensarbete aldrig blev verklighet....ni får alla en stooor smiley_small_hug.gif
Marcus - vad var det för ämne du skulle skriva ditt examensarbete i? Ursäkta min nyfikenhet blush.gif .

mm inte är de kul men jag överlever. de blir säkert bättre så småning om
LadyG
Känner mig trött, slutkörd, lite svag och yr samt väldigt nöjd.
aanderss
CITAT (LadyG @ 20-03-2007, 23:36) *
Känner mig trött, slutkörd, lite svag och yr samt väldigt nöjd.

har du gjort något kul då
LadyG
CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 23:37) *
har du gjort något kul då


Har tränat ikväll och det är alltid kul. Man får slå och sparka på folk, prata med dem och vi har kul ihop. Det är nästan lika viktigt som själva tränigen ibland.
aanderss
CITAT (LadyG @ 20-03-2007, 23:42) *
Har tränat ikväll och det är alltid kul. Man får slå och sparka på folk, prata med dem och vi har kul ihop. Det är nästan lika viktigt som själva tränigen ibland.

vad tränar du
LadyG
CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 23:43) *
vad tränar du


Ju-jutsu, dvs självförsvar. Det är jättekul, i synnerhet när vi får busa lite smile.gif

De flesta kampsportare är väldigt sympatiska har jag märkt, sociala och trevliga iaf i vår klubb.
aanderss
CITAT (LadyG @ 20-03-2007, 23:46) *
Ju-jutsu, dvs självförsvar. Det är jättekul, i synnerhet när vi får busa lite smile.gif

De flesta kampsportare är väldigt sympatiska har jag märkt, sociala och trevliga iaf i vår klubb.

kul
tränar din man med?
LadyG
CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 23:47) *
kul
tränar din man med?


Japp, det är jättebra för familjefriden biggrin.gif

Det är så skönt att ha ett intresse man kan dela, något att prata om och gå på djupet med. Något man kan riktigt analysera i småbitar fram till småtimmarna på natten. Man behöver prata med varandra tycker jag, även om triviala saker som intressen och hobbies och inte bara superseriösa saker som världpolitik och sånt.
aanderss
CITAT (LadyG @ 20-03-2007, 23:49) *
Japp, det är jättebra för familjefriden biggrin.gif

Det är så skönt att ha ett intresse man kan dela, något att prata om och gå på djupet med. Något man kan riktigt analysera i småbitar fram till småtimmarna på natten. Man behöver prata med varandra tycker jag, även om triviala saker som intressen och hobbies och inte bara superseriösa saker som världpolitik och sånt.

underbart
ljusblo
Jag mår strålande för jag tänker på allt kul jag fått uppleva på jobbet idag och vet hur många leenden jag kommer att mötas av imorgon bitti när jag glider in på jobbet.
Vad jag jobbar med...???
Jag jobbar såklart med barn, den här veckan i en 6-årsgrupp....hoppar in som vikarie i alla kommunens skolor i alla årskurser...men bara på vintern så snart är det över för den här gången.

2april börjar jag på golfbana igen men jag får inte se gräset på nära håll då jag står i receptionen och får möta alla glada människor.
Att ha två olika jobb och på det sättet dela in året i två delar är underbart och tror att många skulle må jättebra av att ha det så.

Kram på er allihopa...det är vår smiley_small_hug.gif
aanderss
CITAT (ljusblo @ 21-03-2007, 00:01) *
Jag mår strålande för jag tänker på allt kul jag fått uppleva på jobbet idag och vet hur många leenden jag kommer att mötas av imorgon bitti när jag glider in på jobbet.
Vad jag jobbar med...???
Jag jobbar såklart med barn, den här veckan i en 6-årsgrupp....hoppar in som vikarie i alla kommunens skolor i alla årskurser...men bara på vintern så snart är det över för den här gången.

2april börjar jag på golfbana igen men jag får inte se gräset på nära håll då jag står i receptionen och får möta alla glada människor.
Att ha två olika jobb och på det sättet dela in året i två delar är underbart och tror att många skulle må jättebra av att ha det så.

Kram på er allihopa...det är vår smiley_small_hug.gif

vad kul!!!
Betty
CITAT (Betty @ 20-03-2007, 07:51) *
Ont i halsen, bihålorna..., hosta, huvudvärk... [attachment=632:f048.gif]

Mår sämre idag... sad.gif Har knappt kunnat ligga ner p.g.a. hosta, men igår kväll fick jag tag på hostdämpande medicin så då fick jag ju lindring mot hostan. Tyvärr så kunde jag inte ligga ner i alla fall, tror jag har fått öroninflammation... Får nog lov att ringa till doktorn idag.
stina
Idag har jag träningsvärk! biggrin.gif
Kathy
Kände mig febrig igår kväll...vaknade inatt av en "trevlig" hosta och satt uppe ett tag. Nyss uppkommen och känner mig febrig, förkyld, ont i halsen och allmänt risig.
Måste ändå iväg till jobbet idag. sad.gif
yenny
Kram på er allihop som må dåligt smiley_small_hug.gif

Själv mår jag ganska så bra... fast jag är ruggigt trött efter att ha börjat arbetsträna.
Lilla Selma
Hej på er allihop! Själv känner jag mig lite utanför - det är konstigt, bara man är hemma från jobbet eller skolan ett par dagar på grund av att man drabbats av något virus eller så, så funkar i alla fall jag så att jag blir lite småhispig och undrar vad jag missar och hur jag ska kunna ta igen det... confused.gif Annars har jag inte varit borta mer än en timma sedan läsåret började, så jag behöver väl inte ha dåligt samvete, men är man funtad så, så är man...

Jag har i alla fall mina förkulturer på G ute i förrådet, med lysrör och allt, så det är allt hopp om livet...

Kram från Selma smiley_small_hug.gif
Anma
Jag är rastlös... vill bara ut till ön! Men ute på fjärden finns en del is kvar, får vänta några dagar till... Men idag ska vi i alla fall sjösätta båten! yahoo.gif
Farbror Blå
åå det lät mysigt, ta ut båten, åka till en solig ö å ligga å låta solen steka en lite

*vaknar upp och inser att det är månader dit...* -fear-.gif
Alba
CITAT (Anma @ 21-03-2007, 11:43) *
Jag är rastlös... vill bara ut till ön! Men ute på fjärden finns en del is kvar, får vänta några dagar till... Men idag ska vi i alla fall sjösätta båten! yahoo.gif




Åh lyckliga du - om vi har ute båten 1 maj är det snudd på rekord.
aanderss
CITAT (Anma @ 21-03-2007, 11:43) *
Jag är rastlös... vill bara ut till ön! Men ute på fjärden finns en del is kvar, får vänta några dagar till... Men idag ska vi i alla fall sjösätta båten! yahoo.gif

underbart
aanderss
mår bra men känner mig ensam
Alba
CITAT (aanderss @ 21-03-2007, 13:36) *
mår bra men känner mig ensam



Kanske chatten kan liva upp lite
aanderss
CITAT (Alba @ 21-03-2007, 13:38) *
Kanske chatten kan liva upp lite

tja men jag skall ut en runda snart
Anma
Blidde ingen sjösättning... När båten var i ordning, perssenning av, kapell på, städning mm.mm var vi så slut och kall om händerna så vi struntade i att plutta i den... Det var kallt idag!! Brrr... Dessutom hade det bildats en tunn ishinna över hela fjärden. Folk lär tro man är tokig som sjösätter innan isen gått helt och hållet, men det bryr jag mig inte i, för JAG VILL UT TILL STUGAN och det är för kallt för en simtur! crazy.gif
Hoppas på imorgon, eller senast i helgen... 000.gif
ninnisky
Kroppen värker, ögonen rinner och hostan är i full gång - frånsett det så mår jag prima biggrin.gif
Ophelia
Idag har det varit betydligt bättre. Inga hotfulla samlat eller oförskämdheter. Mycket konstigt hur känslig man har blivit. Var inte alls såhär tidigare utan kunde släppa och låta allt rinna av mig. Flexade hem vid 15-tiden för att beta av flexkontot och komma hem tidigare, det var nog ganska bra. Det har varit en vacker dag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon